Håper selv på solide innsidekjøp i morgen, blir veldig skuffet om det ikke kommer.
Det er jo ett lite skritt på veien for å skape tillit, de må også levere q3 og q4.
Håper selv på solide innsidekjøp i morgen, blir veldig skuffet om det ikke kommer.
Det er jo ett lite skritt på veien for å skape tillit, de må også levere q3 og q4.
RCF waiver received from banks
to secure sufficient headroom
until March 2020
Dette var positivt. Også positivt med kraftig redusert cost to collect.
Artikkel av: Siri Knutsen Vosgraff
Lest av
173
annonse
B2Holding ASA melder om et resultat etter skatt på minus 269,60 millioner kroner i 2. kvartal 2019, mot 181,71 millioner kroner i samme periode i fjor.
Allerede for en uke siden [varslet selskapet at de ville legge frem et tap . De meldte da at tapet i var grunnet avsetninger på 421 millioner kroner, som i hovedsak knytter seg til engangs netto nedskrivninger på sikrede porteføljer i Kroatia, Bulgaria og Romania.
Resultat per aksje ble minus 0,66 kroner, mot 0,45 kroner ved samme korsvei i 2018.
Resultatet før skatt ble minus 261,89 millioner kroner, sammenlignet med 242,28 millioner kroner i fjor.
Driftsresultatet (EBIT) ble minus 69,07 millioner kroner, mot 356,18 millioner kroner året før.
Driftsinntektene beløp seg til 378,71 millioner kroner, sammenlignet med 761,14 millioner kroner i 4. kvartal 2017.
Den siste tiden har vært turbulent for innkassoselskapet, og for drøye to uker siden ble det meldt at adm. direktør Olav Dalen Zahl og styret i B2Holding ASA [har blitt enige om at Dalen Zahl trekker seg fra sin stilling] som administrerende direktør i selskapet.
Jepp. Denne er også fin «
Moody’s and S&P rating unchanged».
Noen som har sett presentasjonen? Har ikke anledning selv. Er det en dobbel-bunn formasjon jeg ser antydning til?
Spørsmål fra salen var jeg mest spent på. Ikke fått sett det pga jobb.
Grei start. Må nok regne med at den vil være volatil fortsatt
De svarte bra på spørsmålene. Profesjonellt gjennomført presentasjon. Pust i bakken nå men skal nok opp etterhvert. Tipper close over 7, men vanskelig å spå b2h.
Markedet sliter med å forstå seg helt på denne nå tydeligvis.
Close over 7 blir det nok ikke i dag. Får tenke fremover her
Sa de noe om innsidekjøp under presentasjonen?
Det ville vel vært rart
Tenkte at det kanskje ble spurt om det i salen.
Det hadde sett veldig useriøst ut dersom de hadde forhåndsannonsert dette på en slik presentasjon.
Ingen spørsmål om det. Mange spørsmål om prosess med nedskrivning og hva som var volum effekt og timing effekt. Svarte vel at litt over halvparten var volum. Første sikrede porteføljene de har bommet på så ikke problem med nye kjøp i samme markedene. Waiver gir økt rente men vil ikke si hvor mye. Gir muligheter for normal drift framover. Blir vekst neste 12 mnd men roligere enn før. Utbytte aktuelt gitt at det ikke begrenses av waiver.
Spent på hvor markedet lar denne ligge neste 3 mnd
Blir spennende ja, men det er jo haugevis med selskap som ikke tjener penger på Oslo-børs. så at dette kvartalet skal voldta selskapet så mye synes jeg er rart. Så ser på det som en kjøpsmulighet, mener det er underpriset.
Åpnet jo så fint opp i morges. Fikk troa på at det endelig hadde snudd, men… Ikke lett å skjønne dette spillet.
Vanskelig spill ja. Shorterne ønsker at du skal selge nå. De får ikke noe av meg i hvertfall.
De får ikke mine heller, selger ikke med minus bare å for å gjøre det.
Det er alt eller ingenting i denne, men savner børsmelding om innsidekjøp. Det hadde gjort seg akkurat nå.