Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

Har blitt utfordret av en venn å ta ett enkelt konto på 5000kr, og forvandle det til 50.000kr på kortest mulig tid. Jag har akseptert utmaningen og jag tenkte jag skulle dele den her med dere.

Jag kommer ikke være meget aktiv på kontoen, men jag kommer prøve holde den noe aktiv. Blir mer ett swing konto når jag finner mulighet for det. For dere som er interessert å følge med på trades og kjøp kan dere fulge kontoen her:

https://www.shareville.no/profiles/babyragee/portfolios/237339

Kontoen ser sån her ur nå:

29

Som dere kan se har jag startet litt tidligere denne uke. Jag kommer bruke denne tråden her for å vise bilder av utviklingen, og antall penger som ligger på kontoen. Dette er kun en morsom greia, men hvorfor ikke.

Wish me good luck! Og det hadde vært meget morro om fler kunde ta denna challenge! Pengene kan kanskje få gå til et godt endemål? :smiley:

55 Likes

Lykke til! :slight_smile:

3 Likes

skal følge den porteføljen :slight_smile: og lykke til!

1 Like

Moro å følge med, legge du ut kjøp og salg her i tråden?

1 Like

Du får prøve å finne de neste ZENZIP tegningsrettene. :grinning:Lykke til

1 Like

Gleder meg til å følge denne tråden :smile::+1: lykke til!

3 Likes

image

image

5 Likes

Jag kommer inte redovisa noen kjøp selg her, det har jag dessverre ikke tid med. Men jag kan rapportere nonen ganger per måned og fortelle hvorfor jag valgte å kjøpe. Sen kommer jag selvfølgelig oppdatere denne tråden til tider og samtidigt vise utviklingen av kontoen.

3 Likes

Hvor lang tid har du på deg? :+1:

Ingen tids frist, kortest mulig tid. Men da dette ikke er ett rent trading konto tar det nok litt tid. Blir mer ett swing konto. Kommer selvfølgelig ta mye høyere risk i dette konto enn jag normalt gjør.

3 Likes

Hei, jeg vil bare nevne annx og annx to1 de har noe på gang. Lykke til

1 Like

To mennesker til har slengt seg på trenden, woohoo! De kommer ikke bruke tekinvestor, men man kan fulge alles reise fra 5.000 - 50.000kr gjennom twitter og hashtaggen #50ktrading.

Ny børsuke om noen timer, og jag gleder meg som alltid!

13 Likes

Hiver meg på utfordringen. Her blir det ekstrem risiko, og trolig ender jeg opp i 0 før jeg når 50k. Anbefaler ingen å kopiere noen av handlene mine :joy:

15 Likes

Du betaler 82 kroner I kurtasje? :stuck_out_tongue:

1 Like

Nei, det er beløpet jeg har igjen på konto. Tror jeg har 39 i kurtasje

2 Likes

Første update! Kontoen var oppe og flørte med 6000 kr i uka, men så lenge Realfiction agerar som jag ønsker kommer jag ikke till å selge innehavet! Det har ikke blitt noen selg eller kjøp denne uke.

03

Planen er relativt enkel for mitt innehav. Realfiction avsluttet nylig en cup and handle formasjon og agerar nå helt likt som tidligere. Vi brøt opp, og har idag testet stødet på nedsiden. Så lenge stød håller så kommer vi bevege oss mot 33 kr neste uke, seinest onsdag-torsdag. Det ventes en intensiv nyhetsperiod her snart, og jag tror jag kan få 50-60% till i avkasting. Frem til vi bryter på nedsiden kommer jag holde i dette innehav, og jag har ett SL litt lengre ned i tilfelle vi bryter ned.

Til neste uke, god helg!

8 Likes

Ooog da får vel jeg og kaste meg på trenden! Leta etter det jeg mener har best sjanse for mangedobling, samtidig som det var mulig å kjøpe med aksjesparekonto. APCL var ikke mulig, så da ble det enklere å velge PCIB. Synes med ODD godkjenning at det virker som et godt tidspunkt å gå inn. Ellers er Hugo games også et selskap jeg vurderer for denne porteføljen. Her fårdet bære eller briste :slight_smile:

Forøvrig litt usikker på hvorfr Nordnet mener jeg har -350% utvikling. Satte over pengene i dag og PCIB har ikke kollapset så mye enda :smile:

image

4 Likes

Wohooo velkommen till klubben @laplagam :smiley:

3 Likes

Takker!

8 tegn

1 Like

Update:

Solgt mitt Realfiction innehav idag. Jag tror fortsatt på mye høyere nivåer i Realfiction, men jag må utmane meg selv litt. Kontoen oppe i 6100 kr nå, bare 43900 igjen :slight_smile: Planen var egentlig å sitte en stund til som jag skrev ovan, men jag angret mig litt idag då jag funnet ett annet case jag synes er interessant. Totalt blev det ca 20% gevinst.

Med litt enkel matematikk har jag regnet ut att jag må finne 13 ulike case, og gjøre minimum 20% i hvert eneste for å nå mitt mål. Klarer jag det ender jag opp med 53.500 kr. So lets get to work!

17

Disclaimer: Jag skriver dette fordi jag ikke vill att noen ska kjøpe/selge etter hvordan jag agerer. Har sett tendenser till dette, og fått private meldinger på twitter som lurer på hva de skal kjøpe. Mange av disse selskapene jag kjøper synes jag er meget bra men min strategi tilsier att jag ikke strever etter å kjøpe bunn eller selge topp. Personligen har jag ett mye større innehav i feks Realfiction på mitt andre konto, og jag tror vi når 40-50 kr innen 6-12 mnd. Nå er det sagt! Gjør egen research og handle deretter, ikka hva andre sier!

10 Likes