Har tatt posisjon her og håper og tror de kommer tilbake til god gammel form. Hovedbutikken med de usikrede porteføljene går jo bra. Får de inn penga etterhvert på de sikrede også så kan det bli et ekstra fint comeback. Spent på fredagen, vurderer å stille
Skulle møtt opp selv, men bor på Sunnmøre så det blir for lang vei å reise.
Synes det er rart at de sikrede skal være så vanskelig, er jo samme med pant i hus og bil. Kan man jo bare ta det som er brukt som pant, men det tar så klart lengre tid. Men dette burde de jo vært klar over også…
Ser ikke ut til at så mange har noen positive forventninger til morgendagen. Skulle jo tro at det meste av “bad news” var ute av sekken nå
Merkelig at shorterne ikke dekker seg inn ja. Forventer store insidekjøp imorgen, ellers blir jeg skuffet.
Ingen skal påstå at at det er noe moro dagen før dagen her
Gikk en del store poster idag. Så mulig shorterne fikk dekket inn en del selv på fallende kurser. Småsparerne liker å ta tap om dagen slik at shorterne får tjent mest mulig penger. Jaja shorterne skal jo leve og ha mat på bordet de også…
Håper de fleste som solgte seg ut i dag, får seg en skikkelig overraskelse i morgen…
Håper det går bra i morgen. Spent på spørsmål fra salen og vettug forklaring rundt sikrede
Pest og kolera er priset inn. Så blir spennende ja.
Merkelig aksje. De store sitter stille eller akummulerer. En periode var dette den aksjen som var mest postiv på insidekjøp. Alle analytikkere roper kjøp. De har tjent penger i noen år og betalt utbytte. Priset lavt på multipler.
Men alikevel så stuper den nedover…
Men det er vel slike case man leter etter som investor. Når alt ser fint ut og en aksje er i tillegg priset dyrt på multipler så frister det ikke så mye å kjøpe får min del. Men nå er jeg fryktelig glad i risiko da.
kan ikke se at noen short posisjon er blitt dekket.
Vi vet jo hva det kommer av tall i morgen. Jeg er mest spent på om vi får en god gammeldags «bredside» med innsidekjøp (på nivå med i fjor). Da skal det bli ekkelt å sitte short. Hvis ikke, blir det vel vondest å sitte long slik det har vært en stund
Blir det meldt samme dag? De kan jo ha kjøpt dem i dag for så levere dem imorgen.
Blir oppdatert dagen etter, det som ble økt/dekket i går kommer opp i dag
Det jeg også trodde og de kan jo ha kjøpt inn tilsvarende det de har i short, men vente med å levere tilbake til de ser rapporten.
Overprisede Amerikanske aksjer fortsetter med å bli overpriset, mens solide selskap på oslo-børs er priset til halvparten av bokførte verdier. Skulle tro det var mange kjøprsmuligheter på oslo børs, med mindre vi får resesjon/depresjon snart da.
Det rare er jo at de lavt prisede faller mest og øker minst, de som øker er jo det jeg kaller spekulant aksjer. Men x antall tusen aksjonærer, er i utgangspunktet ikke bra med så mange eiere.
Men slik er det blitt og det er lite å gjøre med, får bare håpe trenden snur i denne snart.
Ja, vi får håpe det ja. Trump har jo ikke gått amok på Twitter heller på en stund så det burde ikke heller være en grunn for å holde den nede.
Han har fått tastatur sperre, og håper det varer lenge
Solid oppgang på wall street og oljeprisen er opp i kveld. Det skal ikke mye posivitet til imorgen får å gi den en god oppgang. Oljepris skal jo ikke ha så mye å bety for inkasso, men man ser jo at de blir dratt med ned de også på røde olje-dager.
Ja, det er håp. Men det er veldig avhengig av hvordan B2H legger frem dagens situasjon, klare de ikke å formidle på en god måte så blir den tung i morgen også.
Det er sant, men regner med de jobber hardt nå får å få tilbake tillit. Med den kursutviklingen som har vært så føler de nok at de har kniven på strupen. De har kvittet seg med CEO og tatt nedskrivingene. Klarerer de å presisere at de ikke kommer flere slike på løpende band så går det bra. Butikken går jo tross alt greit selv om de ikke lever opp til den egenkapitalavkastningen som de guidet tidligere.