Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Nye analytikeren i DNB har lavest kursmål på aksjen blandt sine med konkurrenter av meglerhus .
DNB lavest og Sundal &Collier desidert høyest.

Ja, ABG som forøvrig er en betalt analyse skriver følgende : «Estimated fair value range of NOK 8.4-26.8/share»

Ref: Axactor : Post-result comment Q1'21 by ABG Sundal Collier | MarketScreener

Mulig DNB-analysen ligger lavest, men det er en bra og bull analyse det også

Analysen til DNB patetisk ,forrige analytiker som sluttet for ikke så lenge siden hadde høyt på 20 tallet.

Når oppfatter jeg det meste som skrives her som støy og tildels krangling, men at noen her aktivt snakker ned kursen har gått meg hus forbi.

1 Like

Hadde vært spennende om Axactor og B2h fusjonerte blitt en giga kjempe i Europa.

DNB har 13 kr i sin siste analyse som forøvrig ligger lenger oppe i denne tråden.

1 Like

Hvorfor var analysen til den gamle analytikeren bra og dagens patetisk? Noen spesielle estimater/endringer som du reagerer på i den nye analysen?

1 Like

Analytikerne har jo ofte en egen agenda. Så jeg må nesten legge til tallene og selskapenes drift framfor Analytikeren sin mening.

Men DnB gikk ut i 2020 med å sette ned kursmål fra 25 til 10. En av hovedgrunnene var bytte av analytiker. De har senere satt opp kursmålet til 13 kr. Ettersom pandemien har roet seg.

Veldig merkelig med kursmål og analyserer fra de forskjellige husene.

Få tallene til å stemme selv, så blir det lettere å sitte på aksjene når oppgangen starter mener jeg.

4 Likes

– Jeg har hatt en spennende tid i Axactor. Sammen med et veldig kompetent styre og ledelse har vi videreutviklet en bærekraftig plattform og strategi som jeg venter vil levere høy verdiskaping for investorer, kunder og andre interessenter.

1 Like

Takk for gode bidrag! Vet du er en langsiktig investor i Axa, men har du satt deg noen kursmål selv?

Det vi ser at topp 20 listen øker og store sannsynligheter mange usikker investorer selger seg ut.

Ikke smart.

Jeg har nok et litt kjedelig svar på det. Så beklager det. Men jeg er ikke trader eller spekulant. Og følger opp selskapene jeg er eier i tett.

Det jeg ser på er hva Axactor
Klarer av verdiskaping for meg som investorer.

For ca et år siden kjøpte jeg meg opp i et selskap som lå nede(mars,april). Axactor hadde utfordringer. Utfordringene er adresserte, og selskapet er på riktig vei. Verdiskapningen kommer til å betale seg i utbytter til oss eiere framover.

Det er så mange muligheter framover at jeg vet faktisk ikke hvor høyt den kan gå. Men jeg mener at Axactor er lavt priset og en god kjøpsmulighet til de som ser framover.

3 Likes

Dere får ha unnskyld om fant mitt innlegg støtende .var ikke min intensjon om jeg opplevdes hausende .

1 Like

“Hemen informerte meg fredag at de ikke lenger har tillit til meg som styreleder i Seadrill. Jeg har derfor valgt å trekke meg fra styret i Seadrill med umiddelbar virking. En naturlig følge konsekvens av dette er at jeg også har valgt å fratre i Axactor,» skriver den nå avgåtte styrelederen.”

2 Likes

Blir nok meget bra dette ,ny styre leder ,ny finas direktør tiltredelse i August mnd.

Tenker at det er Fredriksen som bestemmer til sist. Så folkene som er i ledelsen må levere. Om ikke så er det raskt ut.

1 Like

Presentasjon og svar på spørsmål i morgen klokken 11:00.
“Johnny Tsolis og Interim CFO Kyrre Svae skal presentere selskapet og svare på spørsmål som blir stilt via moderator Håkon Astrup fra DNB Markets.”

2 Likes

Noen som vet om det er mulig å se presentasjonen i ettertid?

Vil anta at den legges ut her etter livesending:

1 Like

Axactor SE - Xtrainvestor live event 2 June 2021 at 11:00 (UTC+2)