Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Interest Adjustment

Axactor ASA: Invitation to presentation of Q3 2022 results

Axactor ASA: Third quarter financial results

Nok et godt resultat for Axactor. Virker som de har fått sving på sakene og snudd skuta

3 Likes

Vært ute lenge her. Men på fredag måtte jeg bare inn igjen. Tror på noen fine år med pen oppgang i kursen. Noen som er enig her da?

3 Likes

Kva tenker folket om det tekniske her? Ser ut som ein cup’n handle frå ca 15. September fram til no?

Hva tenker dere framover. Ser liksom ikke ut til at den kommer noe over 6,050. Har ventet en stund , men føler at det er noe som hindrer den i å gå videre…
Har noen et forslag…

Ser Christen Sveaas’ investeringsselskap Kistefos er kjøper seg opp i Axactor (ifølge topp 50 listene) og handler billige NPL porteføljer ellers i markedet.

https://www.finansavisen.no/nyheter/bank/2022/11/25/7963430/kistefos-kjoper-laneportefolje

3 Likes

Makro får vi ikke gjort så mye med. Men den underliggende driften har vel blitt noe forbedret om vi ser på resultatet så langt i år. Mye taler for at grepene som ble tatt under pandemien nå viser seg på bunnlinjen.

Lagt ned 12 lokasjoner. Kjøpt portoføljer med høyere IRR (blending the book) fase ut Reos. Oppkjøp av CR service som benytter en allerde fantastisk 3pc plattform for å nevne noe.

Q4 til gjengjeld vil i hovedsak rentene ultimo Q3 være gjeldende. Da vil vi trolig se en betydelig økning EURIBOR/NIBOR/STIBOR. Men om den overskygger den gode utviklingen i Axactor sitt regnskap tror jeg ikke. Altså vil jeg tro vi får en grønn og finn bunnlinje for år 2022, samt at rentene vil gå noe ned i 2023.

3 Likes

Interest Adjustment

Axactor ASA: Financial calendar

Axactor ASA: Invitation to presentation of financial targets and preliminary Q4-financials

Interest Adjustment

Axactor ASA: Financial targets and preliminary Q4-financials

Fine mål. Er usikker på hvor mye makro vil bety for innkreving i 2023. Å ser man bort ifra dyrere renter på lånene som benyttes til kjøp av npl, så virker det som at skuta snur?

En skikkelig krasj idag. Noen som finner årsak eller bare folk som vil ta gevinst etter opptur i det siste?

Axactor mister kjøpsanbefaling | Finansavisen

Takk

Det har vel egentlig aldri vært bedre enn nå i Axactor finansielt?

Det er noe rike onkler høyt oppe på aksjonærlisten som type Geveran, Ferd, kistefoss som er inne for å melke selskapet fra 2024 og utover.

Vil nok tro at finansieringen ordner seg!

2 Likes

1000+ ansatte ? Trodde det var automasjon som er fremtiden innen denne bransjen jeg :grinning: