Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Axactor SE - Invitation to presentation of Q2 2021 results

Hva tenker folk om tallene?

2 Likes

Greit, men heller ikke mer. Skuffende at de har kjøpt porteføljer for kun MEUR 12 i Q2. De er lastet med cash til å handle men finner tydeligvis lite som er verdt å investere i.

Mulig det, men det er tross alt der de fremtidige inntektene skal komme fra.

Men uten nye porteføljekjøp blir det uansett ikke resultater å skryte av. Virker som markedet har lest mer enn overskriftene og tatt dette innover seg i dag, ikke spesielt stor futt i kursen til tross for mange fine overskrifter.

Meget godt resultat,jeg sitter .kvalm å se hvordan aksjen presses nedover. Selskapet er er forbi den Værste kneika.

1 Like

Om du hadde lest og hørt på kvartals presentasjonen og sett på presentasjonen de hadde via plattformen Xtrainvestor ,de vil kjøpe betydelige porteføljer fra q4 og utover.

Blir oppgitt.

2 Likes

Mandatory Notification of Trade

6 Likes
2 Likes

Axactor vurderer å hente 3,1 mrd. i obligasjonsmarkedet

Inkassoselskapet Axactor, hvor milliardær John Fredriksen er desidert største aksjonær, har engasjert Arctic Securities, DNB Markets og Nordea for å arrangere investormøter.

Selskapet vil kunne utstede et usikret obligasjonslån på 300 millioner euro (3,1 milliarder kroner) med fem års løpetid avhengig av markedsforhold, opplyses det.

Hentet fra DN

2 Likes

Axactor hadde et skuffende investeringsnivå i nye porteføljer i Q2 med kun MEUR 12. Det kan tyde på en forsiktig tilnærming, at man ikke kjøper hva som helst og slettes ikke til for høy pris. At de nå går ut og vil låne et såpass betydelig beløp, og det til tross for at de allerede har milliarder tilgjengelig via cash og trekkrettigheter, tolker jeg dithen at de ser store muligheter i markedet for gode kjøp fremover. Det samme sier vel B2 i sin rapport som kom i dag, at markedet ser bra ut for større og gode kjøp av porteføljer fremover, så dette tolker jeg utelukkende positivt.

4 Likes

Se på utviklingen av Kitron , de hadde også utfordringer med for høye kostnader.full tiltro til Johnny Tsolis.

Aksjekursen er horribelt,henger ikke på greip ,ser en på aksjonærlisten er det mye frafall på nervøse hobby investorer ,skjønner ikke hvordan folk tenker.

Det som har mitt fokus er dette nye obligasjons lånet som har blitt meldt ,selskapet ønske få låne 300 Mill euro ,det er jo like mye som marked cap,noe er i emning det er sikkert og vist.leser en den betalte analysen som Sunndal og collier har regnet på så kommer inntekten å øke betraktelig fra 2022 og 2023.

Tolmodighet kreves

1 Like

Update on process with FSA

4 Likes

Successful placement of new senior unsecured bond issue

3 Likes

Dette må være en gledens dag ,endelig en hyggelig melding som gjør at Axactor kommer til å tiltrekke store utenlandske fond inn på eiersiden,dette vil nok gjøre at utenlandske meglerhus kommer på banen. Takket være god rating fra Mody har de fått på plass et obligasjonslån til mye bedre betingelser,skjønner meg virkelig ikke på kurs utviklingen.

3 Likes

Smuud.

Det at indexfonds må selge seg ut pga Axactor går ut av hovedindeksen er bare kortsiktig støy.jeg har ingen panikk.