Utenforstående vil si at aksjer går ikke ned fra 22 til 5 uten en veldig god grunn. Men jeg har tenkt at det kan bli comeback fordi tallene utenom tapsprosjektet er så bra. Har de rota seg inn i mer ulykke enn jeg er klar over?
Kan fint sette salgs-ordrer oppover. Slik at de automatisk blir solgt når kursen treffer target
TP= Take Profit
Legger man sammen markedsverdi på axa, B2H og Kværner er man fortsatt under NEL.
Hvem er da feil priset?
Se der ja. Begynner shorterne inndekningen nå?
Aldri rop for tidlig i denne, det går fort ned igjen.
Godt poeng.
Friskt i minne!
Det føles ut som å gå ut av en krigs-sone nå. Sikten er uklar og røykskyen er i ferd med å legge seg
Det er en evig krig. Bears VS bulls
Den stiger på bra volum. Så enten vil noen inn eller så har short-inndekningen begynt.
Blir som gå på ild, med feil tempo blir ikke noe særlig…
Tørr ikke å spå denne noe vei før fredag, mange som har lavere snitt som fint kan dumpe når som helst. Kalles vel styrt av tradere…
Tradere kan styre mye. Men når egenkaitalen er priset så lavt og så lav på p/e så begynner den å bli interessant får langsiktige value-investorer. Slike som følger Buffet og Graham sin strategi.
Denne aksjen så billig ut fra et verdiperspektiv også på 18-19 kr med p/b ca 2 og ROE på rett under 20 %. ROE har falt ned på 12 % ca pga at de har bommet på sikrede porteføljer. I tillegg kom jo nedskriving. Jeg mener de bør vurdere å kun kjøpe usikret gjeld. Da kan vi se 20-tallet igjen.
Fristende å gå all in her nå. Går det an å sende caset til en uavhengig rådgiver/økonomimann og få denne personens vurderinger ?
Altså betale for rådgiving.
Kun kjøpe usikret gjeld høres ikke så betryggende ut selv om disse går som forventet. Nye CEO blir bra, med en slik plutselig nedskriving så har han ikke hatt gode nok rutiner i selskapet.
sikkert mange du kan betale ja, men det er jo bare å se på spådommer til “eksperter” så ser du kurs på forskjellige aksjer etterpå. Så ser man hvor ekstremt mye “eksperter” bommer gang på gang.
Før du betaler vedkommende så kan du jo spørre hvorfor han/hun ikke er styrtrik på aksjer
Kan ikke se hvordan en slik person kan bedømme verdien bedre enn analytikerne i DNB, Nordea osv.
Enig, men tenker mer på en som kan sette seg inn i det økonomiske og som kan bransjen. Ikke en analytiker nødvendigvis, men mer enn ringrev innen finans
Økonomer liker ikke risiko, så det er sjeldent de blir rike på aksjer. De pleier å synes det er skummelt nok bare å kjøpe aksjefond.
Angående nye ceo så tror jeg også det blir bra. Hvis dere ser forrige kvartalspresentasjon så er det tydelig at forrige ceo hadde utfordringer med engelsken. Han var stort sett tilskuer under Q & A. Kan ha vært et problem i en så internasjonal organisasjon.