Det er utrolig at ikke flere investorer tenker som en bedrift eier,ting tar tid å bygge opp en solid fortjeneste.
Det vil alltid være masse usikkerhet her fordi selskapet er så høyt giret. Det er også hele tiden spørsmål knyttet til om de får nok ut av porteføljene de kjøper.
De sier seg selv ,ledelsen vet uttrykkelig godt hva de holder på meg ,full tillit til ledelsen ,ikke sikker på at index fond andels eierene får god avkastning nå som flere aksjer går ut av Deres portefølje,om du ser på 2kvartal ser du at skuta er på rett vei. CEO Johnny Tsolis fortale under presentasjonen hold extra investor at både 2016 og 2017 disse var kjøpt for dyrt og etter det er de gode og lønnsomme som gir bra profitt.Vet ikke helt om du har satt deg godt inn i selskapet Axactor.
Om du ser på hvem som selger ,er det masse nervøse småsparere noe jeg ikke forstår kvekk av ,blir nok bra på sikt denne .
Kostet over 33 i 2017
Presis 31 kr i 2016 ikke 2017 for da kom John Fredriksen inn i selskapet som co investor shorterne herjet på den tiden ,skal du lykkes med denne aksjen trengtes sterk disiplin og tolmodighet
Den var oppe i 3,30 husker jeg
Her tar du feil kursen alldri vært så høy noen gang.
Du har rett 31,2 er ATH
Klart jeg har rett😀
Grunnen for at Axactor faller ,flere index fond er på vei ut av aksjonær listen ,dette er bare begynnelsen,jeg sitter musestille
I morgen braker det løs ,mange indeks fond på vei ut regn med at det kommer til å bli mange tøffe dager for nervøse aksjonærer. Godt å vite at her skal det investeres for nærmere 2millijarder fra utgangen av dette år . Jeg sitter rolig i båten.
Noen som har e24+ abonnement? Nå har du mange valg, hvis du er småaksjonær i Fredriksens inkassokjempe – E24
Artikkelen er fra Februar når de holdt på med stor “opprydding” så intet nytt å lese der:)
Ahhh, trodde den ble skrevet 7 sept 2021!
Tydelig at det går som for alle aksjer der det er stort potensialet, aksjen blir presset nedover for å klemme ut alle usikkre redde investorer ,dette pågår i lang tid når stort sett alle har solgt begynner oppgangen.
helt utrolig hvordan denne aksje herjes til de grader. fanteri.
Axactor SE, et internasjonalt konsern som spesialiserer seg både på forvaltning av svekkede lån på vegne av tredjeparter og i kjøp av NPL -porteføljer, med driftsplattformer i Finland, Italia, Tyskland, Norge, Sverige og Spania, kunngjør at Sustainalytics, et selskap av Morningstar -gruppen og leder for utvikling av forskning, rangeringer og ESG -data (Environmental, Social and Governance), tildelte den en score på bærekraft (ESG Risk Rating), lik 13,3 - definert som Low ESG Risk.
Med den oppnådde vurderingen kan Axactor Group posisjonere seg blant de beste selskapene i verden på dette området, blant de som er analysert av Sustainalytics (topp 5% rangert), og på andreplass blant de 151 selskapene i forbrukerfinansieringssektoren.
"Vi mener at denne evalueringen belønner konsernets arbeid med å integrere bærekraft i vår virksomhetsstrategi på en stadig mer markert måte - erklærte Antonio Cataneo, administrerende direktør i Axactor Italy - og av denne grunn er vi beæret over å ha mottatt en lignende mening fra ratingbyrået ESG Sustainalytics, som er ledende i sin sektor. Vi i Axactor er også overbevist om at det blir stadig viktigere å vedta ansvarlig atferd som kan skape sosial bevissthet og forbedre forholdet til interessenter
dette blir bra, krever dog mye tolmodighet
1 mnd er gått forsatt flere indeks fonds ikke ferdig solgt , utrlig at det går så treigt, sengletempo. aksjekursen er helt på tryne iforhold til selskapet verdier.