Tusen takk! Setter stor pris på det
Axactor SE - Acceptances received under mandatory offer
Axactor SE - Sale of subscription rights by primary insiders in the subsequent offering
Er dette dårlig nyheter?
Den meldingen var merkelig. Enten er det veldig amatørmessig av de det gjelder i ledelsen- altså å selge TG sine for småpenger. Eller så stemmer kanskje spekulasjonene om at du som insider ikke kan tegne deg- og være med i både rettet og urettet emisjon, altså måtte TG selges.
Men når det er sagt. Vi har en tidligere CEO og sittende CEO med millioner av aksjer, samt styreleder Glenn Rødland som kjøpte 1 mil aksjer til 8 kr. Noe som ikke er småpenger for noen! Alfred Berg fondet er tilbake på dagens kurs, det hele er en god blanding av solide eiere, insidere, tidligere inidere og fond.
Legger merke til at kjøpet av Axactor invest.
Aksjonærene (Axactor) betalte 50 millioner aksjer for å kjøpe ut Fredriksen, noe som tilsvarer en verdi på EUR 38 millioner.
Den bokførte verdien av egenkapitalen var EUR 55 millioner per Q3 2020, noe som resulterer i en regnskapsmessig gevinst for Axactor på rundt EUR 17 millioner. Tipper den kommer fram på Q4, blandt mye annet jeg leser ut av utgitt info i rapportene.
Resultatet er en forenkling av selskapsstrukturen, og en bedring av selskapets investeringskapasitet.
«Aksjonærene (Axactor) betalte 50 millioner aksjer for å kjøpe ut Fredriksen, noe som tilsvarer en verdi på EUR 38 millioner» —
Jeg er litt forvirret. Har Axactor kjøpt ut Fredriksen per dags dato? For hvis det er tilfellet, hvorfor får vi meldinger om at han får kjøpt aksjer av småaksjonærer og at han eier rund 44% av Axactor?
Og leste også i offeret til Fredriksen at han var nødt til å be om å få kjøpe (alle?) aksjene i Axactor for 8 kr siden han eier så mye? (Noe i den duren). Vil det si at det at Fredriksen akkumulerer flere aksjer nå ikke nødvendigvis er fordi han har høye forventninger om hvordan selskapet vil vokse de neste årene, men heller fordi han er pliktig til å kjøpe aksjene folk selger til han for 8 kr?
Vi har kjøpt ut Fredriksen fra Axactor Invest hvor han eide 50%. Kjøpet er gjort med aksjer i Axactor.
Axactor invest er nå 100% eid av Axactor.
Det er noe pussig med to innsidesalg i Fredriksens inkassogigant
Noen som har tilgang til e24 som kan si noe om hvorfor innsideren solgte rettighetene?
Kursen er jo nå lik på børs om de solgte rettene eller benyttet dem. Er det ikke ganske innlysende at de tenkte meh, bare selger dem da jeg like godt kan handle på børs om jeg trenger aksjer. Det er også snakk om noen få tusen kr…
Sendte Axactor/Kyrre en mail angående insidesalget.
Svaret var:
Ja, det er en god forklaring på det.
Begge er i oppsigelse.
Videre vil jeg påpeke at som du skriver er dette veldig små beløp.
Mange i management og styre deltok i private placementen før jul, som denne repairen er knyttet til:
https://live.euronext.com/nb/listview/company-press-release/123381#CompanyPressRelease-3700365
Kan legge ut det e24 skriver. Men de har ikke peiling. Og koker suppe på spiker.
Om dere ikke tror meg. Send Axactor en mail selv å spør om hva insidesalget av tegningsrettene dreier seg om.
Den E24 artikkelen der er noe av det latterligste jeg har vært borti på lenge. Ja, suppe på spiker er det definitivt.
E24 overskriften er kanskje ren clickbait da; det så ut som det var den schvære konspirasjonen på gang.
kvatro deler dine synspunkter, ja Axactor blir gull vært for de som vil sitte som aksjonær utover 2024.men brorparten har ikke evnen til se så langt frem.