Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Axactor expands relationship with FI Client in Norway

Du er ikke alene. Lenge siden jeg har vært i AXA nå. Godt å være tilbake

klippet fra DN.no

1 Like

Dette gjelder da i Norge. Kommer dette fra EU?

“En regjeringsoppnevnt arbeidsgruppe bestående av representanter fra blant annet Forbrukerrådet, Finans Norge, Virke Inkasso og Finanstilsynet la mandag fram forslaget hvor de går inn for å kutte gebyrene på krav under 500 kroner. Disse kravene omfatter mer enn hvert tredje inkassokrav…”

1 Like

Kjøpte en del Axa, tror dette blir bra :slight_smile:

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @pleximus83 (2 likes)
  1. @Buffet (1 likes)
  1. @SverrO (1 likes)

[quote=“SverrO, post:1895, topic:424”]

Gratulerer!

Axactor terminates discussions regarding a potential public offer for the company and announces preliminary financial results

1 Like

Dette er heftig

3 Likes

Bare jeg som tror vi snart ser 1. Enten mer kjøp av Fredriksen i markedet, eller 2. Økning på budet til 25? :smile:
Og for et Q4! Bør blåse over 20kr. Coronadiscounten bør legges i kisten nå… (30kr er fortsatt billig)

2 Likes

Hvor mye utgjør gebyrene som nå blir halvert?

Axactor SE - Invitation to presentation of Q4 2019 results

Det utgjør svært lite. Største delen av virksomheten er uten for Norge. Her er hva en skrev på shareville:

Har nylig vært i kontakt med selskapet AXA angående det nye norske lovforslaget, og fikk kjapt og klart svar.

Den delen som går på ren salærreduksjon påvirker Axactor i liten grad da våre snittkrav er ca 30 000 NOK. Kun 4% (i antall saker) av våre inkassosaker i Norge er under 500 kroner og har en privatperson som debitor. Mao, liten effekt for oss." Videre: "(…) reglene gjelder ikke for gamle saker, der hvor inkasso har startet så vil inkassoprosessen fortsette. Men igjen, effekten for oss er relativt begrenset hvis det forslaget som nå ligger til høring blir endelig vedtatt.

Axactor SE - Contemplated private placement

Emisjon​:hear_no_evil::hear_no_evil:

De har levert bunnsolid q4, avvist bud på 22,- genialt taktisk move

1 Like

Axactor SE - Private placement of new shares successfully placed

Mandatory notification of trade

30,59 prosent. Farlig nær en tredjedel av aksjene nå.

1 Like