Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Tenkte prøve meg på litt nye ting de kommende ukene. Kommer blandt annet til å bruke “linjer” isteden for candles, i ett forsøk å se bort fra “brus” og kun fokusere på åpning og close. Kommer i tillegg till å bruke On Balance Volume, som er en indikator som summerer total positiv og negativ volym, derav holder jag meg også till volum som enda indikator. Utover det er det større fokus på wyckoff. Min wyckoff er ikke helt perfekt ennå, men eneste måten å bli bedre på er å utmane seg selv.

Her er noen eksempel som jag har tagit fram idag:

6 Likes

Herlig, må si jeg liker hvordan du grinder for å optimalisere egen strategi og også deler aktivt!

Mindre brus har sine fordeler, for min del gir candle god informasjon til hvor plassere sl for å unngå å bli stoppet for tidlig samtidig som den holdes tight. Gjort deg noen tanker om det?

Nei dessverre. Finner snabbt ut av det =) Gir det ett forsøk, og i worst case scenario går jag tilbake til candles. Kommer fortsatt til å bruke de andre prinsippene en periode dock.

34

Rekommenderas sterkt for interesserte.

5 Likes

Blir denne lagt ut i etterkant?

Sorry vet ikke, mest sannsynlig. Tror sånt pleier lagres. Kan jakte på linken i etterkant om den ikke kommer.

Nei du må nok se den direkte desverre.

For å vise effekten av fundamentale analysen av CAN-SLIM modellen sett mot kursutvikling har jag tagit frem noen modeller. Rekommenderar skrive opp litt fundamental informasjon i deres lagrede charts for å følge utviklingen enkelt.

Her er noen fler eksempler på selskaper som har hatt fin økning av EPS siste månedene.

1 Like

Er det ikke litt misvisende da fortknox hadde positiv eps ved vendepunktet og talkpool fremdeles leverer negativ eps? Siste tallet på talkpool er vel estimert ja?
Har du satt opp den oversikten selv? Isåfall bra jobba! :smiley:

En forbedring fra -0.10 til -0.5 er fortsatt en kraftig forbedring. Vinst er avhenging av flere faktorer. Men det O’neil forespråker er å følge selskaper som vokser omsetning og EPS kraftigt. Selvsagt må selskapet nå gevinst etterhvert, og dit har ikke Talkpool nådd ennå. Men EPS vokste forbedret EPS med +330% sista rapporten.

2 Likes

Ønsker man være mer spesifikt kan man alltid skrive opp EPS siffren isteden for prosenten. Hva som enn blir enklest for deg selv =) I hvilket fall som helst ser man vilken retning selskaper går i.

1 Like

Liker hvor systematisk du er! Får prøve å disiplinere meg selv til å sette opp slike regneark selv!

1 Like

Har ikke skrevet denne selv, den er eksportert fra börsdata. @pdx kom med ett tilbud til tekinvestorer for noen dager siden hvor man kan registrere ett gratis konto. Bare begyne å kose deg =)

2 Likes

Er dette mer behaglig? :smiley:

1 Like

Det var litt enklere å lese ja. Kunne også hatt endringsprosent med. Du plasserer tallene på dagen rapporten slippes, ikke for rapporterte periode ja?

Sånn kanskje er bedre.

Ja disse er bekreftede siffer fra rapporten. Ingen estimater er lagt inn.

sånn kan det se ut for de som betaler. Can-slim satt i system.

1 Like

Snyggt! Fikk ideen av å sette inn selv etter jag såg en slik som denne.

8tegn