Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axie Infinity Småprat

Jepp, det gikk ennå fortere enn hva jeg hadde trodd.

Faderrullan. Visste ikke at det var nordmenn bak dette. Spennende hvert fall.

Er vel forseint nå😅

Det er ikke forseint.

Det ingen forstår er at P/E er under 1. Det er helt latterlig, og ingen av dere ser dette? Er dere blinde? AXS kursen kommer til å stå i 100 innen 16 mnd hvis siste 3mnd vekst fortsette. Den er nødt til det. Fordi hvis ikke kommer “utbyttet” til å ligge på et 1:1 forhold med kursen. Det kommer ikke til å skje.

1 Like

60% av dette forumet satt å fulgte Funcom med argusøyne i mange år. Meg selv inkludert. Nå har dere sjangsen til å investere i et case som er mye hottere og på lavere multipler ift inntjening.

MEN DET ER INGEN PÅ FORUMET SOM ER INTERESSERT??

1 Like

Morsomt at du jobber på her, Edruelig.

Her er en intern growth slide.

Vil dog regne med en korreksjon før eller siden - ikke alt går rett opp hele tiden hehe.

Her er og en god podcast jeg var på i går for de som vil lære litt mer:

3 Likes

Det vil definitivt komme korreksjoner så fort spekulantene kjører prisen hvor den ikke kan forsvares. Etter mitt syn har den siste bratte oppgangen ikke vært et resultat av spekulasjon men en reprising av de bakenforliggende rettighetene. Prisen for AXS reflekterte lenge ikke de faktiske verdiene, AXS prises fortsatt til at inntjeningen skal stupe når som helst. Hvis du tar dagens omsetning anualisert får du en PE på 0,5-4 litt etter som man regner.

Meget kult å se dere har truffet og lykkes skikkelig ;D

2 Likes

Hmm…

@den12mann skrevet av en smart fyr som har gått glipp av noe.

https://www.techinasia.com/axie-infinity-ponzi-scheme

1 Like

Nice. Og takk :+1:

Hvor “redd” er dere for konkurranse? Det må vel komme noe i kjølvannet av suksessen deres. Men de store, etablerte er vel redd for å ødelegge sine eksisterende forretningsmodeller

@den12mann Vi har tech+community+economy som moat så er ikke veldig redd.

De etablerte er dessuten sjukt trege og printer penger. Trenger ikke å ta risiko før de blir tvunget til det - derfor vinner vi.

Ny artikkel ute, denne gangen uten paywall :smiley:

Siste mnd revenue: $196M, til nå denne mnd $160+ :rocket:

5 Likes

Imponerende hvordan dette har tatt helt av! Gratulerer!

Husker jeg tilbød 15-åringen å kjøpe 3 Axies til han den gangen de kostet rundt 20$. Han var ikke super interessert. Høye gass fees skremte også. Nå har han «re-oppdaget» Axie på egenhånd og angrer på at han ikke viste litt mer interesse den gang da når han hadde muligheten.

MEN, hvordan kan man få inn mange nye spillere når det koster 10K i startup? Er åpenbart mye her jeg ikke helt klarer å forstå. I mellomtiden koser jeg meg med å spille Gods Unchained :partying_face:

Hvis man er lei av høye gas fees og mye upfront investeringer, prøv https://splinterlands.com/. Hvis man kjøper grunnpakken på $10 kan man avansere rimelig greit med daglig/ seasons reward/dec + SPS airdrop. De har i tillegg en ekstremt generøs $SPS aidrop. Prøvde aldri Axie fordi jeg synes SL var så mye bedre, men tok meg å 3 år å begynne å få rett… Mener ikke å diskreditere Axie da: Utrolig hva dere har oppnådd! Liker heller ikke ETH så godt. Hive er raskt, billig og sikkert!! https://blocktivity.info/
Er ikke mening å forsøke å ødelegge Axie-tråden. Fint om noen oppretter en egen tråd for blokkjedegaming.

2 Likes

Du kan fint opprette en egen tråd selv.

Axie er jo kongen på haugen nå, alt annet blir litt bleke etterligninger.

2 Likes

@Edruelig
Du har truffet ganske godt på tidligere kursspådommer. Men hvordan regner du deg frem til PE-en du peker på? Nåværende MCAP er jo på 19 milliarder USD.

Hatt den her på watchlisten en liten stund og egentlig sett etter inngang. Men den har aldri hoppet ned til nivåene jeg har prøvd å komme meg inn på og har følt at toget bare har gått, men skjønner jo at det fortsatt kan være relativt tidlig å komme seg inn nå. Hva ser du på som god inngang nå?

1 Like

Hvordan er det egentlig med beskatning når det gjelder gevinster fra spill som Axies? Min samling med Magic og pokemon kort kan jeg jo selge uten at det påløper noen beskatning av gevinsten. Det burde vel ikke forholde seg noe annerledes for digitale samleobjekter som er spilt med (og dermed brukt i et privat hjem), selv om oppgjøret for salget skjer i kryptovaluta?

For inntekt hvor du får betalt i kryptovaluta må du nok skatte av uansett.

I og med at du blir betalt i kryptovaluta så må det vel skattes av i og med at de foreløpig ikke har noen egne regler for kryptobaserte digitale samleobjekter/hobbyinntekter.

99% sikker på at alle slike inntekt må skattes av med dagens tolkning for skatting av krypto: Skatteregler - Virtuell valuta - Skatteetaten

2 Likes