Vær så god, trodde du egentlig var helt ute jeg
Du håper jo stadig vekk på nedgang og røde børser 
Stemmer at jeg «var» helt ute, men det var ifjor.
Men håper fortsatt på en anledning til å gå «all-inn» så håper på «2008» igjen, ja 
Inngang i 2020, har økt posisjonen fra 2023-ish og til nå. Fy faen til lang ventetid på at det løsner altså. Trøster meg at med oppgang som fra 2020-2021, så trenger jeg bare sitte ha et par gode år hvert tiår for god avkastning. 
Skal se litt på tråden om selskapet for å finne ut av om dette er en aksje for meg også. Jeg gikk selv ut av Autostore på 12 og 13 kroner men har allerede samme pott i antall aksjer tilbake på kurser under 10. Kikker etter et par andre kandidater, flere mener Vend er et doblingscase så har også den på radaren, men å finne vinnere blant SaaS og andre plattformleverandører nå er alt annet enn lett.
Hvordan skal de kunne ta seg betalt fremover når flere selskaper kan ansatte fire - fem stk selv som kan vibecode det meste man trenger av software.
Det sprø med Nekkar er jo egentlig Intellilift som lager software for resten av selskapet. De eier dessverre bare 50,6% av det. De har laget softwaren til Syncrolift, FiiZK og Intelliwell.
Når softwaren er koblet på spesialisert hardware og det tar årevis å få den godkjent… Ta Intelliwell, der er softwaren koblet på en oljerigg som koster 500TUSD/dagen å leie. Nekkar tar seg betalt en brøkdel av det for å redusere tiden man trenger å leie den… 
Er mange forretningsmodeller som kommer til å trenge å endres mye de neste to-tre årene
Er redd de som ikke ser bjørnen her ikke klarer å koble det opp mot at oljen, eller sagt med andre ord, mangel på fysisk olje over de neste månedene kommer til å ende opp med Demand Destruction. Det som følger blir ikke pent. My 2 cent.
Det mangler 7,5-10m bpd. Det er frigjort 400m bpd, eller nok til 40-50 dager
Det som er viktig å fokusere på er underleveringen ift. tidligere volumer, og potensialt fremover.
Det er en underkapasitet i markedet som ikke kan erstattes på kort eller mellomlang sikt. Potensialet er mao. ikke der.
IEA vil garantert proklamere frigjøring fra SPR innen nær tid. Da tenker jeg det er viktig å ha i bakhodet at det ikke er for å berolige markedene, men ment for at de ikke skal gå banans.
Jeg tror ikke de lykkes. “Rant” over 
Tenker og kjøpe noe bear. Så lurer på hvilke produkter som er og anbefale på Nordnet.
Synes ting går i stå i Midtøsten nå pluss all annen negativitet, så tror gjerne vanlige aksjer ikke er noe og eie fremover en stund.
Jeg tror det nærmer seg et punkt hvor “ingen” aksjer er verdt å eie fremover på kort sikt.
Mulig unntak oljeservice hvor investorene kanskje lettere kan se gjennom urolighetene siden dagens situasjon nødvendigvis må medføre økende aktivitet for å komme tilbake til status quo. Men hva vil status quo være fremover?
Jeg tenker oljeservice siden det er den billigste og “need to have” for å opprettholde dagens produksjon for de som er aktive produsenter og som tjener det grønne ut av øye på å kunne opprettholde produksjonen uten store ekstrakostnader.
Som en anekdote: Netflix ble tanket på børsen på linje med andre selskap når covid traff. Hvem kunne vel sett for seg at folk som ble sittende hjemme under karantener skulle se mer filmer og serier?
Har faktisk en god eksponering mot oljeservice gjennom BORR Drilling. Mulig en bare skal holde denne fremover.
Borr er ikke oljeservice; de er drilling, type jack-ups.
Kommer ikke Jack Uls under oljeservice ? De driver jo service for oljeselskapene ?
Nei, de driver ikke primært med service, de borer brønner.
Ta kikk på hjemmesiden til HMH Holdings for å få en ide om et av segmentene innen oljeservice.
Så snart på tide at investere i denne igen, eller skal den først lidt længere ned.?
For hvad mon Trump kan finde på i løbet af den kommende tid
Hvis du tror mr Trump har funnet sin indre ro og lar verden være i fred herfra, skal man ikke gå long VIX.
Tror du, derimot som meg, at han har masse raljering igjen i kroppen, er det bare å laste opp. Jeg er all inn på mer oppgulp.
Cuba er jo en slager blant amerikanske presidenter.
Så VIX future vil gå opp da når frykten for noe øker igjen? Ser den er 99% ned siden 2023 og det antar jeg er pga krigen i Ukraina. Fint å trade for eks mellom 5 og 10 nå da? Siden det er der den vingler under Trump.

»