Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Rettelse, 32% egenkapital, ikke 36%. Fortsatt høyt!

2 Likes

Hva snakker du om? Hvem har sagt at Geveran skal kjøpe selskapet?

Hmmm, for to dager siden skrev du at du ikke gidder å være her lenger….

sitere det du sier Axactor hadde alldri blitt solgt utenfor børs til den prisen, så det er meget nærliggende at Axactor har samme tankesyn som han gjorde med Aktiv kapital ,men da er han nærmere 80 år.

ingen ved fulle fem vil selge Axactor under 20 kr , når de takket nei til oppkjøp fra PE fondet kan man bare spekuere i. har mine aner

det var mitt siste innlegg. over og ut, vil avslutte mitt insider medlemskap.

endelig en som deler samme tankesyn som meg selv.

Jeg har knapper og glansbilder i Axcactor, har hatt småposter siden -16. Postene beholdes, «ligger i skuffen».
For min del så bidrar også du etter min mening stort sett med nada, eller skal jeg si forsøk på hausing?
Ser også noe rart ut når du truer med å trekke deg fra tråden og forumet, for så å være tilbake kort tid etterpå.

1 Like

Jeg er ikke superpositiv til axactor her, men vil heller høre argumentene fra de som tror på caset enn 10 andre som synes axactor bare er helt håpløst

Hørte nettopp på Q3 presentasjon, påstanden om at skyldere prioritere forbruk virker nærmest som et skudd fra hoften. Svakt kvartal og tilliten til ledelsen er synkende.

Blir spennende å se på tallene til B2H om et par dager om ACR har rett i sin observasjon.

1 Like

Axactor SE - Mandatory Notification of Trade

6 Likes

Axactor SE- Approval of prospectus

Oslo Børs – Axactor SE – Received application for listing of bonds

“Santander sells a portfolio of defaulters of 450 million to Axactor.”

2 Likes

Jeg antar at de mener euro?

Partnerskapet med Neonomics gjør sluttbrukeren/skyldnere i stand til å koble bankkontoene sine direkte mot Axactors plattform for å utføre betalingene. Traust bransje fornyer seg, Axactor tørr å tenke nytt.

4 Likes

Update on process with FSA

Ikke mye aktivitet her på en stund gitt.

Ledelsens hovedbegrunnelse for det svake Q3-resultatet var at folk prioriterte andre ting enn nedbetaling av gjeld i og med gjenåpningen av samfunnet etter over et år med tunge restriksjoner og lockdown. Plutselig var det meste lov igjen, og da ville man - kanskje selvsagt - heller bruke pengene på ferier, restaurantbesøk og klær enn å gi dem til inkassoselskapene.

Forutsatt at denne begrunnelsen holder vann så burde jo Q4, samt Q1 2022, bli meget bra siden mesteparten av Europa nå har stengt ned igjen.

3 Likes

Et godt poeng, men det skal jo sies at det først er i desember det virkelig har blitt “lockdown” igjen.
Så store deler av Q4 er likt som q3 vil jeg tro, men slik situasjonen er nå kan det fortsette godt ut i q1 og da positivt påvirke det resultatet.

1 Like

En ny runde med tiltak gjør ting vanskelig for mange. Å verden kan jo ikke gi betalingsutsettelse i det uendelige heller, så har ikke helt klart å få bilde av hvordan det blir framover her.

Men når det er sagt. Axactor er et rimelig kjøp på dagens kurs. Ledelsen og insidere har kjøpt seg opp i det siste til høyere snitt.

Selskapet er solid finansielt. Rentene på bond er blitt lavere. Kostnadsprogramene er ferdigstilte og vil ha effekt Q4.

Ingen av de største aksjonærene selger aksjer.

2 Likes

Ukens Investtech: Aksjene som kan bli kursvinnere i 2022

Har noen e24+ og kan dele investtech artikkelen?