Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Oppdaterer meg en gang om dagen ca, og når en set-up nærmer seg så følger jag med ekstra nøye, og ofta har jag allerede kjøp ordre inne. På senere tid har jag begynt å kjøpe pullbacks etter en breakout, isteden for å kjøpe akkurat ved breakout. Litt fordi jag føler jag vill ha litt bedre risk-reward.

Alarmer funker helt fint det og. Vill man feks kjøpe en pullback kan man ha breakout kurs som alarm, og siden bevake aksjen dagene fremover.

3 Likes
1 Like

https://t.co/UX11xHqhLa

https://t.co/soSgvd2WmF

5 Likes

Fyrer løs med en siste ukes update på urval av mina aksjer, er off resten av uka.

3 Likes

Veldig off topic.

Men kom til å tenke på deg når jeg så denne :smiley:

2 Likes

18

2 Likes

Er det noen som klarer tolka dette bilde utifra når jag begynte akkumulere aksjer i Talkpool med en allt for stor prosent av porteføljen? :joy::joy:

Ytterligere ett bevis på hvorfor high convinction ikke alltid er så godt.

“Dead money”, undvik det i alla høyeste grad. Det er waste av tid og penger. La pengene jobbe konstant. De siste tre månedene har ikke vært skadelig på noen måter, men det har vært en av de kjedeligste periodene i min historie på børsen.

7 Likes

By god! He is human! :joy:

2 Likes

17y1ex

3 Likes

William O’Neil om hvorfor TA er essensielt.

3 Likes

Snuser du noe på Realfiction om dagen? Den ligger langt under 200 glidende, så den er vell egentlig utenfor kriteriene dine. Det kan se ut som det begynner å danne seg en bunn, men det spørs nok helt på rapporten som kommer 30 mai. Veien er nok kort ned til 11-12, evt opp. Skal ikke så mye til å slå den relativt slappe Q4 rapporten.

Mvh Stian

Jag snuser på allt! Inklusive Realfiction. Letar etter en god entry.

1 Like

1 Like

A must read

7 Likes

Svært gode poenger der, her er hvor jeg tror veldig mange feiler:

«If you secretly despise wealth, it will elude you.»

Jepp. Likte denne godt «You’re not going to get rich renting out your time. You must own equity - a piece of a business - to gain your financial freedom.»

1 Like

Enkleste og kjappeste veien å gjøre det på til lav risk er å investere i gode selskaper på markedet. Starte eget er høy risiko men gir høyest reward.

Selv synes jag aksjer er det enkleste verktøyet som finnes for å skape formue på.

5 Likes

Jeg har gjort begge deler og kan bekrefte at det å starte noe eget er sykt mye arbeid. Det ga uansett en grei startkapital for å holde på med aksjer så kan ikke klage :slight_smile:

9 Likes

Hvordan screener du i dag etter kandidater etter disse reglene?
Hvilke verktøy benytter du?

5 posts were merged into an existing topic: Oncopeptides AB