Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

Med tanke på hvordan markedet har vært i det siste, hvilke coins trader du i?

Dette er jo helt sinnsykt! Gratulerer!

Er du nervøs for å sitte med såpass verdier på kryptobørsene?

4 Likes

Her er en liten oppdatering. Nå er det blitt så mange i challengen at det rett og slett tar for mye tid å lage graf, så jeg avslutter her. BTW så ble jeg likvidert på den store droppen i BTC på lillejulaften. GOD JÆVLA JUL…!! :joy: Satte jo bare inn 5K, men verdier for over 100K forsvant da jeg på maks var oppe på 0,7 BTC i november. Kanskje jeg tra en ny runde i 2018. Vi får se.

Uansett - gratulerer stort til Oivran som er kongen i krypto om dagen, og alle de andre som får gevinst med en ny/gammel strategi. BitMEX er for hardcore for meg virker det som. Lett å være bråkjekk i en bulltrend :wink:

7 Likes

Jeg har 5000 til overs hvis @Oivran har lyst å trade litt, lurte på ny bil uti mars april…

1 Like

Jeg har 250K til Oivran… Har lyst på en learjet til sommeren. :wink:

3 Likes

Spytter inn 250K her også, han kan 100-doble det og beholde halvparten :sweat_smile::+1::moneybag::heavy_dollar_sign:

Takk folkens!

Siste uken har jeg i hovedsak tradet mest i ETH, og noe i BTC, BCH og XRP. I hovedsak oversolgte bounce på de sistnevnte. Noen slike på ETH også, men da kan 5 og 15 min være gode signaler pga sterkt bullmomentum, men på BCH og XRP har jeg kun rørt 1 eller 4 timers oversolgt.

Hadde vært tryggere med pengene på Nordnet, ja :sweat_smile:. Men alternativet er å ikke tjene gode penger, så den risikoen tar jeg. Men jeg kommer til å sette et tak som jeg har på Bitfinex, så reinvesterer jeg alt overstigende i annet.

Takk. Med din kompetanse hadde du rocket krypto.

3 Likes

https://m.youtube.com/watch?v=9QS0q3mGPGg
@oivran, dette må vel være themesongen din for øyeblikket :sweat_smile:

1 Like

Hvordan har siste døgnets kryptoherjing slått til på portisen din @Oivran

Han har nok tjent en god del på herjingen, verre for andre som satt med kryptobeholding. Var oppe i 10200 $ for 7 dager siden, nå rundt 5000$

Prøver meg med nano som er ned i nærheten av bunnen av trendkanalen.

Opp 3% i går. Oversolgt gir gode muligheter når man sitter all cash og spiller bouncene, uavhenigig av om de går til himmelen eller kun noen prosent.

4 Likes

Noen triggere som gjorde at du gikk all cash før fallet. eller var det bare flaks?

Er all cash stort sett hele tiden. Gjør i all hovedsak veldig kortsiktige trades, 2 til 15 min. Lange trades for meg strekker seg over noen timer, har kanskje omkring 20% slike.

Spennende, antar du trader både opp og ned?

Kjører du gearing?

Både opp og ned, ja.

Gearet i starten(opp til 3x som er mulig på Bitfinex), men er som regel ikke inne med mer kapitalen nå. Men på trades jeg ser på som svært “trygge” går jeg 2x hvis det er likviditet til det.

Bruker du RSI for å se på oversolgt/overkjøpt?
–> Hvis ja hvilken periode bruker du på RSI, standard 14, eller noe annet?

Hvilken timeframe handler du mest ut i fra? regner med du handler med trenden, ser du da på daglig/4h/1h trend for så å ta innganger på 15M/5M for eksempel?

Bruker RSI 14, ja.

Timeframes varierer blant annet utifra trend, hvordan instrumentet har oppført seg på samme signal nylig og hvor sterk korrelasjonen er til Bitcoin for øyeblikket.

Eksempelvis var 15 min oversolgt på ETH et knallsterkt signal i en drøy ukes tid frem til for noen dager siden. Nå er korrelasjonen til BTC veldig svært sterk, og trenden er kjempesvak, så da er det signalet isolert sett nærmest ubetydelig.

2 Likes

Du burde lage en liten screencast av hvordan du trader @Oivran, tror mange ville likt å bedre forstå hvordan du får det til :smile:

4 Likes

Ja, kanskje jeg kan gjøre det etterhvert. Måtte google hva det var for noe :stuck_out_tongue: Er nok den minst tekniske deltakeren på Tekinvestor… Men jeg skal i hvert fall prøve og bli flinkere på å dele mer. Så er det bare å stille spørsmål.

14 Likes