Blir helt håpløst for noen her å lande på om han er en smartere investor enn feks Stenshagen og innsiderne. De også ser vel på alle de parametere du listet opp i din melding.
Poenget var vel at også folk som har tjent penger på børs tidligere også gjør feil. Diskusjonen gikk ikke på JF og Trøim.
Bare for en grunder tjente gode penger på børs i 2017 når børsene var i ellevill bull-stemning og alt gikk oppover så betyr det ikke at han gjør smart i å selge b2h-aksjer på så og si så lav kurs som har vært mulig å selge på til nå.
Blir spennende å se om 5.92 holder. Skummelt å kjøpe eller sitte i aksjer på kursbunner. Mesteparten liker å kjøpe på kurstopper og selge på bunner.
“Liker” er vel å ta hardt i
Lurer på hvem som har lagt seg på kjøpern idag? Det er på det mest smertefulle at det er fristende å kaste in håndklet.
Alltid noen luringer som står klar og plukker
Full panikk i media idag og forvaltere som anbefaler salg av aksjer osv… Det er vel som vanlig lurt å gjøre det motsatte?
Den holder seg greit, den har falt så mye at en økonomisk nedtur i USA nærmest blir peanuts… Det stopper på et eller annet tidspunkt, spørsmålet er bare hvor… Vet du noe om hvor lenge de har holdt på i landene i Sør-Øst Europa? Hvor god kontroll har de på betalingsevnen til disse menneskene? Føler meg mer trygg på resten av porteføljen deres…
Noen som kjenner bransjen og kan vurdere om gjeldssituasjonen i B2h er normal eller om 11 milliarder er mye sammenlignet med andre selskaper?
Det e jo uten tvil my gjeld! Mye gjeld er fryktelig morro for aksjonærene dersom det går bra. Da slår det bra ut på egenkapitalavkastningen. Tilsvarende blir det jo dersom det går dårlig.
Jeg har sett på Lindorff og Arvato. De har mer gjeld pr egenkapital enn B2Holding, men jeg er ikke sikker på hvor de opererer. I mer utsatte markeder trenger man litt større sikkerhet normalt, men alt vil til syvende og sist handle om hvor mye de klarer å hente hjem fra betalerne og hvor raskt.
Lindorff
En brannfakkel.
Om 12 mnd kan B2H fint stå i 2,90
Dere som hevder jeg tar feil:
Hva svarte dere når noen så at kursen ville være 5,88 når kursen lå rundt 20 kroner?
Denne aksjen kan fint halvere seg.
I likhet med mange andre aksjer.
Da er det bare å shorte da SverrO.
Det er ikke min greie.
Shorting er ikke et instrument jeg behersker.
Poenget mitt er bare at argumentasjonen din er som tynn luft. B2H kan gå opp og den kan gå ned. det vet alle. Risikoen får alle vurdese selv.
Hvilke aksjer satser du på ?
Akkurat nå, ingen. Har et hjerte for NANO, men der er en emisjon nær forestående, så det er best på sidelinjen.
PS, har ingen god argumentasjon men advarer litt mot endeløs og grunnløs haussing
Så flott at du har sjekket. Høres jo betryggende ut, men som du er inne på så er det jo ulikt hvor de opererer og hvor råtten gjelden de har kjøpt er osv.
Synes heller det er ydmykhet å spore. Aksjonærene sitter stort sett med store tap og håper nå B2h klarer å snu skuta igjen
Det er jo et par ting som tilsier at det ikke skal gå helt i bunn, og det er innsidekjøp som det har vært en del av i det siste. Tror ikke alle de kjøpene hadde forekommet om de trodde at ting var i ferd med å gå i dass. En annen greie er at volumet har gått en del opp, noe som tilsier at det har begynt å strømme til en del kjøpere også. Jeg angrer på at jeg ikke var mer tålmodig med inngangen, men jeg tror det snur om ikke alt for lenge. Mulig vi må vente helt til Q3 rapporten kommer. Men som SverrO var inne på, det kan gå lenger ned, man vet aldri.
Er vel en grunn til at vi kjøper nå og ikke på 20. Men få hadde sett dette komme ja. Som alltid skummelt å kjøpe bunner ja. De fleste kjøper på topper og selger ut på bunner ja.
Markedet har vært skeptiske en stund og kursen seg ned fra 20 tallet til ned mot 12 var det vel. Tror mange var skeptiske til modellen og i det ligger vel helt klart gjeld opp mot sannsynlig fremtidig inntjening. Så lenge de kan komme tilbake til sunn drift og rene overskudd så tror jeg vi skal opp igjen(dobling bør da kunne være i sikte) men for at den skal opp til ATH og lengre så tror jeg de må levere kraftig vekst kvartal etter kvartal neste par årene.