Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Hadde ikke hørt om Mark Minervini før, har kun sett på en kort videosnutt og har allerede lært masse, anbefales.

Skal gå balls deep i all denne infoen senere tenker jeg, del gjerne hvis dere har noen flere strategier som funker, slikt interesserer meg mye.

Startet med fonder rundt tidlig tonår sammen med faren, gikk over til rene aksjer etter 18. Idag er jag 29.

Har testet ut litt index trading, men finnes ingen CFD idag som tilbyr slik konto som investerings konto zero. Er ikke noe fan av å sitte med selvangivelsen, så gidder helt enkelt ikke.

Mine første 2-3 år bestod av nybegynner tur og flere misstak. Vendepunktet kom etter jag fikk kontakt med flere dyktige mennesker på twitter, og lese bøker fra dyktige traders, eks Mark Minervini. Hele min strategi er basert på hans bøker.

Jag deler ikke min totale avkasting fordi det er privat, og jag delte min utvikling 1-2 ganger på min gamle twitter, og det sluttet med att jag påvirket en del small-cap selskaper da folk kjøpte blankt hva jag delte på twitter. Sist forrige uke gikk jag ut på min nye twitter og sa att jag skal slutte poste mine trades fordi jag såg att aksjen gikk 4-5% minutter etter jag postet en analys. Det kanskje høres arrogant ut, men for meg er det en prinsipp sak, og for det andre er det mest sannsynlig ulovlig. Og du som enkelt individ kanskje ikke bryr deg, men det finnes hundretall andre mennesker som følger andre slaviskt, dessverre.

Men jag oppdaterer fortsatt mine lange swing case kontinuerligt.

Hvor mye penger jag har, eller hvilken avkasting jag har er irrelevant. Like lite som jag bryr meg om hvor mye andre har. Forventer man slike poster av meg kan man like gjerne blokke meg :stuck_out_tongue:

12 Likes

Godt sagt, dessverre er det ikke alle som er like prinsippfaste.

2 Likes

Bra du er prinsippfast ja. Men jeg kan ikke se hvorfor det er ulovlig med mindre du direkte oppfordrer til kjøp. Om du har kjøpt og sier du har kjøpt så er det jo ikke ditt problem om andre også kjøper. I så tilfelle er hele Shareville platformen ulovlig :wink:

1 Like

Well, de siste ukene har vi sett FI gått ut med bot på 70.000 - 400.000 kr till mennesker på grund av markeds manipulasjon, jag tar ikke den sjansen :stuck_out_tongue: Det er vanskelig å få en positiv teknisk analys till å ikke bli oppfordring till kjøp. En bull flagga er en bull flagga uansett hva du skriver :stuck_out_tongue:

“Mulig bull-flagge i Nordic Nanovector og target 100 kr. Notera, kjøp ikke!”

Høres dumt ut ikke sant? :crazy_face:

2 Likes

Skulle hatt en norsk FI med litt tak i, ala den dere har i sverige. ref 1 og 2 aksjes kjøp/salg i funcom. Rart ingen instans bryter inn på sånt.

Poenget mitt er at ja, jeg ser hva du mener men samtidig er det umulig å overholde ifht. hvor mange som skriver, synser og poster analyser på diverse fora over hele verden. Ta Shareville som jeg brukte som eksempel. Jeg kan følge deg og gjøre akkurat dine kjøp (med delay) - men skal du da klandres fordi du har mange followers? Virker ulogisk.

Er det ikke det spetalen gjør, bare gjennom norsk media?

8 Likes

Jeg tror det er smart å spørre så mye man kan av folk som gjør det bra i markedet, jeg prøver alltid å lære så mye som mulig.

Jeg tenkte selvfølgelig avkastning i %, men forstår uansett at du ikke vil dele. Skjønner også at folk kjøper og selger slavisk etter dine tweets. Dette er ikke noe for meg, da jeg liker å gjøre analysen selv, men jeg forstår problemet.

Prosent eller total avkasting blir nest inntil det samme om vi prater mennesker som tar rygg på dine kjøp…

5 Likes

Takk for en fin guide @babyrage
Jeg har allerede bestemt meg for å prøve å gli over i denne strategien som min hovedstrategi. Tillater meg foreløpig å beholde aksjer jeg allerede eier, med ujevne resultat. Kommer trolig til å redusere om de ikke leverer innen kort tid.
Mitt første offer i ny strategi ble NEL. Den oppfyller alle kravene babyrage har for kjøp, I tillegg kom en positiv nyhet flytende nylig. Jeg opererer med 5% stop loss på denne, og evt 15% win før jeg tar første gevinst, med tilhørende økt stop loss til 5% gevinst.
Deretter ny gevinst etter ytterligere 20-30% etc.

Tilleggsinfo: jeg har aldri hatt noen win-strategi i mine handler tidligere, og i retrospekt kan jeg nok innrømme at det har vært min største svakhet. Jeg venter alltid på at aksjen skal nå nye høyder. Som de fleste sikkert vet er det ingenting som vokser inn i himmelen, og dette har jeg brent meg på mange ganger tidligere . Håper jeg skal klare å holde de nye reglene jeg nå tilegner meg :slight_smile:

Edit: Tror jeg kommer til å starte med fysisk stop-loss for å ikke tillate følelser til å spille inn. Får evt vurdere mentale stop-loss om jeg føler jeg behersker det.

4 Likes

Kjempeinteressant, men så er det den TAen da vet du. :eyes: %3$#? En av Nordnets/Sharevilles beste tradere bruker ikke TA, så det er flere strategier. Hadde vært interresant å høre hva du synes om det, om og når du får tid. :v:t2:

https://blogg.nordnet.no/pengepodden-mavrick-sheriffen-pa-shareville/?autoplay=1

Edit, En liten tileggsinformasjon: Han har 700 % avkastning på Shareville-porteføljen sin siste året, de siste 3 årene over 11 000 % avkastning,

1 Like

Han hadde 5-7% av porteføljen sin i intradagsporteføljen som du nevner.

Har hatt det litt morsomt med et java-bibliotek og det er 28 aksjer registrert på Oslo Børs som tilfredstiller de kravene i dag, men veldig mange av disse er som denne:


Riktig inngang var på rundt 36-38 i mai 2017.

Som du også skriver, når du først har funnet en aksje, som den over, så gjør du tilleggsanalyse:

… har ikke helt rukket å gjøre den analysen for å si det sånn. :stuck_out_tongue:

Den jeg syntes så mest interessant ut (typisk hatt en fæl stadie 4 og så en lang dødtid i stadie 1) og nå i stadie 2 er det allerede bud på. :stuck_out_tongue:

8 Likes

Lyst til å dele hele listen og eller kildekoden? Har du testet på svenske børsen?

Skal se om jeg får delt listen hvis jeg får tid i kveld. :slight_smile:

Hvis du kan peke meg i retning av en tickerliste for de svenske børsene, så kan jeg kjøre algoritmen på de også.

Bare så det er sagt, det er noe tull med algoritmen, den skulle utelukket endel aksjer som har brutt ned fra SMA50/150/200, men jeg måtte kjøre et filter etterpå for å få det til. Mao, det kan godt være tilfeller hvor den ikke får med seg en aksje som den burde ha fått med seg.

2 Likes

Her er listen, med kjøpsverdi og dato sammen med en pdf som viser SMA50/150/200 for aksjene i listen.

babyrage.pdf (1.1 MB)

AKERBP.OSE; Buy: 202,30; Buy date 14.11.2017
AFK.OSE; Buy: 3200,00; Buy date 22.11.2017
ATEA.OSE; Buy: 108,50; Buy date 3.11.2017
B2H.OSE; Buy: 18,60; Buy date 24.11.2017
BON.OSE; Buy: 89,25; Buy date 24.11.2017
BOUVET.OSE; Buy: 165,00; Buy date 9.11.2017
EIOF.OSE; Buy: 7,95; Buy date 27.11.2017
ENTRA.OSE; Buy: 112,50; Buy date 31.10.2017
EVRY.OSE; Buy: 29,20; Buy date 19.9.2017
GYL.OSE; Buy: 394,00; Buy date 10.10.2017
HELG.OSE; Buy: 93,75; Buy date 20.11.2017
ISSG.OSE; Buy: 79,50; Buy date 1.11.2017
JAEREN.OSE; Buy: 134,50; Buy date 16.11.2017
KID.OSE; Buy: 44,50; Buy date 7.11.2017
KOMP.OSE; Buy: 19,90; Buy date 21.11.2017
KVAER.OSE; Buy: 13,85; Buy date 12.10.2017
NEL.OSE; Buy: 2,77; Buy date 10.10.2017
PROTCT.OSE; Buy: 85,00; Buy date 10.10.2017
SSO.OSE; Buy: 45,30; Buy date 19.10.2017
SOLV.OSE; Buy: 30,20; Buy date 13.11.2017
SONG.OSE; Buy: 57,75; Buy date 28.11.2017
MING.OSE; Buy: 82,50; Buy date 29.11.2017
STL.OSE; Buy: 170,30; Buy date 7.11.2017
TEL.OSE; Buy: 161,90; Buy date 12.9.2017
TOM.OSE; Buy: 119,00; Buy date 14.11.2017
WWIB.OSE; Buy: 244,00; Buy date 22.11.2017
YAR.OSE; Buy: 372,60; Buy date 29.11.2017
ZAL.OSE; Buy: 46,50; Buy date 21.9.2017

… husk på at jeg har filtrert bort aksjer som på tidspunktet jeg hentet ned dataene var under SMA50/150/200. Ellers ville det ha vært vesentlig flere aksjer på listen.

16 Likes

Fiks en sånn for svenske markedet og jag skal be om din hånd #NoHomo

3 Likes

Tipper jeg får fikset en tilsvarende liste for den svenske børsen i løpet av helga.

1 Like

Hvorfor er ikke Funcom med på listen? Under 200 dagers?