Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Tror du har misforstått hvilken type diskusjon man ønsker på ett investeringsforum.

…men man kan fint bare skrive at kursen skal opp opp OPP. Kun at jeg selv eier aksjen er argument nok.

Jeg kan også skrive at kursen skal til 30kr og at det vil komme utbytter, det også kun fordi jeg eier aksjen.

1 Like

Etter mitt syn er bjeffing, biting, og kniving om hvem som har rett eller ikke helt feil fokus for å skape en god og konstruktiv chat. Alle har sin mening, så om noen ønsker en aksje til himmels så må man få lov til det. Alle aksjonærer vet at man ikke skal ta all info for god fisk, så da er det heller ingen grunn til å bjeffe hver gang noen fremmer sitt eget ønske. Stol på dine egne nyheter isteden. FIFO.

Hvordan mener du at denne chatten skal benyttes?

2 Likes

som jeg har skrevet til @1255 noen ganger. Noter ned det man har tenkt å skrive, ta så en vurdering om dette er informasjon som har nytteverdi for andre.

5 Likes

Bra innspill. Stor fan av tankegangen. Hadde alle gjort det så tror jeg verden hadde vært en annen også. Tror nok derimot administratorene må tvinge dette gjennom for å få bukt på dette problemet👍

Vi driver derimot alle med dette for å tjene penger, og mange gjør hva som helst for å prøve å påvirke andre. Derav skal man heller ikke la seg påvirke av andres informasjon uten bekreftende data. Om de klarer å påvirke markedet er opp til hver enkelt av oss.

2 Likes

Ble overasket over at der var 35 poster på tråden som var ulest for meg. Synd at ingen av de handlet om Axactor.

Meldingen idag var ikke av enorm betydning, men at Axactor har signert en omfattende og langsiktig kontrakt med en stor svensk nisjebank om tredjepartsinnsamling (3PC) er bra det. Det viser også at det løsner litt på 3PC, det kan gjøre at vi muligens får en opptur i inntektene på den kapital-lette innkrevingen framover.

Mesteparten av Axactor sin 3PC stammer fra Spania. Så å få kontrakter i Sverige er gull etter mitt syn.

Vil anta at vi på sensommeren vil få noen meldinger om kjøp av NPL, da det vil være naturlig for bankene og kvitte seg med non performing loans som trekker lånekapasiteten ned. Mye vil nok komme samtidig som vaksineringen og gjennåpningen tar fart.

8 Likes

Kontrakten estimeres til å være verdt ca EUR 4.1m over 2,5 år. Får ACR inntekter utover disse 4,1m, eller er dette total-verdien av “hele jobben” Axactor utfører på vegne av banken?

2 Likes

Jeg mener oppsummeringen dun er riktig.

De krever jo inn på vegne av en bankkunde. Men får de til et godt samarbeid så vanker det nok sikkert flere kontrakter.

3PC er jo et felt Axactor har muligheten til å ekspandere på. De har maskineriet og teknologien til å ta unna store oppdragsmengder på vegne av andre.

3 Likes

@administratorer kan ikke noen få fjernet denne klovnen?:joy: Jeg eier aksjer selv, men ser ikke at noen av innleggene hans er nyttig.

2 Likes

1255:
Det eneste du bidrar med på forumet er haussing, altså hadde du passet inn som hånd i hanske på ape-forumet hos Hegnar. Det er absolutt ingen som har noen som helst nytte eller interesse av å lese dine innlegg siden det alltid er copy/paste kjøp kjøp jeg har troen dette blir bra kursen skal til 30 osv osv - i det uendelige.
Du bryr deg sannsynligvis ikke om kritikken ser det ut for. Jeg tolker det dithen at du rett og slett ikke klarer å forstå årsaken til kritikken heller - du synes faktisk å mene at du tilfører noe med all skrikingen din om at kursen skal rett i været. Vær da klar over at vi er flere her som er positive til kursen på sikt, det er tross alt derfor vi er aksjonærer. Men grunnen til at vi er på TI er IKKE fordi vi ønsker eller trenger å se daglige innlegg om at kursen skal til himmels, men å lese nyttige/interessante betraktninger om selskapet. Derfor er dine bidrag mest som spam å regne.

3 Likes

Var tidligere aksjonær I axactor og følger fortsatt med. Denne tråden er en tragedie! Jeg er her på på forumet for å lese og fange opp nyttige innlegg og skribenter.
Det er ikke eneste grunnlag jeg investerer på, for til sist er en selv ansvarlig.

Tekinvestor er langt fra Hegnar forum, ikke i nærheten, men dine innlegg faller i den kategorien så absolutt!

Vær så snill å les denne fra @Hypergris igjen. Jeg er sikker på at det var godt ment.

som jeg har skrevet til @1255 noen ganger. Noter ned det man har tenkt å skrive, ta så en vurdering om dette er informasjon som har nytteverdi for andre.

1 Like

Synes det er på grensen til mobbing av de som er positive på denne tråden. Synes folk får tåle at noen er positive til en aksje, så kan vel de andre heller dempe tråden?

1 Like

Har ikke noe i mot at folk er positive, men en dose fakta i samme innlegg skader ingen.

Spesielt påstander om mindre aksjer etter emisjoner og at de kjøpte ut Fredriksen i ett felles selskap, synes jeg ikke man bør komme med siden det ikke stemmer.

Om noen mener det er mobbing, så må jeg bare beklage det. Så får denne tråden gå videre uten meg :slight_smile:

Lykke til.

2 Likes

Det er ikke mobbing. Det er bare reaksjoner på språkbruk vi ikke er vant med her på forumet. Det å kalle folk for naut osv skal ikke forekomme her.

2 Likes

Etter mitt siste inkassokrav i 2008, så vet jeg godt hva ett inkassoselskap tjener penger på… For maken til påslag :slight_smile:

1 Like

Får håpe du har mer kontroll på privat økonomien nå ! Gebyrene er svekket kraftig etter ny lovgivning .

Ble ikke dette redusert på grunn av covid-19?

Regjeringen halverer inkassosalærer - regjeringen.no.

Neida kom ikke på grunn av det .tydeligvis allt for mange sleit med høye inkasso gebyrer og inkasso selskapene tjente uhorvelige penger .

Derfor kom det en ny lovgivning utstedt finans tilsynet/finans departementet.

Jaokei. Ser det bare er et argument for å få det til å gå raskere. Når det er sagt så er det jo spennende å se om de øker den igjen etter covid-19 er over.