Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Q4 og årsresultat i morgen

Hva forventer dere?

Anbefaler kvadro sitt innlegg høyere opp her

Noen ganger så går ikke kursen opp selvom det er bra nyheter tho.

Det har vært slik siste4år,nå forventer jeg optimisme og kraftig posisjonering om noen mnd. Støy for være støy og Genova fonds er støy, all Shorting er støy.

Jeg har nevnt tidligere at rapporten i morgen vil være lik Q3.

I Q2 presentasjonen ble det sagt at stadig flere kunder (banker) benyttet seg av 3pc for å unngå salg av portoføljer til en for lav pris. Jeg vil tro vi får en vekst i denne delen av innkrevingen.

Det som er ekstra viktig er å se på hva ACR guider framover. Npl-markedet vil kunne bli veldig attraktivt siden det vil bli flere låneproføljer for salg. Bankene må kvitte seg med portoføljer for å holde balansen innenfor et allerede presset nivå.

Spørsmålene rundt hvordan kursen i det korte bilde reagerer kan jeg ikke svare på. Jeg ser på tallene og utviklingen til Axactor som selskap. Å jeg tror Axactor leverer et positivt resultat for Q4.

Tallene i morgen er viktig! Men husk å se framover. Vi har nå startet på 2021 og videre mot 2022- som indikerer et bullmarked for inkasso.

Super enig i din betraktning, all for mange vil ha resultater nå, de kommer om man, klarer å sitte stille.

Inkassokjempen Axactor tapte over 300 millioner i fjor

ACR: INTERNE AMBISJONER HØYERE ENN EUR 200M FOR NPL-KJØP I 2021

Oslo (TDN Direkt): Axactor skrev i sin fjerdekvartalsrapport onsdag at selskapet venter å gjøre kjøp av NPL-porteføljer for over 200 millioner euro i 2021.

-Vi har litt høyere interne ambisjoner, det kan jeg si, sier konsernsjef Johnny Tsolis under selskapets kvartalspresentasjon onsdag.

-Ser man på teoretisk kapasitet er den mye høyere, sannsynligvis rundt 350 millioner euro, men det er viktigere å finne riktige portefølje enn å pushe investeringsnivået for høyt, sier han.

Det ventes noen muligheter for kjøp i første halvår, men først i andre halvår ventes transaksjonsnivået å ta seg opp betydelig.

Småaksjonærenes guide til børsvinnerens emisjon

Står det at de bør investere i ACR? Siden den kommer her?

Nei, ACR ble kun brukt som eksempel på at tegningsrettene ble børsnotert og det skaper mer fleksibilitet for småaksjonærer.

Renter kommer mest sannsynlig til å stige etterhvert. Pluss det som ble nevnt på presentasjonen i dag av muligheter fremover. Aksjen er i spill nå, men tror allikevel at det å være aksjonærer her kan bli lukrativt i løp av året👍

Kynisk måte dette Genova fonds holder på med, benytter seg å shorte når selskapet har en utfordrende situasjon pga av kommende private emisjonen .og Geveran har tilbudt aksjer for 8 stusslige kr pr aksje. Tar mye lengre tid dette her, ser fremimot 2022

Bunnen vil jeg tro er rundt 8 kr

Ja, du er inne på noe… Men sjekk litt hvor mange insidere handlet på 8,00…ikke det at det beryr noe so helst, men handlet selv 500 000 aksjer i dag. Om det er lurt i det ultrakorte bildet, vel… Men etter påske tror jeg det… Lykke til alle sammen👍

1 Like

Det vet jeg svaret er 14 .kan aldri tenke meg at shorter fondet klarer å presse kursen under 8 kr,er jo ingen ting som er innbakt i kursen, det med at selskapet ikke behøver mer cash frem til 2024.ta over Axactor invest 100%. Utrolig å tenke på i hele 2019 og var aksjekursen over 20 kr. Utfordringer har vært lockdown pga covid 19.

Forvent det uforventede

Ingenting overrasker meg på Oslo børs. Når Gevran vil kjøpe på 8 kr. Hvorfor og dusinvis innsidere kjøpt på 8 kr, hvorfor skal kursen under 8 kr?

Virker ulogisk ja. Alle har hatt muligheten til å selge til 8 kroner på Fredriksens tilbud.