Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

B2 Impact (B2I)

10kr hadde jeg vært veldig godt fornøyd med om 2år, alt over er en bonus.

Aksjemarkedet priser nå egenkapitalen til mindre enn 60% av bokført egenkapital. De usikrede lånene går som planlagt, mens de sliter med de sikrede. Disse er jo sikret, så i praksis betyr det utsettelser, da neste skritt er juridisk prosses dersom de ikke får til noe nedbetalingsavtale med skyldner. Alle vet at slike prosesser tar ekstremt lang tid. Så det kan plutselig komme kvartaler med voldsommer overskudd i fremtiden.

Er vel et hotell i Kroatia det er snakk om?

https://www.b2assets.hr/en

Tror hotellet er en stor del av det ja. Men de har gått gjennom hele porteføljen slik jeg forstår meldingen. Så da bør det ikke komme flere overraskelser.

Jeg sitter med et stort tap i B2H. Har vært med ned fra 18-19 kr. Først med 10-15 % av porteføljen, til all-inn og nå også med belåning. Idiotisk. Nå bør kjøperne komme på banen. Eneste forklaringen jeg ser her er at alle venter emisjon. Men tror de ordner det med cashflowen. Med 100 mill+ i overskudd i q3 og minimalt med porteføljekjøp så bør de være på 25 % EK. Hvis det er behov for emisjon kan den rettes mot strategisk investor for eksempel. Vi får en avklaring fredag men usikkerheten tynger aksjen. Når det gjelder verdsettelse framover regner jeg med minst 10 % avkastning på egenkapitalen. Med 4mrd ca EK nå har vi med 10 % ROE da EK på 4,84 mrd om to år. Gitt P/B 1 som er rimelig med 10 % roe så dobler vi verdsettelse fra dagens 2,4 mrd til 4,8 mrd ila to år. Det mener jeg at er konservativt men først må det avklares hvordan brudd på lånebetingelsene løses. Er løsningen emisjon håper jeg det hadde blitt inkludert i PW, og at vi slipper det. At det ikke ble kommentert i PW kan tyde på at de ikke ser på det som et problem? Ned 7 % i dag men omsatt under 3 millioner aksjer, og mye trading? Hentet seg brukbart inn på slutten etter at det ble dumpet volum 1608. Trodde på oppgang i dag. Tror på det i morgen også :slight_smile:

3 Likes

Lykke til, håper de klarer å snu dette. Jeg har troa. De tjener jo gode penger på de usikrede porteføljene og når det først løser seg i Kroatia så vil det jo komme inn penger derfra også. Kjøpt og solgt en del frem og tilbake siste par årene. Nå kjøpte jeg en god del i dag rundt 6,2 og skal nå bli sittende. Kjøpte en del i Axa i dag også. Håper B2H klarer seg uten emisjon!

1 Like

Da er nedturen i gang i dag også

Kjøpte i dag med forventning om at bunnen var nådd…

Nja, tror det er over nå. Shorterne ønsker nok å dekke seg inn noe før fredag tipper jeg, så jeg tror bunnen er nådd nå. Min mening da.

Har et snitt nå på 7,29kr

Akkurat nå ser det sånn ut. Vi får se!

Øket litt, 8K aksjer…snittet drar seg ned mot 7 kr.

Økt jeg også. Snitt 6,22

snitt 7,97 her, så det er et stykke opp;-)

Nå ble den trykket ned igjen

Til å bli sprø av dette her. Hva er det markedene ikke liker med B2h og Axa? Fallet i begge aksjer fortsetter med full styrke

Ja det kan du si. Som Buffet postet tidligere så skriker analytikerne kjøp, men alikevel er det fritt fall videre.

De kutter kursmålene noe voldsomt, men fortsatt oppside. Er folk i bunn og grunn redd for konkurs her?

Fallet blir selvforsterkende. Det er flere faktorer som “hjelper til” når en aksje er i fritt fall, enn når den har momentum oppover. Skrekk for å miste “alt”, tvangssalg og stop-loss for å nevne noe. Det er jo ikke noe som heter “stop-gevinst” oppover :wink:

Da fikk jeg også senket snittet idag :slight_smile: Når man skal akkumulere så vil det jo på sikt svare seg at kursen blir billigere når man kjøper mer kontra om den hadde steget disse dagene og vi hadde kjøpt mer. Dersom den på sikt stiger.

Men denne aksjen viser at alt er mulig på Oslo- børs. Av og til skulle man også tro at Norge var det landet i verden som ble hardest rammet ved handelskrig. Rett og slett søppelbørs til tider dette.