Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Kjøpte vel i mars i hvertfall. Om du tolker det som midt i eller etter corona må du vurdere selv, etter blir vel feil uansett da det ikke er over :slight_smile: Men alle kjøpene hans har ikke bidratt noe særlig til kursløft.

Ikke noe å si på volumet 3 kvarter etter åpning. Blir nok en av dagens vinnere :slight_smile:

Artig å se at man bare skal ett år tilbake før Dnb oppererte med 40-50 kroner som kursmål. Hentet vel også 500 millioner i ny egenkapital. Så kom korona da :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

2 Likes

Opp 8% på noen dager. Ikke så helt stengale start :slightly_smiling_face:

Viser styrke nå :rocket:

4 Likes

Flaggemelding

2 Likes

Nydelig !

Ikke værst at han har troa :star_struck::ok_hand: Men hvorfor Fredriksen kun kjøper på kurser som er mye høyere en dagens og ikke her nede må jeg innrømme at jeg lurer på.

Eller er han så nærme budpliktgrensa at han sparer det som er igjen til senere?

Han er ikke så langt unna grensen, er vel derfor han er avventende :slight_smile:

Tror AXA går litt under radaren for folk flest. Innsidekjøp som Tvenge gjorde i går liker jeg. Kjøpte en post i dag. Hadde mye i AXA når den lå på 25-26, men ble fintet ut på vei nedover, og gikk ut med mye tap. Nå tror jeg det snur, og jeg tror kursen skal opp mot 20 igjen. Markedsverdi 1,5 mrd er ikke mye med tanke på hva selskapet har gjort de siste årene.
Fikk 60k aksjer til snitt 8,22 i dag og er strålende fornøyd.
Tror ikke Tvenge er ferdig lastet enda heller. Kommer nok flere flagginger her de neste dagene.

Godt du er fornøyd. Bør ha en del å gå på langsiktig. Det som kan stoppe fremgangen er nye lockdowns. Kanskje litt friskt å spå nye innsidekjøp fra Tvenge neste dager, den i går var første på veldig lenge :slight_smile:

1 Like

Har sett før at AXA kan gå mye på kort tid når kjendisene begynner å kjøpe. Fredriksen har rasert kursen med shorting over lang tid. Alt han kjøpte fra 30 tallet og nedover har blitt pumpet ut som short slik at han kunne utføre kjøp på stadig lavere kurser. Han bryr seg ikke om småaksjonærer den mannen der. Ikke uten grunn at han er blitt søkkrik. Det var vel også på denne måten Fredriksen startet å bygge opp sin formue. Kjøpe opp gjeld er Big Business. Savner Endre Ragnes på innsiden.
Grunnen til mine investeringer forrige gang var Endre, og det han i sin tid gjorde med Lindorff. Det kontaktnettet han sitter på er verdifullt.
Ser ut som flere hiver seg på og kjøper AXA nå. I første omgang skal kursen etablere seg over 10 kroner. Mitt kursmål på mellomlang sikt ( 6 mnd ) er 22 kroner.

Er noe teknisk motstand på 8,60. Ser ut som den kan testes igjen allerede i dag.

Tenker Endre Rangnes starter en konkurrent til AXA ganske raskt. Med Spetalen på eiersiden fra start. Oh yes

Muligens han og Olav Dahlen Zahl (ex Ceo i B2h) finner på noe sammen.

Endre Rangnes er en av største aksjonærene i Axactor om du ser på aksjonærlisten.

Det koster mye kapital og teft å bygge seg opp slik axactor har gjort siden 2015 og til idag. Det er også signalisert at å bruke et skallselskap på oslo børs for raskt oppstart ikke blir like enkelt som da Axactor kom seg på børs.

Tror også det må flere til med mer finansielle muskler enn hva Spetalen har for å komme dit Axactor er nå.

Min konklusjon er at det neppe kommer noe direkte konkurrent til Axactor annet en dem som allerede er i markedet. De som er store i markedet nå er Intrum, Hoist og B2H. Det som kan skje er at noen slår seg sammen i framtiden og blir enda større og sterkere.

Hvem vet. Lykke til !

2 Likes

Han er jo ikke noe ungdom heller. Det er sikkert ikke så motiverende å bygge et selskap for så skviset ut en dag som kom som lyn fra klar himmel på han.

Det tar uansett mange år å bygge et slikt selskap som kan konkurere med de som er i markedet, så sikkert ikke så lett å hente kapital heller når man ser hva som skjedde med pengene til de som deltok i emi på kurser rundt 20 kr pr aksje i b2h og Axa.

Det at Tvenge kjøper var greit å få med seg. Hadde selskapet trengt ytterligere finansiering så hadde han neppe kjøpt noe. Han har nå 10 millioner aksjer totalt i Axactor.

Det er vanskelig å si. Han er jo ikke med i styret eller noe så han skal vel ikke ha noe bedre innsikt enn oss andre aksjonærer? De hentet vel en halv milliard i vinter på over 17 krone pr aksje, men samme beløp ble jo tap og nedskriving i q2 da. Tviler på emisjon, men blir ikke superoverasket dersom det kommer en om jeg skal være ærlig.

Nei, men hat og fuck-you-opplevelsen kan nok være en fin motivasjon til å slå tilbake der det smerter Fredriksen mest: Starte konkurrent, rappe medarbeidere og påføre AXA/Geveran Trading smerte.

Nok om det.

Tror Endre har en mening om hva selskapet har av verdi, han kjøpte stort på 5kr! Rett før han ble kastet ut av styret/Fredriksen.

Han har åpent i media sagt at han aldri kommer til å selge aksjene sine på dagens kurs. En pekepinne for meg som har kjøpt mye aksjer i intevalle 5.3 - 6.4 kr er å vurdere å selge når aktører som han selger seg ut av posisjonene.

1 Like