Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

stusselig netto resultat, om du ser på alle opphausa grønn fornybar energi selskaper notert på Nordic growth ikke i nærheten , nei denne kursen er styrt så det holder, utrolig at det finnes så lite smarte folk.

Ref. Til utsagnet “utrolig at det finnes så lite smarte folk”

Velger å starte med forumreglene 1255. Du mener kursen er styrt, ja det er en teori som du gjerne må belyse med dokumentasjon her på forumet? Minner samtidig om at konspirasjoner om ulovlig manipulasjon, både er alvorlig og lite konstruktivt for almenheten.

Forumregler:

For at TekInvestor skal være et bra sted å være og lære må alle følge forumreglene. Grove brudd på reglene kan føre til utestengelse.

Slik bør en ideell TekInvestor være:

Saklig og høflig

Kritiserer argumenter, ikke andre TekInvestorer. Bruker ikke karakteristikker på personer eller grupper. Holder seg til trådens tema, og skriver i riktig tråd.

Engasjert - men ærlig

Forsøker aldri å manipulere andre til å kjøpe og selge. Det er lov å ha tro på investeringene sine, men husk på at du kan oppleves ensidig positiv (haussende) eller negativ (baissende).

https://tekinvestor.no/faq

Så over til Axactor.

Tallene vil nok bedre seg utover 2022. Men forventer ikke for mye av q3. Der gjør heller ikke markedet, siden aksjen ligger på 9kr før resultat. (ingen rally pga forhåpninger å spore)

Vil tro q4 blir vesentlig bedre siden alle kostnadene er tatt, å vi vil se økt inntjening grunnet flere 3pc avtaler signert i q2, og som først viser seg i q4. Når jeg sier at Axactor ikke har gjort det godt på bunnlinjen i år, så har det med omstrukturering innad i selskapet for å øke inntjening framover. Å sammenligne Axactor med grønne vekstaksjer blir feil, siden de fleste grønne selskap er priset på håp om framtidig inntjening. Axactor er i kategorien verdiaksje, så ACR må levere positive resultater på bunnlinjen for å få opp verdien og prisingen.

4 Likes

Hva tenker du om at Fredriksen kjøper med begge henda?

At dagens prising er en god deal

3 Likes

når aksjen kjøpes meg begge henda av Geveran, samtidig at det er flise volum som handles og kjøpes er spinnvilt, her skal det kjøpe på fremtiden og ikke se tilbake.

ja kursen styres med hjernhånd.

Ikke mye forventing til Q3 og spore.

Lykke til med morgendagen alle sammen

Det er nå fremover det lønner seg å være posjonert, skjønner meg ikke på de som velger å selge på disse nivåer. omsettningen er på et lavmål.de store sitter stille , hvem selger jo mye små investorer og bla Trønder forte .

Geveran er som gjedda i sivet

lykke til de som enda er aksjonærer. i morgen kommer oppgangen, begrunnelse guiding og bevegelser inn i 4 kvartal som lovet betydelig investeringer .

Du er inne på noe meget vesentlig for den observante aksjonær.

Axactor SE: Acquisition of Credit Recovery Service in Italy

4 Likes

Som jeg sa tidligere. Konklusjonen er, klarer Axactor å levere, så får vi utbytter og kursoppgang. Det burde ikke være vanskeligere en det. De klarte ikke det i Q3. Er aksjonær I Axactor, men orker ikke å hause selskapet av den grunn. Axactor må bevise at de kan tjene penger for å få tilit i markedet.

Ingen trenger å holde igjen kursen i et selskap som leverer røde tall.

Skuffende

1 Like

Meget svakt dessverre, her blir det kursnedgang så det suser. Veldig lave porteføljekjøp også, hvilket ikke akkurat styrker gevinstmulighetene fremover. Dog må det lave volumet av porteføljekjøp også sees i et positivt lys, det er tydelig at man ikke lenger kjøper hva som helst og heller konsentrerer seg om god kvalitet. Utfordringen er at konkurrentene synes å gjøre akkurat det samme. Men som sjefen sier, snart må folk begynne å prioritere nedbetaling av gjeld og da kommer resultatene også.

Kjempesmell for inkassogigant: – Folks vilje til å betale gjeld er blitt dårligere

Ned 10% ja, ikke uventet. Denne aksjen er for de tålmodige. Interessant at største aksjonær (Fredriksen) har lastet innpå med aksjer i den senere tid, det bør vel kunne tolkes dithen at det er lysere tider i møte om man har god tid.

Ikke overaskende. Låne penger for å kjøpe råtten gjeld :sweat_smile: :see_no_evil:

Det har egentlig vært en god måte å tjene mye penger på. Inkassobransjen er lukrative, bare Axactor som ikke klarer å gå to kvartal på rad i pluss

1 Like

Jo men så kommmer det flere konkurenter på banen.og råtten gjeld kjøpes til veldig høy pris. Alt vil jo se pent ut i starten av en portefølje. Men etterhvert så man for hentet ut det som er mulig å få ut så vil det jo surne til. Så må man kjøpe ny gjeld for at det skal se ut som butikken går bra.

Kan du belyse oss litt mer rundt prisingen av gjeld?

Axactor velger å vokse innenfor 3pc. Ref. Nylig kjøp av selskap i Italia. Så alt dreier seg ikke om kjøp av NPL

Nei det var nettopp det jeg fant ut ikke var lett for noen år siden når jeg var aksjonær i b2h og axactor. Etterhvert så finner man ut at starten av en gjeldsportefølge så går innkreving som regel ganske greit og alt ser fryd og gammen ud. Så sitter man bare igjen med gjeld som man ikke kommer noen vei med og dette aner jo selvsagt ikke disse selskapene før i siste liten slik at “monstertap” kommer plutselig med jevne mellomrom. Men så kjøper de ny gjeld og alt ser veldig bra ut igjen når de starter innkreving av den. Det går i sykluser.

Personlig håper jeg disse blodsugeren går konk. Hele kreditt bransjen er så pill råtten at de ikke fortjener noe som helst.