Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

B2 Impact (B2I)

Tror vi får se 5 tallet på denne iløpet av uken, spesielt siden Donald er ute å klikker totalt på Twitter.

For min del vil jeg fylle på litt mer neste uke, er når blodet renner man finner gode muligheter :slight_smile:

Dette er problemet i finans og i veldig mange tråder her inne. Folk er så resultatorientert og da får du dårlige resultater og sånn er det med alt i livet. Jeg har prøvd å forklare at man skal prøve å fokusere på beslutningene og investeringen og la alt annet ligge. Aksjer skal kjøpes / selges når det fundamentale endrer seg. Jeg har holdt meg pent unna disse inkasso-selskapene fordi det er helt umulig å regne hjem. Med stop-loss risikerer du å selge papirer selv om det underliggende faktisk er uforandret, og da bør man holde på med noe annet.

Det letteste er å kjøpe en “billig” aksje, men å selge er den vanskeligste delen av det…

1 Like

5-tallet er ikke umulig nei, det er egentlig ingenting som overasker meg ang aksjer i disse dager. Det er når blodet fosser ned i gatene man gjør de beste kjøpene ja.

Aksjen er jo ekstremt oversolgt nå, og vi har hatt 2 gode washout dager hvor vi har fått ut en del skvetne aksjonærer. Samt det var priset inn pest, kolera og det som er i aksjen på fårhand. Tallene var helt ok om man tar bort nedskrivingene. Og en slik nedskriving etter flere år med gode tall er ikke skremmende spør du meg, med mindre det kommer flere slike kvartaler med jevne mellomrom da.

https://www.google.no/amp/s/simplywall.st/stocks/no/diversified-financials/ob-b2h/b2holding-shares/news/read-this-before-selling-b2holding-asa-obb2h-shares/amp/

1 Like

Det er ett merkelig marked generelt, har heldigvis mest cash nå. Så får jeg se hva jeg gjør fremover, ser ikke for meg at handelskrigen er over med det første.

Stemmer! Har selv fordelt kapital på aksjer, cash, krypto, eiendom. Minst cash, det er svært sjeldent det lønner seg å ha kapital stående i banken over tid.

Er enig i det, men har vært noe turbulent og merkelig marked i år på børs. Derfor mye cash akkurat nå, har ikke kastet meg på den grønnebølgen heller. Der kunne man tjent grovt, men liker ikke lenger selskap som er priset 99% på fremtidig inntjening/ forventinger og ingenting annet.

Tar sjansen på at dette er en god kjøpsanledning. Kjedelig med det tapet de meldte om, men tallene ser jo bra ut på de usikrede porteføljene. Kan ikke forstå annet enn at denne skal opp igjen

1 Like

Jøsses! Vi er i pluss på en dag hvor det er blodbad rundt om :grin::muscle::muscle:

1 Like

Jepp! :rocket:

Som Nordea riktig nok peker på her blir nok utbyttet redusert eller kuttet en periode, men ser alikevel oppside på over 100%.

Nordea Markets kutter kursmålet på B2Holding med over 30%

Nordea Markets reduserer sitt kursmål på inkasso-og gjeldsinvesteringsselskapet B2Holding til 13 kroner fra tidligere 19 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes, ifølge en oppdatering mandag.

Fredag kom selskapet med et resultatvarsel for andre kvartal 2019 og Nordea Markets reduserer sitt estimat på B2Holdings resultat pr aksje for 2019 med 90 prosent.

“Vi estimerer nå at selskapets kapital er under minstekravet for selskapets lånebetingelser og senker forventet utbytte per aksje til null i 2019, og kutter samtidig estimatet for 2020-21”, skriver meglerhuset.

Alle topp 20 aksjonærer sittet stille siste uka bortsett fra Arctic som har økt med 15%

I korte trekk. Aksjen burde da være verdt mer enn 6,40,- :smile:

Alt annet enn å kutte kursmål noe nå ville nesten vært useriøst. Er jo grenser for hvor mye aksjen skal stige neste 12 mnd

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Meglerhus-Her-kan-du-doble-pengene-dine

2 Likes

Håper da virkelig den øker litt fra dagens kurs, blitt trygt alt for langt ned.

Men denne har ingen som har holdt den oppe, slik axa har blitt holdt av Fredriksen sine kjøp.

Fredriksen låner også ut til shortere og kjøper billige aksjer igjen, så ikke alltid noe trygghet å få han inn på eiersiden da han har superlang horisont og er glad i rente-inntekter fra shorterne.

Det er helt sant, han vet å tjene penger til seg selv :slight_smile:

Slike ting hjelper absolutt ikke på kursutvikling