Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Det er en litt besnærende tanke at man skal kunne spørre “noen” som har lest absolutt alt som finnes av publisert materiale på internettet, alt av bøker, rapporter, regnskap osv., og få svar på vilkårlige spørsmål man stiller. For å innhenting av info er det genialt, men det bør kanskje settes opp på en måte som gjør at svar på konkrete spørsmål kommer med kildereferanser.

Dette blir vel umulig eller i hvert fall inkompatibelt med gpt? Svarene er jo en statistisk syntese av all tilgjengelig informasjon.

1 Like

Det finnes såvidt jeg vet? Er masse varianter ute.

Det kommer an på spørsmålet. Hvis du ber om å lage et dikt eller ting som «hva jobber en rørlegger med», så er svaret basert på global statistikk som du sier.

Men hvis vi leter etter nyere fakta, slik som Bing kan gjøre, så legges det ved en referanseliste lignende som et sett søkeresultater. Da er scope redusert til å lete innenfor disse referansene.

2 Likes

Absolutt ikke. Spør du om informasjon om et børsnotert selskap så hentes infoen først og fremst fra selskapets egne sider.

Du har sikkert helt rett, men jeg har ikke sett det når jeg testet gpt4.

Men nå må vi kanskje be @Evilfreud ud flytte oss over ti AI-tråden?

3 Likes

Se på e-mini futures markedet nå. Det er disse som blir squeezed, isf viktig med sell-off open hours.

Perma bulls se bort nå

6 Likes

Proffene VS Proffene da altså…

Dette baserer du på click-bait overskriften eller noe substansielt som går å sjekke opp uavhengig av artikkelen?

Man har vel aldri trengt artikler for å sjekke dark pool indeksen?

Aner ikke jeg, ønsker ikke å opprette en bruker hos kapital, derfor spør jeg. Du får gjerne forklare hva som er så bullish.

Jeg er nesten like bearish nå som jeg var i november/desember 2021.

For de som har fulgt meg vet at jeg har vært bullish nasdaq i et halvt års tid.

Alt er snudd. Mulig jeg er litt tidlig, men det spiller liten rolle.

Håper alle har gjort grepene de trenger.

10 Likes

Står jo enkelt forklart. Blir det samme som din link bare motsatt fortegn. Dark pools er jo noe man bruker når man skal gjøre handler med svært store volumer.

Så noen store tror på videre oppgang, og noen på nedgang som i din link.

Betyr jo seff ikke langstiktig opp. Kan være man tror opp mot sommeren og så kommer kræsjen. Eventuelt 2024, slik jeg har tenkt en stund nå.

Dette er bullish fordi? :man_shrugging:

Sikkert åpen for tolkning som alt annet, men sammenligner man med rallyet i 2020 så ser det ut som de store handler mer agressivt nå enn da, bortsett fra helt bunnen i 2020 da. Teorien er høyere blå graf jo mer kjøpes det i forhold til salg og motsatt ved nedgang i blå graf.

2 Likes

Den var allerede ganske høy i begynnelsen av 2022 da? Synd vi ikke kan se 2007-9 og 2000

Ja enig der, men de store gjør jo også feil som oss vanlig dødelige. Gjør man mer rett en feil så tjener man penger.

1 Like

Ikke den store skrekken å spore over dammen så langt i kveld. Håper det ikke surner før om en liten måned når jeg planlegger “sommerferie”.

Litt honning til bjørnene:

4 Likes