Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

B2 Impact (B2I)

Ingen som har en oppdatert aksjonær liste nå etter Onsdag ? Blir spennende å se på neste liste.

1 Like
2 Likes

Øystein Stray Spetalens investeringsselskap Tycoon Industrier økte posisjonen i inkassoselskapet B2 Holding med drøye 549.000 aksjer i forrige uke, og står nå oppført med 4,05 millioner aksjer, viser ferske aksjonæroversikter.

Det tilsvarer en eierandel på 0,99 prosent, og Spetalen er blant de 20 største aksjonærene.

Brødrene Øystein Stray Spetalen og Eigil Stray Spetalen dukket opp blant de største aksjonærene i inkassoselskapet i slutten av oktober.

Eigil Stray Spetalens investeringsselskap Kristianro står oppført med 1,82 millioner aksjer, det samme som uken før, viser listene.

1 Like

Spettet begynner å få så mye aksjer her nå, at han skal få vansker med å smette ut “bakdøra” uten at det merkes med det samme på kursen (ref. det DN-Thor skrev i forrige uke).

1 Like

Han er vel ikke superkortsiktig…

Ikke alltid kortsiktig og han kan regne. Tipper han mener B2H er for billig her og at han sitter litt for å bli med på en reprising. Han var jo med lenge i Aktiv Kapital før. Selv om han vel har fått litt rykte på seg å være ekstremt kortsiktig og ta veldig lite risiko siste årene. Pressen har jo også skrevet litt om hvor mye cash han har hatt siste årene og hvor lite risiko han har tatt. Er vel ikke så alt for lenge siden formuen til Spetalen ikke var så alt for langt fra formuen til f. Eks stordalen nå er han jo helt akteutseil vel pga veldig beskjeden risiko på Spetalen siste 5-10årene

Hva tenker dere om hvordan aksjekursen ser ut på nyåret?

Det skal vel en del til at ikke Q4 ser ut omtrent som Q3, altså positiv i forhold til dagens kurs, i og med at de har fjernet deler av svulsten sin. Derfor vil jeg tippe opp, og det er derfor jeg også er aksjonær. Men man vet jo aldri når det kommer til aksjer.

Tipper den er i 12-13 kr hvis 4 q blir ok og det ikke kommer noe bad News. Markedet trenger å få tilitten igjen til caset. Aksjen er grisebillig på 9kr vi trenger bare at markedet også ser det :grin:

1 Like

Renteregulering

Fint driv i dag passert 9,6 :smiley:

1 Like
2 Likes

Var det omtrent hit vi kom? Neste gang det skjer noe igjen er i ukene før Q4?

Renteregulering

Stille i denne tråden for tiden. Noen som har sett litt på TA? Vil den fortsette videre nedover?

Synes den holder seg godt mellom 8.50-9.50kr, regner med den vil ligge i det leiet frem til neste q rapport.

TA har jeg ikke peiling på, så det blir kun svar etter magefølelsen :slight_smile:

Jeg håper egentlig at den dupper litt lenger ned før Q4 rapporten, så kan jeg kjøpe mer. Tror ikke det er usannsynlig. Etter Q4 er det gode odds for at det går den andre veien.

1 Like

B2Holding enters into partnership with Waterfall Asset Management in Sweden

Hva tenker dere om dette?

Liker det godt, anser de nordiske landene som sikrere betalere pga lovgivning og samarbeidet betyr bare at de reduserer risikoen og kapitalbehov.