Men folk er ulogiske, de solgte jo til Fredriksen selvom de kunne solgt for høyre pris gjennom markedet
Tviler på din teori massiv kjøp på 8 kr, Tilbudet til John Fredriksen vart nå øyeblikkelig 14 dg,
Tror det er nybegynner som solgte til Gevran for 8 kr.- Ordlyden i “Tilbudsplikten” kan sikkert virke forvirrende for investorer som ikke har vært i denne situasjonen tidligere. Eneste forklaring jeg kan tenke meg for at noen selger aksjene sine til 8 Kr. når dem kan få 8,50…
Axactor SE - Acceptances received under mandatory offer
Fra DNB sin oppdatering av i dag
AXACTOR
Back-end loaded capex ramp-up
In our view, the Q4 report demonstrated that fundamentals
are gradually moving in the right direction, leaving Axactor
well positioned for an investment ramp-up during 2021.
However, management comments suggest a back-end
loaded capital deployment. We have made only limited
changes to our 2021–2022e EPS, and reiterate our BUY
and NOK13 target price. We continue to apply a discount
to company-provided collection curves, acknowledging
the meaningful potential for earnings expansion should it
meet its expectations.
Q4 results
Axactor reported gross revenues of EUR95m (including a EUR3m positive effect from value of
forward flow contracts) versus our EUR87.6m forecast, with the NPL, REO and 3PC revenues
beating our forecast by 1.5%, 21.0% and 12.6%, respectively. Following a EUR8.9m negative
NPL revaluation, net revenues ended at EUR58.5m. Following the completion of the external
valuation on its REO book, the company released EUR5.9m of previous impairment accruals.
Operating costs (excluding REO-related costs) were EUR31.2m, versus our EUR29.7m forecast.
The company continued to trim investments, with NPL investments during Q4 at EUR21.9m,
versus our EUR24.5m forecast. On the conference call, management reiterated that profitability
remains the key focus going forward, aiming for a cautious approach to investment ramp-up
during 2021.
Her kan en følge med på hvordan det går med dem som Shorter ACR. Går ikke så bra idag. Merkelig short spør du meg
https://shortnordic.com/detaljer.php?player=GUEVOURA%20FUND%20LIMITED&land=norway
Genova har ikke vist særlig teft, går på den ene smellen etter hverandre. Kortskaller som fortjener å tape på sin short. Et selskap som er fullfinansiert frem til 2024.
Axa stanger og stanger. Må jo snart klare å bryte igjennom ?
This is great!
Tydelig se Shortene jobber febrilsk, dette svineriet har blitt holdt på med over 4 år og 4 mnd. Nå skal blant annet Genova fonds få slite. Det er nok disse som presser ned kursen i afterhandelen. Ikke gi bort aksjene til gribbene. Mine øyne pest og kolera.
Utbytte kommer mellom 2022-2023.så du spurte på shareville.
Takk, skal holde til den når månen
Jeg liker tråder hvor selve selskapet blir omtalt, gjerne så fundamentalt som mulig. Litt småprat i mellom er fint det også.
Poenget;
Dine beskrivelser av short og handelsmønsteret i aksjen blir bare spekulasjoner, og gir ingen påfyll av info til oss andre.
Jeg tror shorten skal dekkes med aksjer fra tegningsretter. Det var min spekulasjon. Sånn, ferdig med det.
Edit:
Supert, det var ny info for meg. Takk:)
Dersom du så den kraftige sperrer på 8.90 øre idag vet du at jeg ikke snakker tull.Vi vet at det er flere headgefonds som ligger i short.
Kraftig sperre? Det var noen som ville selge aksjer, og det var noen som kjøpte aksjene. Har de som kjøpte aksjene en agenda også?
Vi vet strengt talt ingen verdens ting annet enn det som er fakta. Kom gjerne med fakta om alle disse hedgefondene du viser til
Dette er shortposisjoner som er aktive over 0,5% pr i dag.
30.10.2020 var siste bevegelse fra en annen aktør, 26.05.2020 var siste bevegelse fra en tredje aktør.
Noen selger, mens andre kjøper… Enkelt og greit…
Er jo knapt shortposisjon i denne, så skjønner ikke hvorfor det alltid skal være ett tema når en aksje ikke går slik man selv vil.
Over 0,1% er det nå. Klippet fra ssr.
### ESMA/ESA extend the lowered threshold of 0.1%
ESMA/ESA has on the 17th of December 2020 decided to extend the duration of the emergency measure regarding temporarily reducing the threshold to 0.1% for notifying the relevant competent authorities of net short positions. The extension is three months.
For further information, please review
Skal uansett bli interessant å se hvor lenge Guevoura sitter på shorten sin. Merkelig tidspunkt å shorte denne aksjen spør du meg.
Blir vel oppdater aksjonærliste i morgen så da får en se hva som skjedde i slutt timene idag. Aggressivt var det.
Er mulig ting jeg ikke skjønner her, men hva er greia med å selge for 8 kr når børsen gir 9 kr?
Personen her kunne da i tjent nærmere 30k på dette.
THIS ANNOUNCEMENT IS NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA OR JAPAN, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. Reference is made to the mandatory offer dated 29 January 2021 (the “Mandatory Offer”) to acquire all shares in Axactor SE (the “Company”) at an offer price of NOK 8.00 per share, made by Geveran Trading Co. Limited, a company indirectly controlled by trusts established by Mr. John Fredriksen for the benefit of his immediate family (“Geveran”). On 25 February 2021, Geveran received acceptances under the Mandatory Offer for 27,151 shares, corresponding to approximately 0.00986% of the total registered share capital and voting rights in the Company. Following this, Geveran has received valid acceptances for in total 234,114 shares under the Mandatory Offer, corresponding to approximately 0.08501% of the total registered share capital and voting rights in the Company. Subject to final results and due settlement of the shares for which acceptances are received, Geveran will own 122,251,886 shares, representing 44.39% of the total registered share capital and voting rights in the Company. The foregoing percentages have been based on 275,395,464 issued shares in the Company (i.e. not including the 26,750,000 new shares resolved to be issued (but not registered) by the Company on 23 February 2021). Geveran is represented on the Board of Directors of the Company and, thus, is considered a primary insider of the Company. This notification has been submitted pursuant to section 4-2 of the Securities Trading Act.
Får se hvor lenge det varer, men tar det som et godt tegn når Axactor er grønn i et hav av rødt