Er han i GIG også? satan, det må merkes på søvnen når så store verdier smuldrer. Og jeg klager på -20% i B2H. Tror jeg holder kjeft heller.
Backtracke blir for dumt, ingen kunne forutse at denne hinsides grønnebølgen kom. Det er mye av grunnen til at Scatec har gått så voldsomt, samme med alle de andre grønne.
Uansett, dagen i dag var merkelig. Men store poster på slutten av dagen minner om tvangssalg. Nordnet har desverre alt for høy belåning på denne. Så mange har nok blir rammet av ufrivillig salg er jeg redd for.
Det er ikke poenget, men at de har bommet noe helt ekstremt er bare en kjensgjerning. Det er mange som har snakket om Scatec Solar og andre grønne siste årene og det har vel ligget i kortene at den grønne bølgen ville komme. «Barnas sparepenger settes i Scatec Solar» ble det sagt på Hegnar TV.
Jeg tror bare ikke det er Stenshagen sin stil, for han passer det bedre med B2H og kanskje blir det en skikkelig vinner til slutt.
Enig med finanstilsynet. Men alt kom jo fram i kvartallsrapporten og ledere har måtte gå. Så for håpe at det er mulig å gå videre og at dette ikke skaper mer panikk.
Er det noen som har oversikt over endring i aksjonær-registeret sist uke?
q2 ble 270 millioner i tap. Hvor mange milliarder med børsverdi skal raseres for et kvartal med tap??
Shorterne har makten. De har de hatt lenge. Det har blitt etablert et bilde av bransjen med masse skepsis i seg. Så vidt jeg har forstått det så handler det om dårligere inntjening, innskrenkinger(vet ikke hva dette er) mye gjeld med tøffere og tøffere betingelser. Mulig alt dette er sterkt overdrevet og egentlig ikke har særlig rot i virkeligheten, i så fall bør det være stor oppside når shorterne slipper grepet.
Ja årsresultatet i 2018 ble nesten 1 milliard, så det er priset inn mye jævelskap ja.
Ja ikke noe ekspert men så vidt jeg skjønte det så var Q2 tallene bra også bortsett fra den forbaskede saken så hvis Q3 blir friskt nå så blir det kanskje litt opptur
Tallene var ok ja. Uansett så var det nok på tide å få bort Zahl. Når man har vært så lenge i gamet og har oppnådd suksess tidligere så kan enn nok fort bli litt bakoverlent og regner med alt løser seg selv.
Mange er redde for å sitte i inkasso ved en evetuell resesjon. Men f.eks Intrum og andre selskaper hadde bra inntjening under finanskrisen.
Dagens nedtur er i gang
Med tanke på at OBX begynner og bli overkjøpt og en korreksjon står for døren vil jeg tippe denne ned mot tidligere bunn.
Kun ned 1,27% idag. Føles nesten for godt ut til å være sant.
Hvor er tidligere bunn, og når tror dere en burde prøve en trade ?
før neste Q?
Eller kan der komme ennå mere dritt og shorter press ?
Kan fort bli en fake breakout ned også. Den som lever for se.
Tror nok shortandelen er betydelig høyere en den som står i registeret. At en så liten shortandel skal filleriste en aksje hvor alle de store sitter helt stille eller kjøper er merkelig.
Ja er nødt til å være det. Forferdelige greier det her
Trist aksje ja, ingen tvil om det!
Er det egentlig det? Skjønner at mange setter spørsmål ved aksjen når kursen går så mye ned eller er dette rett å slett en gedigen kjøpsmulighet? Når en ser på hvem som er de 10 største aksjonerene og gått litt inn i tallene vurderer jeg å øke denne aksjen, Nå er ikke jeg noen ekspert på regnskap, men kan ikke skjønne annet enn at selskapet blir straffet for hardt på børsen. Ser at 5 meglerhus anbefaler kjøp og 1 på hold, regner med at disse har gått inn i regnskapene før de gir sin anbefaling.
Her må gjerne noen med bedre forståelse av regnskap og kunnskap om selskapet gjerne belære meg dersom de mener jeg tar feil, men jeg mener denne forsvarer en mindre andel i porteføljen. Kommer derfor ikke til å selge, har ingen tro på at de tar en Thomas Cook.