Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Funcom er ikke med fordi de oppfyller kun ett to av 5 kriterier

EDIT: rettet utfra innlegget til @Korben nedenfor

2 av 7 ifølge mine beregninger, men fremdeles et stykke unna ja.
52 week low var rundt 1,43 for snart 1 år siden, så den og MA 50 holder for øyeblikket

4 Likes

Du har rett, jeg glemte tiden før toppen. :+1:

Sma-reglene kan skrives enklere, så du får færre regler: kurs>Sma50>sma150>sma200. Det er derfor jeg skrev fem regler.

3 Likes

Hmm… Netfonds har ikke dataeksport fra Stockholm-børsen, så dette ble visst litt vanskligere.

Noen som vet hvor man kan laste ned historiske data for Stockholm-børsen? CSV-format e.l.?

EDIT ser ut til at jeg kan få det ned fra nordnet, men mangler open/high/low

1 Like

@babyrage Dette var lærerik og episk lesing. Tar meg en sniktitt i ny og ne. Digger det du tegner opp her!

2 Likes

Denne strategien har et eget navn, og mener å huske at babyrage lagde en egen tråd rundt det.
Kan du linke til den?:slight_smile:

Har begynt å legge inn @babyrage sine regler i en metastock explorer.

Importer inn(“fra fil”) i f.eks excel.
Kolonnen trending er 1 hvis kurs>Sma50>sma150>sma200 ( takk @Christian for forenklingen :slight_smile: )

Resultat OMX Stockholm scan med ma 50/150/200, trending, 260(ca 1år) handeldagers høy and lav:

scan-st.txt (50.9 KB)

4 Likes

På tide for min November analys.

43

Noen viktige lærdommer jag tar med meg in i Desember:

  • Jag er flink på å kutte meg med tapere
  • Jag er dårlig på å holde på vinnere
  • Mitt stopp tas i snitt samme dag som jag kjøper, noe som tyder på att min entry er feil
  • Totalt blev det 15 trades, W/L 80%
  • Snitt avkasting per trade ble 8.45%
  • Snitt tap ble 1.03%

Det er noe feil på min entry i noen trades, dette er noe jag må analysere nærmere i min halvårs analys. I desember kommer jag prøve meg på å holde på vinnere litt lengre. Gjennomsnittlig swing på 8.1 dager er allt for kort tid. Kanskje jag må åpne opp for litt mer volatilitet?

Inn i Desember eier jag tre selskaper, har gevinst på alle tre og har flyttet opp mine stopp for å sikre vinst. Återkommer med en analys etter årsskiftet.

God aftens!

24 Likes

Kanskje? Det er ikke et spørsmål. Svaret gir seg selv :smile:

Forøvrig veldig bra avkastning. Strategien din fungerer!

Jeg holder selv på å lage meg en ny strategi for 2018.
Målet er minimum 100% avkastning på hele portisen. Dette hadde vært enkelt i år med litt mer aktivitet fra min side og litt bredere utvalg aksjer / kryptovaluta. Vi er tross alt i et bullmarked.

Jeg frykter det blir mye vanskeligere neste år… men det innebærer kanskje at jeg kommer til å ta enda høyere risiko.

Let’s gamble :game_die:

Ser dere får til å hente ut en del data fra de forskjellige børsene.

Lurer da på om det er noen som har ekspertisen til å lage et program som hele tiden oppdaterer seg på markedet la oss si norske og svenske børsen. Deretter finne aksjer som har kriteriene;

kurs>Sma50>sma150>sma200.

Et slikt program hadde vært helt fantastisk og kan bidra mye for oss som er ute etter spennende investeringer som følger @babyrage sine kriterier . :rocket:

2 Likes

Lukter en app idé her. Copyrighter idéen og stiller med kapital. Tar 50% cut av salg, så kan dere andre dele resten :wink:

4 Likes

Hadde håpet at noen kunne gjøre det som en god guest for oss inne på tekinvestor.

Skal klare meg med ett simpelt .exe program uten noen andeler av ide og eventuelle videresalg av en app😉

2 Likes

Takker! (Du sa nettopp fra deg andelene til et fremtidig millionkonsern! :smile: - nå må jeg bare få @Christian til å programmere appen og @babyrage til å komme med innspill mens jeg casher inn :sunglasses: )

3 Likes

Needy baby, greedy baby! Man må jo dele vet du :joy:

1 Like

Blir et insider program da, sånn til info :wink:

3 Likes

Har lekt litt med ProRealTime, der kan man legge inn den screening setup man vil og velge alle mulige børser.

2 Likes

Først kjøpe så dele :joy: win-win

1 Like

Det jeg ikke forstår @babyrage er hvordan du kan ha stop loss på 1-2%, f.eks Hamlet Pharma som du har tatt opp går jo opp eller ned 10-20% bare det kommer et vindpust

Den skal testes når jeg kommer hjem! :slight_smile:

Timing på din entry og en stor stop-loss er viktig i biotech. Eneste grunnen til att jag ikke er utstoppet er fordi min stopp er stor nok, og min timing på kjøp var bra.

1 Like