Tenkte å hive meg tilbake i invididuelle skandinaviske aksjer (momentum trading) ettersom jeg de siste årene prøvde den late veien å holde fond og index, og i år dessverre BTC :). Følte lenge at luften var ute av skandinavia etter kollaps i First North i 2021. Men så er det folk som tjener gode penger altså på disse trades.
Jeg har defor brukt Claude Sonet 4.5 til å hjelpe med med python til å konstruere en backtest av Kristina Qullamaggie sin breakout strat. Den er ikke like strikt som de gamle guttene (Minervini, O neill osv) og jeg har tidligere prøvd å unngå litt uryddige charts med volatile moves, men det viser seg å være en gullen mulighet - viser også til youtube video av sønnen til Ryan som har gjort det bra i US trading championship i slike stocks.
Data ble hentet ut via en yahoo finance api. Jeg har filtrert bare stocks som trader >1mill NOK per dag i gjennomsnitt. Dataset fra 2017 til nu. Entry criteria og management ligger i filene. Resultatene er seff uholdbar gode og må tas med en gediegen bøtte salt da systemet ikke differensierer på samme måte som menneskeøyne når man ser på disse up legs og consolidations. Men all in all er jeg sikker på at det er et solid system. Jeg laster opp filene med ticker data, alle breakouts som systemet har traded, samt oppsummering og metrics. For dere interesserte, gjerne se om dere finner systembias/grunnleggende feil.
Jeg har også forsøkt å code en TV indicator som viser disse moves, men uten riktig hell, TV har vansker med å identifisere bottom av upmove.
oslo_backtest_LIQUID_detailed.csv (211,6 KB)
OSLO_LIQUID_FILTERED.csv (24,5 MB)
FINAL_RESULTS_LIQUID.txt (19,3 KB)