Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Jeg har nok et litt kjedelig svar på det. Så beklager det. Men jeg er ikke trader eller spekulant. Og følger opp selskapene jeg er eier i tett.

Det jeg ser på er hva Axactor
Klarer av verdiskaping for meg som investorer.

For ca et år siden kjøpte jeg meg opp i et selskap som lå nede(mars,april). Axactor hadde utfordringer. Utfordringene er adresserte, og selskapet er på riktig vei. Verdiskapningen kommer til å betale seg i utbytter til oss eiere framover.

Det er så mange muligheter framover at jeg vet faktisk ikke hvor høyt den kan gå. Men jeg mener at Axactor er lavt priset og en god kjøpsmulighet til de som ser framover.

3 Likes

Dere får ha unnskyld om fant mitt innlegg støtende .var ikke min intensjon om jeg opplevdes hausende .

1 Like

“Hemen informerte meg fredag at de ikke lenger har tillit til meg som styreleder i Seadrill. Jeg har derfor valgt å trekke meg fra styret i Seadrill med umiddelbar virking. En naturlig følge konsekvens av dette er at jeg også har valgt å fratre i Axactor,» skriver den nå avgåtte styrelederen.”

2 Likes

Blir nok meget bra dette ,ny styre leder ,ny finas direktør tiltredelse i August mnd.

Tenker at det er Fredriksen som bestemmer til sist. Så folkene som er i ledelsen må levere. Om ikke så er det raskt ut.

1 Like

Presentasjon og svar på spørsmål i morgen klokken 11:00.
“Johnny Tsolis og Interim CFO Kyrre Svae skal presentere selskapet og svare på spørsmål som blir stilt via moderator Håkon Astrup fra DNB Markets.”

2 Likes

Noen som vet om det er mulig å se presentasjonen i ettertid?

Vil anta at den legges ut her etter livesending:

1 Like

Axactor SE - Xtrainvestor live event 2 June 2021 at 11:00 (UTC+2)

Algoritmer og sikkert noen som sikrer gevinst med engang det blir litt rød i tillegg.

Det er jeg enig i, ser det i svært mange aksjer. Med engang det blir lite volum, så presses kursen ned.

Forsetter denne tørken ut i langt 2 kvartal vil topp 50 eie mer en 75 % av alle aksjer i selskapet.

Analysebyrået Investtech registrerer alle innsidehandler på Oslo Børs, og rangerer blant annet aksjene etter styrken på kjøpssignalene.

12 aksjer gir akkurat nå full score, 100 poeng, på innsiderangeringen.

Airthings
Atlantic Sapphire
Axactor
Osv.

I det John Fredriksen-kontrollerte inkassoselskapet Axactor har både styre og ledelse kjøpt aksjer i det siste.

Det har imidlertid blitt overskygget av styreleder Glen Ole Rødlands avgang. Han ble sparket som styreleder i det John Fredriksen-kontrollerte riggselskapet Seadrill, og valgte dermed også trekke seg fra Axactor-styret. Så får aksjemarkedet selv bedømme hvorvidt det er positivt eller negativt for kursen fremover at Rødland blir byttet ut.

På innsidekjøp får aksjen uansett full score på Investtechs innsidebarometer.

2 Likes

Liten betydning for aksjekursen ,den er totalt utkommet .

bilde
Axactor ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt etter at investorene det siste året stadig har gått oppover i pris for å komme seg inn i aksjen.

Motstanden i overkant av ti kroner er brutt opp og et nytt kjøpssignal er utløst. En videre oppgang indikeres.

De siste par ukene har imidlertid kursen falt rolig tilbake på avtagende volum. Det kan utgjøre en fin kjøpsmulighet for kortsiktige investorer nå, like over støtten rundt ti kroner.19. og 20. mai kjøpte to innsidere seg inn i Axactor. De hadde ikke aksjer i selskapet fra før.
Axactor er maksimalt positiv på Investtechs innsiderangering. Ifølge Investtech-forskning har aksjer med innsidekjøp i den etterfølgende perioden utklasset børsen med 8,0 prosentpoeng annualisert.

5 Likes

Fin utvikling her, skulle ikke bli forundret om den skal opp til 20 kroner.

1 Like

Er du inne?:blush:

Nei, har ikke mannet meg opp enda. Kanskje på en dipp

1 Like

Ganske volatil så du finner nok en inngang. Ligger vel i toppen av trendkanal nå(?) Kan bli interessant om den bryter ut…

1 Like

Den korrigerer vel helst ned i morgen :pensive: