Ikke vær så utålmodig…
utolmodig hva snakker du om jeg har sittet over 5 år. er nok den her inne som har sittet lengst som aksjonær .
Tynt volum. Vent til Q3. Forventer noe økning frem til den 27.
med det tempo når så mange indeksfond skal ut , har jeg mine tvil om vi ser så mye mer økning i aksjepris nærmeste tiden. men, når for allvor 2022 er et faktum, da er det nok vansklig å manupulerer og holde kursen nede.
Noe interessant som står i denne?
Må vel komme noe tilbudsplikt her fremover om han fortsetter å øke? Han sitter med 45.63% av aksjene i axactor per nå.
https://www.euronext.com/nb/markets/oslo/oslo-bors-som-tilbudsmyndighet
Budet sist var på 8kr .
De hadde inne bud i 2020 og. Husker ikke helt, men var det 20kr?
Noen med noen tanker om hva axactor kunne godtatt som bud på hele selskapet?
Virker som Aktiv Kapital historien gjentar seg.
småsparere blir psyket ut. helt utrolig som denne aksje har fått ungjelle . Snakke om at Geveran får Axactor på billigsalg glem det.
Konspirasjon teorier.
Det handler ikke om at Geveran holder kursen igjen. Axactor har ikke levert veldig godt til nå i år. Med et stusselig netto resultat på ca 10 mil etter skatt, samtidig er selskapet priset til 2,8 milliarder kr, så må Axactor klare å levere på bunnlinjen for å få markedet med seg. De store har trua, de sitter på aksjene. Husene kjøper og selger hele tiden.
Konklusjonen er, klarer Axactor å levere, så får vi utbytter og kursoppgang. Det burde ikke være vanskeligere en det
stusselig netto resultat, om du ser på alle opphausa grønn fornybar energi selskaper notert på Nordic growth ikke i nærheten , nei denne kursen er styrt så det holder, utrolig at det finnes så lite smarte folk.
Ref. Til utsagnet “utrolig at det finnes så lite smarte folk”
Velger å starte med forumreglene 1255. Du mener kursen er styrt, ja det er en teori som du gjerne må belyse med dokumentasjon her på forumet? Minner samtidig om at konspirasjoner om ulovlig manipulasjon, både er alvorlig og lite konstruktivt for almenheten.
Forumregler:
For at TekInvestor skal være et bra sted å være og lære må alle følge forumreglene. Grove brudd på reglene kan føre til utestengelse.
Slik bør en ideell TekInvestor være:
Saklig og høflig
Kritiserer argumenter, ikke andre TekInvestorer. Bruker ikke karakteristikker på personer eller grupper. Holder seg til trådens tema, og skriver i riktig tråd.
Engasjert - men ærlig
Forsøker aldri å manipulere andre til å kjøpe og selge. Det er lov å ha tro på investeringene sine, men husk på at du kan oppleves ensidig positiv (haussende) eller negativ (baissende).
Så over til Axactor.
Tallene vil nok bedre seg utover 2022. Men forventer ikke for mye av q3. Der gjør heller ikke markedet, siden aksjen ligger på 9kr før resultat. (ingen rally pga forhåpninger å spore)
Vil tro q4 blir vesentlig bedre siden alle kostnadene er tatt, å vi vil se økt inntjening grunnet flere 3pc avtaler signert i q2, og som først viser seg i q4. Når jeg sier at Axactor ikke har gjort det godt på bunnlinjen i år, så har det med omstrukturering innad i selskapet for å øke inntjening framover. Å sammenligne Axactor med grønne vekstaksjer blir feil, siden de fleste grønne selskap er priset på håp om framtidig inntjening. Axactor er i kategorien verdiaksje, så ACR må levere positive resultater på bunnlinjen for å få opp verdien og prisingen.
Hva tenker du om at Fredriksen kjøper med begge henda?
At dagens prising er en god deal
når aksjen kjøpes meg begge henda av Geveran, samtidig at det er flise volum som handles og kjøpes er spinnvilt, her skal det kjøpe på fremtiden og ikke se tilbake.
ja kursen styres med hjernhånd.
Ikke mye forventing til Q3 og spore.
Lykke til med morgendagen alle sammen
Det er nå fremover det lønner seg å være posjonert, skjønner meg ikke på de som velger å selge på disse nivåer. omsettningen er på et lavmål.de store sitter stille , hvem selger jo mye små investorer og bla Trønder forte .
Geveran er som gjedda i sivet
lykke til de som enda er aksjonærer. i morgen kommer oppgangen, begrunnelse guiding og bevegelser inn i 4 kvartal som lovet betydelig investeringer .
Du er inne på noe meget vesentlig for den observante aksjonær.
Som jeg sa tidligere. Konklusjonen er, klarer Axactor å levere, så får vi utbytter og kursoppgang. Det burde ikke være vanskeligere en det. De klarte ikke det i Q3. Er aksjonær I Axactor, men orker ikke å hause selskapet av den grunn. Axactor må bevise at de kan tjene penger for å få tilit i markedet.
Ingen trenger å holde igjen kursen i et selskap som leverer røde tall.
Skuffende