Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Paper trading kan være flott, men ingenting slår the real thing, når følelser og ditt sympatisk nervesystem er igang :wink: mitt beste tips er å bruke litt tid på å finne en strategi som du tror passer deg og din livsstil, og siden starte smått.

Lær av dem som gjort misstak du kommer til å gjøre, det er en snarvei til succe.

3 Likes

Ser flere som har nevnt det, blandt annet Minervini :wink:
Stor interesse å lese strategien ang. swing trades med korte horisonter. Føler det er det som passer meg best, da jeg jobber skift, og har mulighet å følge med litt tettere under handel osv.
Er det korrekt slik jeg har tolket disse trendene her?

Har det noe å si om volumet e positivt større dagen før man eventuelt får en pocket pivot? Og når går man eventuelt inn? Siden man må få bekreftet at volum er større en største negativ volum dag , opp til 10 dager i forkant, så ser jeg for meg kanskje samme dag så snart volum har passert, eller dagen etterpå for å bekrefte trend?

Og når man bekrefter en pocket pivot, er du avhengig av at hele candelsticken ligger over MA 10, eller kan candelstick begynne rett under MA 10, og avslutte godt over MA 10, så lenge de andre faktorene er til stede?

Jeg regner litt med at dette er ting man får litt feeling med etterhvert og at ingenting er sikkert.

Prøver så godt jeg kan å fine en god base/struktur med faste regler osv. Analyserer allerede min papertrading med begrunnelsen jeg gikk inn osv, med en oppfølging med resultat og hva jeg tolket feil, eller overså.

Kan noen forklare meg hva en pocket pivot er :no_mouth: Har sett flere bruke det, men investopedia hadde ikke noe om det så vidt jeg kunne se?

Støtter opp under at real trading er bedre enn fiktiv, det blir noe helt annet.

For å finne trades kan du bruke screenere, eller rett og slett gå gjennom lista manuelt, du
ser fort om noe er helt uinteressant.
Selv foretrekker jeg manuelt da jeg har gått glipp av ting via screenere før.
Etter hvert så “kjenner” du markedet du handler i, og trenger dermed ikke å sjekke alt hele tiden.

Lag deg lister over ting som er interessant på sikt og ting som er interessant veldig snart.
Dette gjør jeg hver helg, samt at jeg sjekker alt over 5% opp hver dag, for å se om noe er verdt å ta en nærmere titt på.
Selv handler jeg i løpet av den siste timen før close og holder meg unna i løpet av dagen, dette sparer meg for stress og støy.

2 Likes

For screening kan jag rekommendera börsdata.

2 Likes

Delte litt informasjon om hvordan vi tenker innenfor wyckoff / o’neil / minervini swing trades. Delte bl.a noen grafer idag som jag også tenkte jag deler her. For å gjøre det enkelt for meg selv har jag brukt tidligere aksjer jag eid / eier idag. Mange av disse har dere sett tidligere då jag aktivt deler teknisk update i diverse aksjer, så beklager det om det blir “mye om samme aksjer”. Men jag har også lagt in tekst hvordan jag tenker ved kjøp/selg.

Plejd kjøptes rett ved breakout nivån 37-40 kr i omganger.

Devport har handlets i omganger til og fra etter breakouts.

HAMLET

Expres2ion

Talkpool eier jag som noen av dere vet, men her kan dere også se første konsolidering som pågikk en god stund, og aksjen ble kjøpt rett etter breakout nivån.

Finnes 100 andre eksempel, men dette var godt likt på twitter så tenkte jag deler det her og, og igjen, beklager om det er mange av de samme aksjene dere sett tidligere.

Kort nevnt, det vi er intressert i er å finne aksjer med høy tilvekst eller gode triggers (tenk positive studie resultat) som konsoliderer. Vi er interessert i å kjøpe en breakout når en mark-up fas begynner. Fordi, det er i en markup fas som prisen stiger og avkasting skapes. Allt annet er “dead money” og waste av din tid. Man kan fint eie disse konsolideringer, men prøv hvertfal ha litt kapital fritt till å handle aksjer som faktiskt arbeider åt deg.

I år har jag hatt god avkasting så langt, og nettop rundet +50% forrige uke, men avkastingen kunne ha vært 3x så høy om jag ikke eid 1-2 aksjer under konsolidering. Noe som er verdt å tenke på.

7 Likes

Har du noen tips til godt lesestoff med tanke på swingtrading? Har studert mange trender de siste dagene med tanke på pivot pockets osv på bakgrunn av dine tidligere poster. Ser mønsteret, men ser en utfordring med å klare komme seg tidlig nok inn, både for potensiell økt gevinst, og for å redusere kjangsen for å bli kastet ut ved en mulig rekyll og stop loss.

Monthly graph is the best graph

3 Likes

Tre bilder som forklarer allt du trenger for høy avkastning. Capatalism distribution, all avkasting skyldes ett fåtal aksjer. Din jobb er og finne disse aksjene å ride bølgen.

Momentum føder momentum, og ledere er ledere av en grunn. Flokken følger etter. Fokusere på ledere i ledende sektorer. Buy the winners - sell the losers.

Her ett eksempel på en portefølje som kun arbeider etter capitalism distribution (ikke min).

IMG_20180829_225311

4 Likes

!! Er dette dante? Damn, det er CAGR på rundt 118% i 11 år, startet med 4600 spenn.

Japp det er Dante. Det er kun hans ene konto dock, finnes noen til.

1 Like

Sinnsykt imponerende! :joy:

Tro hvordan han takler de neste par årene, så nemcap slet med å kjøpe småbolag uten å drive opp kursen.

Vet ikke om jeg skal bli oppgitt av meg selv, eller imponert over slike folk… Helt ufattelig!

Null stress, 6-7% i måneden i 134 måneder /s.
133mnd igjen for min del :slight_smile:

2 Likes

Global #cancer prediction for 2018- 18 million will be diagnosed and the current treatments can not save half of them. Long road ahead for cancer research.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.3322/caac.21492

1 Like

Tilray er det eneste eksemplet du trenger for å skjønne att fokus på aksjer med lav free-float lønner seg, når dem er i positivt momentum.

1 Like

Hvor mange marked screener du?

1494185388904

2 Likes