Tror det er mange som har flere grå hår enn oss pga denne, men en dag må det snu og da er dette glemt
yielden blir som natt og dag på disse selskapene. Hvor fant du dette henne?
Er ikke tvil om hvilket selskap som ser best ut på papiret, men så var det dette papiret da… Hehe
Merkelig at det er de sikrede porteføljene de sliter med, mens de usikrede går som forventet. En sikret portefølje burde være en noenlunde grei sak. Men inkasso tar tid selvsagt, så forsinkelser må man regne med
Bruk alltid stop loss er vel selvsigende?
Nei er du gal! Hadde gått glipp av flere hundre prosent avkastning om jeg hadde aktivert det. Alle biotek-aksjene jeg har sittet i som har tatt av, har alltid hatt et stop-loss raid like før de tar av. Så det kommer jeg aldri til å bruke.
Bruker aldri stop loss selv, det er alt eller ingenting.
Og slik markedet er nå, kan man gå på mange smeller ved å bruke stop loss. Man kan så klart unngå de også…
Den fatter jeg ikke, alt skulle jo tilsi at det var motsatt.
Leser i Finansavisen at det er satt igang en juridisk prosess får å få solgt hotellet i Kroatia. Det er vel her den største usikkerheten i markedet har vært. Men et sikret krav i et hotell i som er i drift på sol-kysten i Kroatia, jeg blir ikke veldig skremt. Verdien er nok betydelig høyere enn det de kjøpte gjelden for.
Da var Axa og B2h priset omtrent likt.
B2h 2,6 mrd i mcap.
Axa 2,5 mrd i mcap.
Det er vel egentlig drømmescenario for langsiktige value-investorer dette. Har fulgt B2H i flere måneder og var innom det i 2016. Trodde 9 skulle bli bunnen, men så feil kan man ta.
Leste artikkelen i dagens FA jeg også. Kravet i dette hotellet er på 30 mill euro. Vil jo hjelpe ganske mye om de får solgt det.
Nei, de smartest kjøper som regel på vei, gitt at analysen de har foretatt er god og riktig. Ingen meglerhus eller andre ønsker å fortelle deg om noe som begrenser antall handler.
Tja. Jeg ville ha spart mye på å brukt stop loss her (noe jeg ikke har gjort). Alle analytikere har jo ment at denne har vært «kjøp» siste året under hele fallet. Likevel har den bare fortsatt å falle.
De fleste hadde spart på stop-loss akkurat her. Men tjener man mer på de aksjene man tjener på enn det man taper på de man taper på, så blir det gevinst totalt
Jeg ser for min del i de gode aksjene jeg har sittet i så har det alltid vært en robot som har prøvd å skremme meg ut av aksjen før de går til værs. Slike perioder kan være ubehagelige, men setter man stop loss så ender man opp med tap istedenfor gevinst. Sier ikke det skjer her. Men stop- loss setter jeg ikke med mindre jeg er short i en aksje. Da må føler jeg meg mest komfortabel med stop-loss.
Det har ihvertfall ikke vært lett for den jevne småinvestor å tro at aksjen skulle videre ned uansett hvor mye den allerede hadde falt i løpet av det siste året. Analytikere og finanspresse har jevlig matet oss med at «dette er billig».
Eksempel: 13. August Finansavisen:
«B2Holding-aksjen har falt 80 prosent fra toppen i mars 2018. Nå er selskapet billig nok til å være en oppkjøpskandidat, mener analytiker».
Da lå kursen på ca. 8,70,-. To dager senere har CEO fått fyken, kursen raste videre frem til fredag da vi fikk profit warningen i fleisen.
Fasit 6,38,-.
Ja det er sandt! Men om noen år fram i tid og vi kan gå tilbake i tid. Så tror jeg vi vil se at disse dagene er det dummeste tidspunktet å selge på, samt smartest å kjøpe. Men det er sikkert noen andre som har påstått det samme på dobbel så høy kurs.
Ang Ceo så har jeg sett noen presentasjoner i det siste, så jeg tror han flyter litt på gammel suksess. Vi trenger en som er villig til å svette, stå på og være på tåhev hele tiden for selskapet fremover, jeg ser på det som positivt på langsikt.
Håper du får rett
Synes ellers at Shorterne må ha baller av panserstål hvis de ikke dekker inn noe frem mot rapporten fredag på disse nivåene. Katta er ute av sekken nå, og insiderne har kjøpt tungt rett etter tall tidligere. Ikke veldig usannsynlig at de gjør det igjen nå.
De har kjøpt tungt på kurser som er over det dobbelte ja, magefølelsen min sier at de vil gjøre alt de kan får å oppnå tillit igjen. Tørr vedde ganske mye på at inside-kjøp kommer etter rapporten ja Men så har man Trump på twitter, handelskrig, brexit osv…
Men har funnet ut at de som er for skeptiske og livredde får å ta risk, samt grubler over alt som KAN skje med aksjene sine, tjener heller ikke mye penger. Så fokuserer heller på å kjøpe selskap som er billig. Time markedet går ikke, det er mange som prøver på det år etter år etter år, noen kan seff ha flaks en gang i blant. Men de som traff på finanskrisa har også spådd krakk med jevne mellomrom senere, så det var nok flaks inne i bildet der ja