Nå er det kun heftige innsidekjøp som kan sette på handbrekken.
Virker slik ja, de burde komme fortest mulig…
Hvilket snitt har dere andre i denne?
Selv har jeg ett snitt på 7,18
7,24
Huff… Da var det på igjen med negativ omtale. Når skal man nå bunnen!?
Invitation to B2Holding second quarter 2019 presentation
Denne artikkelen snudde hele ordrebildet i dag. Det med lånebetingelsene var kjent siden profit warningen ble publisert.
Får håpe de har noe å levere her, samt noen heftige inside-kjøp. Mye som har krakket siste året på oslo børs og jeg har drømt om billige b2h-aksjer når kursen la på 20, men at de skulle bli så billige hadde jeg ikke drømt om i de hele tatt. Får satse på det ikke blir skifteretten.
Hva skjer hvis det ender med skifteretten?
Da blir det konkurs. Jeg tror ikke det altså ;), men krakk daglig i denne aksjen her hadde jeg ikke trodd. De har jo tjent grovt tidligere. Egenkapitalen er jo også bra, bankene har krav på 25% egenkapital på deres gjeld. Obligasjonseierne har ikke dette kravet. Men det er mulig de allerede har tjent inn det som skal til får å oppretholde kravet ved q3. Tallene i q2 ble helt greie ex nedskrivinger. Kommer det flere nedskrivinger framover så blir det stygt.
Den artikkelen var unødvendig skremsels propaganda, selskapet går konkurs for de er i brudd i coverdants i ett kvartal?
Ja, begynner å bli lei media… Det virker som de ser opp til Trump og vil bli lik han.
Noen her som har satt seg skikkelig inn i caset og kan dele litt her? Lurt å kjøpe på dagens nivåer fordi tallene forteller at dette bare er midlertidig eller ser det såpass mørkt ut som enkelte frykter ?
Konkurs høres skremmende ut, men det er vel som du sier meget usannsynlig for et selskap som B2h. Føler at media elsker å bryte ned enkelte selskaper om de får en liten mulighet. Unødvendig i dag også synes jeg.
Automatisert tjeneste
Media jobber hardt med å finne noe negativt i selskap som har kommet med negative nyheter, se bare på heksejakt i XXL og ikke minst alt negative Norwegian har fått det siste året.
Ja Bjørn Kjos synes jeg synd på. Tenk hvor mange arbeidsplasser han har skapt. Tenk hva han har gjort får å få billettprisene ned på et akseptabelt nivå. Allikevel så ønsker journalisten i dagens næringsliv å få frem alt det negative. De minner oss jo nærmest daglig på hvor mye Norwegian har i gjeld og hvor mye HBK holding har i gjeld. Så det virker som om de nærmest ønsker både Norwegian og Bjørn personlig konkurs.
Men tilbake til B2H så må vi nok holdes på pinebenken frem til fredag. Perioden før kvartal er alltid rødt når det gjelder inside-kjøp. Så de har ikke lov til å kjøpe før fredag. Tror vi kan se heftige kjøp komme da. Det er nesten så jeg bare logger meg av frem til da
Ja, det er fryktelig slik de holder på.
Vurderer sterkt det samme selv, for tror ikke dagens fall er det siste denne uken. Vurderer du å snitt ned eller bare sitte rolig til fredag og se hva de kommer med?
Jeg er veldig positiv til selskapet og mener det er billig. Veldig mye langsiktige eiere her inne. Så jeg tror fredag blir bra. Men teknisk så ser det jo dårlig ut enda. Den er jo veldig oversolgt, så det er noen indikatorer som minner om trend-reversal da. Jeg har i utgangspunktet plukket mer en jeg hadde tenkt her. Så sitter foreløpig rolig. Kommer det noen brutalt positive nyheter uten at aksjen rører på seg øyeblikkelig, så er det mulig jeg kjøper mer ja.