Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Jeg har ikke Nel, men det første jeg tenker er hydrogen,

Bøøøøt whyyyy?

1 Like

Jeg tror kanskje gull, ja en gammel historie nå som folk har ropt ulv lenge, men til slutt kommer ulven

1 Like

Gull er høyst interessant. Finnes mange forsøk på se korrelasjoner mellan gull og dollar, olje og annet tull. Tror dock gull å metaller generellt lever sitt egna liv, når det slår går det snabbt. Har definitivt koll på gull!

1 Like

Hva sier TAen om THQ? Sell/Stay/Buy?

Blockchain og/eller cannabis? Kanskje

Hvordan kjøper dere gull (er nok diskutert her andre steder)? Direkte indirekte?

https://beta.tekinvestor.no/t/hvordan-kjope-gull

2 Likes

4 Likes

Relativt stille fra min front siste tiden;

Porteføljen domineres fortsatt av Talkpool og Hamlet, fulgt av Expres2ion, THQ, Recipharm og nyligen BMIproject.

Årets absolute worst-trade går till BioArctic som jag kjøpte på 50 kr etter positive nyheter i deres Alzheimer studie sammen med Biogen. Jag sa til alle mine venner i vår grupp chatt att aksjen kan snabbt gå 400% pga datan, tross dette solgte jag rett for 60, og fikk anger og kjøpte tilbake rundt 70 og solgte for ytterligere 6%, totalt 16% gevinst. Hadde jag bare holdt hadde jag hatt 120% på 2 dager. Nye lærdomen er, stol alltid på din kunskap og din strategi.

Ellers ikke mye nytt herifra, deler også noen aksjer jag hatt på observasjon en periode.

Angående mine egne innehav ruller THQ og recipharm videre, forventer meg stabil tilvekst og gevinst. BMI åkte inn idag etter en riktad emisjon, føles som aksjen handles relativt billig her med lav risk. Talkpool har åkt på en smell i kursen da UBS vill ut, og sammen er de nå ute med -325.000 aksjer siden emisjonen på 22 kr. Forventer meg att vi tuffar videre oppåt når dem er klare. Per idag ryktes det om att dem har 20-80k aksjer igjen. Expres2ion har nylig avslutet sin PAMVAC studie og jag håper på att resultatet blir presentert snart, samt att deres AdaptVac studie/indikasjon kommer snart. I min gamle god venn HAMLET har jag holdt aksjen i noen år nå, og håper att de presenterer positiv Fas 1/2 data senere i år eller begynnelsen av neste år.

6 Likes

Weekly grafer

Talkpool cup and handle, #1 target ~82% rundt 70 SEK

HAMLET SOS + LPS -> #1 target 50%

5 Likes

Jag har diskutert power play formasjonen mange ganger tidligere, men det er desidert den mest kraftfulle formasjonen man kan lære seg. Jag ønsker vise ett eksempel en gang till, fordi målet med å eie aksjer skal være å compounda ditt kapital på snabbest mulige vis, og power play er #1.

Jag diskuterte BioArctic for noen dager siden, og mitt misstak i aksjen.

Her en en follow up;

Power play utan en base bekreftet, kjøpte 50 kr.

Utvikling siden. Dere ser tydlig en kort bas på noen dager med fallende volum, og ett nytt utbrudd.

Total utvikling siden nyhetsdagens bunn; 240% på ~20 dager.

Mitt misstak var å ikke å holde på aksjen, det har blitt en god vinst siden dess, men den kunde ha vært 200% større.

Studer mønsteret, og lær den. Når disse mønstrene dyker opp, våga ta size med tight stopp.

8 Likes

Har numere en “buy and hold” strategi over ferien som pågår i Juli/Augusti.

Kort update på noen innehav som ser ut til å bli the breakout month of the year.

Noe kjedelig utvikling, men helt grei.

Ingen kjedelig graf i Talkpool - Årets breakout i August? Volum balansen i måneds graf er overlag meget positiv.

HAMLET etablert over fallende trendlinje fra 2015.

Flagga i Expres2ion

Oh så arbeider jag på mine photo-skills.

7 Likes

Hvordan ligger du ann med avkastningen til nå iår i %?

Setter alltid pris på oppdateringene dine!

1 Like

Mye potential har forsvunnet da jag har gått fra litt av mine regler pga Talkpool. Mange bra trades, men det er mindre posisjoner og derfor ingen større påvirken på kapitalet. Mye convinction i 2018 og håper på ett bedre H2. Vill hvertfall slå 2017 års resultat på 64%, håper på +100%.

Har høye forventninger på H2, blir enten ett +/- år eller ett meget bra år.

02

10 Likes

#BreakoutAugust

12 kr viktig nivå å ta ut

14.67 viktig nivå å ta ut

Tre klassiske eksempel på markeds psykologin vi anvender i vår strategi. Hver enkelte aksje går igjennom 4 stadier, akkumulasjon, mark-up, distribusjon og decline. Vi er kun interessert i å eie en mark-up.

If they don’t scare you out, they’ll wear you out.

Når selgere tar overhand får vi en distribusjon og decline, under denne perioden skapes panik og svake hender selger. De smarte investorene ackumulerar aksjer til en billig peng. Når kjøpene er redo, handles aksjen i en definitiv ackumulasjon, som siden bryter opp i en mark-up, hvor priset kan akselerere meget snabbt. Der vil vi eie aksjen.

Mitt eneste jobb som swing trader, er å identifisere hvilken fas vi er i, ha en kjøp nivå, og sedan la min limit eller stopp bestemme resultatet.

Keep it simple, det er ikke vanskeligere.

11 Likes

Har lest hele tråden 2 ganger den siste måneden og kan ikke annet gjøre enn å rette en stor takk til deg, baby!
Dette har virkelig vært en øyeåpner.

6 Likes

Jeg klikket innom i går for først gang og leste halve tråden før jobb og resten på jobb :joy:
Vanvittig mye bra lesestoff. Den type filosofi og regler er det som skal til for å skape vedvarende vekst og faktisk bygge opp en solid mengde kapital.

Etter finanskrisen skal jeg sette av endel av porteføljen til å øve meg på denne typen trading.
Mens resten plasseres i ulike indekser, fond, spesielle langsiktige aksjer og eventuelt noen mer fancy instrumenter.
Det å lære seg å ta gevinst for å hoppe over på et annet prosjekt og dermed akkumulerere mye raskere gevinst er utrolig bra. Langsiktig holding gir svært skjeldent noe super gevinst.
Om ikke en klarer å finne en super-performer. Som selvsagt er svært skjeldent og noe en ikke kan forvente skal skje.

Det gir meg også en motivasjon til å sikre gevinst etter bouncen som kommer etter finanskrisen. Dersom en ser på den forrige så var det en god stund fantastisk før det nesten gikk gale igjen. Kun reddet av sentralbankene. Jeg tror ikke sentralbankene vil klare stimulere aksjemarkedene fullt like mye neste gang. Så etter den første store oppgangen vil jeg være mer forsiktig.
Derfor ønsker jeg å diversifisere til flere ulike land, bransjer og hedge med edle metaller osv.


Det jeg mener med første oppgangen blir da å selge etter QE4 for å sikre gevinst. Så avvente litt å se hva som skjer og så kjøpe seg inn igjen. Markedet nå er utrolig avhengig av stimulanse og jeg tror ikke det er mulig å ha det slik vedvarende. Men rett etter kollapsen vil nok alle sette på igjen i høygir. Men så kommer det en grense hvor høy gjeld og hvor mye pengetrykking er akseptabelt? Så lenge inflasjonen kun viser igjen i aksjer og eiendom er det tilsynelatende ok! :smiley:

Er ikke vits å holde bare for å holde dersom en er skråsikker på kollaps. Da er det bedre sikre gevinst og redusere risiko syntes jeg. Men f eks etter finanskrisen vil jeg nok ikke kjøpe og selge indekser med det første (utenom første store oppgangen) da det skal endel til for å ha like stor nedgang igjen ( dersom det blir 50-70%). Endel er jo langsiktig/pensjon og time in market blir da viktigere.

Må nesten dele opp i klare skillelinjer slik jeg ikke blir fristet til å cashe ut pensjon hver gang jeg får kalde føtter :joy: er heldigvis ung så har ingenting å bekymre meg for da den kontoen vil være ekstremt langsiktig. Uansett som sagt ingen grunn til å tape penger på ta unødvendig risiko dersom en faktisk vet bedre!

Alt i alt vil jeg også takke deg @babyrage og resten som har deltatt i tråden.

Rett og slett en øyeåpner som @prok sier. Har satt hjernen min i høygir og jeg jobber hardt med å finne ut hvordan implementere dette i livet mitt fremover.
Det er rett og slett forskjellen på en svak avkastning og faktisk kunne skape seg en solid formue ved å ta litt mer aktivt grep!

Synd det er vanskelig å slå seg til med å begynne aktiv trading mens en egentlig forventer finanskrise og vet ikke helt hva som kommer til å utløse den. Økonomien er egentlig såpass høyt giret og sårbar det skal lite til og jeg har derfor ikke guts til å investere.

Selv om det lokket å investere i Talkpool etter å ha lest denne tråden + Talkpool tråden :joy: Håper den tar virkelig av @babyrage.

Uansett litt artig at med engang du avviker fra strategien utlagt i denne tråden så står det nærmest stille! Viser igjen hvor viktig det er å kunne selge seg ut ( enten med tap eller bare ta den gevinsten man har og “gå glipp” av mer) og heller finne en annen aksje som har positivt momentum.

3 Likes

Fin bunn i healthcare vs SP500. Biotech rally?

1 Like