Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

Det store 5000 til 50.000-kronersspørsmålet er hva er det andre caset!

1 Like

Haha visst du må vite så blev det idag ett spekulativt kjøp i Pled Pharma! Føles som aksjen er nær en breakout etter en tidligere fake breakout. Aksjen starter Fas III i år og enligt kilder er den nya VD’n erfarenhetsrik. Regner med att han kan snu selskapet rundt. Holder 2-3 uker og så får vi se om det kommer en breakout :slight_smile:

Som sagt, høy risiko med dette challenge kontot. Ikke for de svake!

7 Likes

Her kommer ett gjeng aksjer jag følger og har under observasjon for mulige swings. Gir en kort kommentar på alle.

NextCell har nyligen startet ett bra momentum. Aksjen konsoliderer nå, bryt ovanfor trenden indikerar høyere nivåer.

Surgical Science, ett av mina lange innehav jag presenterte for en stund siden har gått meget sterkt siste tiden siden jag begynte plukke aksjer mellom 35-55kr. Begynner nå å bli litt overkjøpt, og jag sikter på en mulig swing nivå rundt 74 - 82 med target 107 - 122 kr.

Sedana kortsiktigt overkjøpt men en sterk nok rekyl og stabilisering av signaler indikerer høyere nivåer.

Markedet tok ikke emot AcouSorts pm særlig bra, men aksjen burde bunne ut rundt 12.20. Sterk nok candle og jag kjøper, ellers ser jag mot 10-11 kr.

Realfiction har gått rundt 140% siden jag først skrev om den her. Kortsiktigt er den overkjøpt, men jag sikter på kjøp rundt 22-23 kr med target 29 - 32 kr.

Plukket opp en Hamlet swing i fredags, aksjen har avsluttet 1-5 med ABC korreksjon, samler nå kreft for nye nivåer. Første target rundt 14 kr.

Kjøpte også litt Targovax i uken etter vi bunnet ut. I min tidligere analyse misset jag den mulige ABC korreksjonen. Aksjen har rekylert ca -50% fra topp og har bunnet ut på fibbonaci 68. Første target 21 kr, og sikter mot 42 kr innen 6 mnd.

Xbrane er ett interessant selskap, men allt for mye hype og momentum nå. Aksjen er overkjøpt og burde ha en ABC korreksjon ned mot 63 - 71 kr. Med nok stor rekyl tar jag posisjon og sikter meg inn mot 123 - 161 kr.

God helg tekkers!

17 Likes

Nice! Morsomt å følge dette prosjektet!! :blush:

3 Likes

Hvor stor tror du muligheten er for at Targovax blir kjøpt opp, og hva tror du kursen eventuelt hadde blitt da? @babyrage

Absolutt finnes det muligheter. Men jeg har lært meg under åren å ikke spekulere i ting.

Go with the flow.

Danner man seg en oppfattelse om hva som kan skje eller kunde vært på børsen så er det enkelt å skape seg en unødvendig conviction.

Jag har meninger og tanker om mye, men aldrig børsen. Der holder jag meg objektiv tills motsatsen er bevist.

8 Likes

Fornuftig svar! @babyrage. Gammelt Norsk ordtak: Den som lever får se!

3 Likes

Jeg kommer til å melde meg på her, som en øvelse i å agere på vurderinger jeg gjør om kortsiktige kursbevegelser i en helt annen grad enn der jeg har gjort det siste åretq. 5000 kr er en perfekt sum å sette av til dette formålet, nok til at det svir, for lite til at det burde ta for mye energi og nattesøvn.

Fullstendig uten ego her, hvis jeg tryner håper jeg det er god læring i det. :slight_smile: konkurrerer kun mot meg selv, og har ingen tidsfrist.


Edit:

Min første trade blir å forsøke Hofseth Biocare inn på 1.67, ut på 1.95 ish.

7 Likes

Wohoo! Let’s go @Savepig :rocket::rocket:

1 Like

Fordi jeg er nysgjerrig @babyrage , hvordan trader du her for at ikke kurtasjen spiser opp fortjeneste? Går du all-in med high-risk eller fordeler du? Interessant prosjekt!

Er det lov å komme inn med en annen sum? Eller må det være 5k?

2 Likes

Well, vi jakter 1000% .

2 Likes

Vil du alle skal ha hver sin tråd eller kan vi bare bruke denne? :slight_smile:

1 Like

Men @babyrage, jeg regner med at du mener 900%?

5 000 - 50 000 er 900%.

1 Like

Alle kan bruke denne, the more the merrier.

2 Likes

Touché :wink:

Heiv meg på denne. B-) Kommer hovedsaklig til å investere i bull/bear med gearing. Det er noe som jeg aldri har gjort, men som jeg alltid har hatt lyst å prøve (siden jeg startet på børs).

Porteføljen kan følges på Shareville:
https://www.shareville.no/profiles/100dollabills/portfolios/242878

4 Likes

Jeg har heller aldri investert i Bull/Bear med Gearing men også lyst å prøve :slight_smile: Hvordan blir din fremgangsmåte? Hvor har du gjordt research? :slight_smile:

1 Like

Strategien blir nok hovedsaklig å kjøpe råvarer og indekser når jeg ser at det blir dannet en typisk bunn. Råvarer og indekser virker å ha ganske jevne opp- og nedturer, så det burde ikke være så vanskelig å spå hvordan de oppfører seg. :slight_smile: …det er det jeg håper i vert fall.

Vær forsiktig, i hvert fall med Vontobels sertifikater. Jeg har tradet litt i BEAR TASLA x10 VON, og de representerer langt ifra riktig giring. Tesla går ned 4,5% på kvelden medførte at BEAR gikk opp ca 10% ved åpning dagen etter. Tesla går opp 3,69% medførte at BEAR gikk ned nesten 40% morgenen etter. Ikke i traderens favør på noen måte.

Jeg kjøpte første gang BEAR TESLA X10VON 13. juli til kurs 88,4. Tesla-kursen lå da på 323 kroner.

Tesla har gått mye opp og ned siden det (spesielt opp):

Her er kursutviklingen for BEAR Tesla X10VON:

Derfor: husk å gjøre kortsiktige trades, hvis ikke vil rentesrenteeffekten og gebyrer til finansiering osv spise opp gevinsten.

(Beklager at jeg hijacka tråden, men tenkte det var greit å varsle :slight_smile:

7 Likes