Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

B2 Impact (B2I)

Bybrook Capital LLP hadde tidligere en short sist endret 26. juni 2018 på rett i underkant av 4,1 millioner aksjer, men i går økte de denne shorten med omlag 615 000 aksjer til totalt 4,71 millioner aksjer short :slight_smile:

okei, så de har sitte uendret så lenge ja. jaja bra å se at var shortere som presset ned kursen og ikke aksjonærer som kastet kortene igår. Da kommer det vel et siste skremsel-attack før de dekker seg inn tenker jeg.

Øke sin egen short fra 1,01% til 1,15%. Da blir det vel stop-loss raid i håp om å få dekket seg inn på lav kurs til uka?

Investing har nå kjøps-anbefaling på de tekniske indikatorene. Hedgefondet måtte øke shorten for å klare å presse kursen nedover. Det ser jeg også på som positivt selv om mange ikke liker å ha shortere i aksjen sin. Hedgefondet har nå grei gevinst på sin posisjon. De betaler renter kontinuerlig for å ha posisjonen. Så det har de betalt i over et år nå i tillegg til en engangs-sum. Jeg tror ikke de vil sitte så mye lengre. Det finnes utallige eksempler på hedgefond som har blitt for grådige på sine shortposisjoner og vips så er de i tap istedenfor gevinst.

Insiderne har kjøpt millioner av aksjer i år og mange av investorene er langsiktige, så det spørs hvor lenge de tørr sitte.

Arrow (som har vært shortet tungt av Bybrook) og Hoist er kraftig opp siste måned. De driver med det samme som B2h og Axa, men disse henger fortsatt igjen i myra.

1 Like

Vet du hvordan shortutviklingen har vært i disse to selskapene?

Her har du oversikt over alle nåværende og historiske shortposisjoner for svenske børsnoterte selskap: https://www.fi.se/en/our-registers/short-selling/

Nettsiden er dessverre ikke i nærheten av å være like oversiktlig og informativ som den norske, bare så du er advart.

De er også priset mye høyere enn B2h på Bokførte verdier:

Arrow 2,0 P/B
Hoist 1,2 P/B
Intrum 1,4 P/B
B2H 0,71 P/B
Dersom utbyttet blir som i år så er direkteavkastningen kun på utbyttet nå på 6,6%

New Regional Director Central Europe

Solgte på åpning idag. Ny inngang senere i uken, eventuelt idag.

Ok…

Tror du denne skal lenger ned siden du solgte eller ser du muligheten til å trade oljeaksjer?

For det er vel trader du er?

regner med dette er grunnen. tungt skydekke.

Tungt skydekke har hengt over denne aksjen lenge, den har jo falt fra over 20kr til kursen den har i dag.

Så akkurat det er ikke noe som bør være en overraskelse i denne, det gjelder også AXA dog i en mindre grad. For der har Fredriksen bidratt til å holde den opp, men B2H reagerer jo nesten ikke på innsidekjøp heller.

Jeg er ikke trader, så det jeg gjør i B2h er ren gambling.
Men har større posisjoner i equinor og akerbp som jeg i utgangspunktet er svært langsiktig i. Så hatt kortsiktig flaks der.

Jeg blir langsiktig i B2H fra nå. Denne aksjen er vanskelig å spå har jeg funnet ut. Var med i 2016 og 2017 og tok gevinst men den bare fortsatte oppover etter jeg solgte. Det siste halvannet året har den bare fortsatt nedover selv om den har sett billig ut på 12,10 og 8 kroner.

Her er det ikke mye annet å gjøre, er selv langsiktig og enten går det veldig bra. Eller så får jeg mye å skrive av på skatten når/hvis det går den veien :slight_smile:

1 Like

Jeg har også økt denne i dag og ser at det kan ta tid før en får payback, men det har jeg tid til. Blir spennende å se om hvordan utbytte blir når den tid kommer. Ser også at 5 meglerhus anbefaler kjøp og 1 har hold.

1 Like

Frykter 0 i utbytte neste år. Fokus bør være på egenkapitalkravet, for å opprettholde både kredittrating, og komme innenfor egenkapitalkravet for bankene mtp kapitalkost.

Håper selv 0 utbytte, bare for pga det du nevner. Bedre å fylle opp kassen maksimalt før man tenker på utbytter, da slipper de å havne i lignende situasjon igjen.

Synes selv utbytter er bare tull, men når man er så stor aksjonær at man betaler mange millioner i formueskatt så er man nesten avhengig av utbytte. Ellers må man selge og da sender man som kjent ut et dårlig signal til resten av markedet. Med mindre man kan ta penger fra andre steder da :slight_smile: