Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Algoritmer og sikkert noen som sikrer gevinst med engang det blir litt rød i tillegg.

Det er jeg enig i, ser det i svært mange aksjer. Med engang det blir lite volum, så presses kursen ned.

Forsetter denne tørken ut i langt 2 kvartal vil topp 50 eie mer en 75 % av alle aksjer i selskapet.

Analysebyrået Investtech registrerer alle innsidehandler på Oslo Børs, og rangerer blant annet aksjene etter styrken på kjøpssignalene.

12 aksjer gir akkurat nå full score, 100 poeng, på innsiderangeringen.

Airthings
Atlantic Sapphire
Axactor
Osv.

I det John Fredriksen-kontrollerte inkassoselskapet Axactor har både styre og ledelse kjøpt aksjer i det siste.

Det har imidlertid blitt overskygget av styreleder Glen Ole Rødlands avgang. Han ble sparket som styreleder i det John Fredriksen-kontrollerte riggselskapet Seadrill, og valgte dermed også trekke seg fra Axactor-styret. Så får aksjemarkedet selv bedømme hvorvidt det er positivt eller negativt for kursen fremover at Rødland blir byttet ut.

På innsidekjøp får aksjen uansett full score på Investtechs innsidebarometer.

2 Likes

Liten betydning for aksjekursen ,den er totalt utkommet .

bilde
Axactor ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt etter at investorene det siste året stadig har gått oppover i pris for å komme seg inn i aksjen.

Motstanden i overkant av ti kroner er brutt opp og et nytt kjøpssignal er utløst. En videre oppgang indikeres.

De siste par ukene har imidlertid kursen falt rolig tilbake på avtagende volum. Det kan utgjøre en fin kjøpsmulighet for kortsiktige investorer nå, like over støtten rundt ti kroner.19. og 20. mai kjøpte to innsidere seg inn i Axactor. De hadde ikke aksjer i selskapet fra før.
Axactor er maksimalt positiv på Investtechs innsiderangering. Ifølge Investtech-forskning har aksjer med innsidekjøp i den etterfølgende perioden utklasset børsen med 8,0 prosentpoeng annualisert.

5 Likes

Fin utvikling her, skulle ikke bli forundret om den skal opp til 20 kroner.

1 Like

Er du inne?:blush:

Nei, har ikke mannet meg opp enda. Kanskje på en dipp

1 Like

Ganske volatil så du finner nok en inngang. Ligger vel i toppen av trendkanal nå(?) Kan bli interessant om den bryter ut…

1 Like

Den korrigerer vel helst ned i morgen :pensive:

Mest sannsynlig ja😊 Jeg sitter uansett med alt. Denne trender så fint nå at det ikke har noe å si.

Om du har kort tids horisont ca 8-9 måneder kan det så være

Har mine sterke tvil ,nå er det posjonering på gang mange som vil være med på reisen.

Ser at mange har allt for kort tolmodighet,mange har kastet kortene.

Jeg håper du har rett, nå er det ikke lange veien før jeg endelig ser grønne tall :crossed_fingers:t2: Vært en lang og lærerik reise fra jeg kjøpte den som mitt aller første kjøp i 2016… Satt veldig lenge stille i båten, før jeg endelig skjønte at man kan hive litt vann ut av båten ved å snitte seg ned.

Er i samme båt ,har vært med tilbake 2015,ikke solgt sittet stille under pandemien,Du lykkes nok med din investering når du har evnen til å ha kontroll på dine følelser.

Axactor blir en flott aksje å eie om noen år. Selv skal jeg ikke selge noe før i 2025.

Greit å vite hva som egentlig skjer når en blir “tatt” for mislighold…:thinking:

Financial calendar

Kan du dokumentere at aksjen shortes hardt?
https://ssr.finanstilsynet.no/

2 Likes

Ser du på hoist financial group
Intrum Justitia og B2 H alle små bevegelser men,Axactor der i mot med nesten 5%.

Denne aksjen har fått juling i flere år . All fornuft sier at aksjen er totalt utbombet .