Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

B2 Impact (B2I)

Ok, jeg er litt frem og tilbake selv. Kunne tenkt mwg og fått litt lavere snitt enn 7,18, men er veldig usikker på om jeg tørr å kjøpe før fredag.

Har fulgt selskapet lenge og synes de har gått ufortjent mye ned, men det virker jo som aksjonærene stadig vil godta lavere pris for sine aksjer. Ikke de store som sitter, men de nervøse små.

Topp 20 har ingen salg. Arctic har handlet 650 000 nye aksjer sist uke. Så det er små-sparerne som lemper ut. Nordnet har satt alt får høy belåning på denne. Den var 80% og nå ned til 70%, så det blir som dominobrikker når shorterne presser på. De må selge, fylle på med penger ellers blir det tvangssalg. Slikt åpner jo opp muligheter får oss andre, men det er fort gjort å hoppe inn for tidlig. Tenker langsiktig her så kursen får hoppe opp og ned som den ønsker. Var innom denne i 2016 og angret på at jeg tok gevinst da kursen fortsatte oppover etter jeg solgte, men at kursen skulle ned på disse nivåer hadde jeg aldri drømt om.

Var duket for oppgang rundt lunchtider utifra Ordreboka. Så kom artikkelen med gammelt nytt fra fredag og supernegativ vinkling, og bom så var vi i kjelleren igjen.

Stemmer! Men journalister har det med å sparke de som allerede ligger nede. De er nærmest på gråten dersom f.eks. NAS skulle stige noen prosenter. Vet ikke om de føler seg smarte ved å rakke ned på selskaper som er inne i en tøff periode eller hva det er for noe.

Stop loss er også en medvirkende faktorer i tillegg til et du nevner, er selv langsiktig i denne og hadde aldri trodd man kunne kjøpe aksjer til denne kursen med mindre det kom ett skikkelig børskrakk ala 2008.

Heheh, har lest om det store krakket som kan komme hvor investorer kan riskere å tape 40-70 % på aksjene sine. :joy::joy::joy::joy::joy: Det er jo barnemat i forholde til mange aksje på oslo-børs: b2h, borr, nano, trvx, nodl, seadrill. Listen er uendelig med krakk-aksjer :slight_smile:

Er en del frykt her nå tror jeg. Godt hjulpet av dagens artikkel. Siste setning der:) Muligens ubegrunnet frykt egentlig, er vel mye som tilsier at det var one off tap det her. Resten av butikken går vel bra ?

Man kan vel si at med fallet disse har hatt, så burde de være ferdig krakket… Hehe :slight_smile:

Ja, resten av butikken går bra. Er de sikrede i porteføljen de sliter med, de usikrede får de inn pengene. Er det som er så merkelig…

Satser på at de forklarer dette ordentlig godt over et par smørbrød på Bristol på fredag. Gleder meg😄

Vær forsiktig med smørbrød, de kan komme med noe så du setter det i vranga også… :slight_smile: :slight_smile:

Et ekstremt spennende bet dette her. Emisjonen var jo på 20. Hvis de kommer tilbake til de sunne friske kvartalene sine så bør det være betydelig oppside her. Men føler meg ikke trygg nå. Kanskje bedre snart.

Var jo nedskrivninger som sendte de ned nå, hadde det ikke vært for den hadde resultatet vært bra det.

1 Like

Yes. Kanskje derfor alle de store sitter stille😄

Regner med det er så blodrødt, at de tørr ikke annet. Innsidekjøp var jo sist på 11-13kr, så det er langt igjen før de er der…

Insiderne kjøpte veldig mye aksjer på 18-19 kroner. Så med mindre de er blakke så regner jeg med de blar opp igjen på fredag. De må gjøre noe får få tillit igjen.

Får krysse fingrende for inside kjøp og tilbakekjøp program av aksjer. Bedre med høyere aksjekurs enn utbytte

Utbytte er kun bra for de store aksjonærene som får penger til å betale formueskatt uten å måtte selge aksjer og da sende dårlige signaler til resten av aksjonærene.

Dagens 28

Hvor ser dere aksjen om 2 år? Tilbake til “storhetstiden 20+” eller kjøpt opp til 13kr aksjen??