Småaksjonærenes guide til børsvinnerens emisjon
Står det at de bør investere i ACR? Siden den kommer her?
Nei, ACR ble kun brukt som eksempel på at tegningsrettene ble børsnotert og det skaper mer fleksibilitet for småaksjonærer.
Renter kommer mest sannsynlig til å stige etterhvert. Pluss det som ble nevnt på presentasjonen i dag av muligheter fremover. Aksjen er i spill nå, men tror allikevel at det å være aksjonærer her kan bli lukrativt i løp av året👍
Kynisk måte dette Genova fonds holder på med, benytter seg å shorte når selskapet har en utfordrende situasjon pga av kommende private emisjonen .og Geveran har tilbudt aksjer for 8 stusslige kr pr aksje. Tar mye lengre tid dette her, ser fremimot 2022
Bunnen vil jeg tro er rundt 8 kr
Ja, du er inne på noe… Men sjekk litt hvor mange insidere handlet på 8,00…ikke det at det beryr noe so helst, men handlet selv 500 000 aksjer i dag. Om det er lurt i det ultrakorte bildet, vel… Men etter påske tror jeg det… Lykke til alle sammen👍
Det vet jeg svaret er 14 .kan aldri tenke meg at shorter fondet klarer å presse kursen under 8 kr,er jo ingen ting som er innbakt i kursen, det med at selskapet ikke behøver mer cash frem til 2024.ta over Axactor invest 100%. Utrolig å tenke på i hele 2019 og var aksjekursen over 20 kr. Utfordringer har vært lockdown pga covid 19.
Forvent det uforventede
Ingenting overrasker meg på Oslo børs. Når Gevran vil kjøpe på 8 kr. Hvorfor og dusinvis innsidere kjøpt på 8 kr, hvorfor skal kursen under 8 kr?
Virker ulogisk ja. Alle har hatt muligheten til å selge til 8 kroner på Fredriksens tilbud.
Men folk er ulogiske, de solgte jo til Fredriksen selvom de kunne solgt for høyre pris gjennom markedet
Tviler på din teori massiv kjøp på 8 kr, Tilbudet til John Fredriksen vart nå øyeblikkelig 14 dg,
Tror det er nybegynner som solgte til Gevran for 8 kr.- Ordlyden i “Tilbudsplikten” kan sikkert virke forvirrende for investorer som ikke har vært i denne situasjonen tidligere. Eneste forklaring jeg kan tenke meg for at noen selger aksjene sine til 8 Kr. når dem kan få 8,50…
Axactor SE - Acceptances received under mandatory offer
Fra DNB sin oppdatering av i dag
AXACTOR
Back-end loaded capex ramp-up
In our view, the Q4 report demonstrated that fundamentals
are gradually moving in the right direction, leaving Axactor
well positioned for an investment ramp-up during 2021.
However, management comments suggest a back-end
loaded capital deployment. We have made only limited
changes to our 2021–2022e EPS, and reiterate our BUY
and NOK13 target price. We continue to apply a discount
to company-provided collection curves, acknowledging
the meaningful potential for earnings expansion should it
meet its expectations.
Q4 results
Axactor reported gross revenues of EUR95m (including a EUR3m positive effect from value of
forward flow contracts) versus our EUR87.6m forecast, with the NPL, REO and 3PC revenues
beating our forecast by 1.5%, 21.0% and 12.6%, respectively. Following a EUR8.9m negative
NPL revaluation, net revenues ended at EUR58.5m. Following the completion of the external
valuation on its REO book, the company released EUR5.9m of previous impairment accruals.
Operating costs (excluding REO-related costs) were EUR31.2m, versus our EUR29.7m forecast.
The company continued to trim investments, with NPL investments during Q4 at EUR21.9m,
versus our EUR24.5m forecast. On the conference call, management reiterated that profitability
remains the key focus going forward, aiming for a cautious approach to investment ramp-up
during 2021.
Her kan en følge med på hvordan det går med dem som Shorter ACR. Går ikke så bra idag. Merkelig short spør du meg
https://shortnordic.com/detaljer.php?player=GUEVOURA%20FUND%20LIMITED&land=norway
Genova har ikke vist særlig teft, går på den ene smellen etter hverandre. Kortskaller som fortjener å tape på sin short. Et selskap som er fullfinansiert frem til 2024.
Axa stanger og stanger. Må jo snart klare å bryte igjennom ?