Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Så på tide med et skikkelig bear-rally i USA? 20% opp til toppen i midten av august. :stuck_out_tongue:

1 Like
1 Like

Tror mange forventer det. Så da får vi enten rally eller kapitulasjon, kanskje :relaxed:
Håper på det siste :innocent:
Nå kommer Q3

1 Like

Når folk som har tapt mye på børsene skal tjene de inn igjen ved å gå short nå, så sier det seg selv at et heftig rally kommer snart.

6 Likes

Det rallyet er vel akkurat nå

Så blir nok et lite kjøp av SPXS i kveld
Edit
Kjøpt

1 Like

Markedet suger inn flest mulig på disse bull spikene, jeg tror vi nærmere oss ett fosse fall🧐

2 Likes

7 Likes

Jeg gikk ut av bear for en liten stund siden, ikke på det beste tidspunktet skal jeg innrømme, men likevel noe jeg står for fordi jeg så at jeg ikke hadde noen edge mot markedet akkurat der vi er nå. Markedet oppfører seg som en full sjømann og vingler hit og dit annen hver dag. Da er det ok å ta pengene av bordet og se på fra sidelinjen en stund.

12 Likes

2 Likes

Alternativet er å kjøre på med stimuluspolitikk og satse på at langvarig høy inflasjon - muligens hyperinflasjon - løser problemene.

Gitt dagens politikere så er det ikke umulig :slight_smile:

3 Likes

Et geni han Molnes!
Ingen andre som kan ha sett akkurat det der :joy:

2 Likes

Ved siden av krigen, renter, strømpriskrise… er vi heller ikke ferdig med C.

1 Like

Tror vi har lært oss å leve ganske som normalt med Covid nå, selv om det sikkert er noen av de gamle helseministrene, dirøkterene osv som savner rampelyset og oppmerksomheten de fikk.

10 Likes

En ting er å leve med covid, en annen ting er at beslutningstagerne i USA er rundt 80 år … heh.

12 Likes

En ny runde med restriksjoner ville ikke vært gode nyheter for børsene

Hva mener du? Nedstenging, stimulus, potensiell hyperinflasjon - marked priset i fiat til himmels, eller? :slight_smile:

1 Like

Nå skal inflasjon bekjempes med nebb og klør. Det tjener også beslutningstakerne på 80+ år. Høye renter legger byrden på den unge delen av befolkningen mens disse kanskje ikke har samme negative konsekvens av inflasjon.

Konklusjon: uan-faen-sett hva som skjer - så vil det være de rike gamlingenes interesser som vinner frem.

3 Likes

Hva mener folket er en trygg havn ved høy inflasjon?

Har selv ment at boligmarkedet burde få en knekk.
Men attraktive nyere eneboliger burde jo være nokså trygt?

Inflasjonen “spiser” opp lånet. Byggekostnader stiger veldig og store aktører er forsiktige med å sette igang nye felt/prosjekter= mindre tilbud. Sikkert mindre etterspørsel også da folk blir mer forsiktige.
Cash er jo trygt, men man vet jo at de “faller” i verdi.

1 Like

Aksjer vil være en god inflasjonsbeskyttelse etter at P/E når et stabilt punkt, så er spørsmålet når det skjer…

5 Likes

Så enten bear produkter eller cash, deretter aksjer :stuck_out_tongue:

1 Like