Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

bilde

Skjer her da?

4 Likes

Flight to safety?:slight_smile:

Sier litt dersom flight to safety= rømme bort fra amerikanske statsobligasjoner :sweat_smile:

? Er det ikke nedgang i rentene? Eller leser jeg feil? Det betyr jo at obligasjoner kjøpes

2 Likes

Må ærlig innrømme at det ikke er mitt felt ja. Så når man rømmer bort fra børs og inn i statsobligasjoner så faller rentene ja?

2 Likes

FDIC: PR-16-2023 3/10/2023

2 Likes

Nesten litt komisk at Silicon Valley Bank er konk etter å investert i amerikanske statsobligasjoner.
Har aldri vært borti obligasjoner selv, men alltid hørt at det er “risikofritt” og et trygt alternativ til aksjer :sweat_smile::see_no_evil:

Edit:
Skal FED kjøre flere banker i grøfta med rentehevinger? :sweat_smile:

1 Like

Xact bear opp i dag, men også gull og sølv, endelig nærmer det seg payday for oss tålmodige :moneybag:

2 Likes

Bortskjemte folk i Silicon Valley: “Just send cash now”

2 Likes

Det drar ofte ut lengre enn man først tror, sist finanskrise ulmet lenge, det er klart kjeltringene på topp skal gjøre alt de kan for å komme best mulig ut av det. Bare det ikke rakner så mye som det potensielt kan gjøre, da er kanskje vinst i finansielle instrumenter en fattig trøst sett med litt større perspektiv.

Får vi ut luften ut av boblen vil det gi mye bedre muligheter for de som er unge i dag. Så det er ikke bare negativt. Forskjellene blir mindre.

10 Likes

Må endre hele pengesystemet, ellers er det rinse and repeat. Fjerne private bankers mulighet til å lage penger er første som må fikses, de styrer absolutt alt

2 Likes

Hvis du kaller en halvering (2008) for «sidelengs» så liker jeg sidelengse bevegelser :partying_face:

2 Likes

Makan til track record på han her :sweat_smile:

10 Likes

4 Likes
1 Like

En strammere pengepolitikk setter endelig lys på råtten frukt som tidligere bare ble liggende. Men det er ikke «rentehevingene sin skyld» at det er masse råtten frukt der ute som må sorteres og kastes

3 Likes

Alt av private banker er pill rottent, bare å se hva som skjer hvis du og jeg og vi to vil ha pengene våre det

2 Likes

Nå skulle Pocahontas hørt deg :slight_smile: