Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Don’t look now:

5 Likes

Ekstremt viktig earnings om en time. Msft + alphabet.
Meta i morgen.
Amazon på torsdag.

GDP + jobless torsdag.

Employment cost, personal income, spending, pce og consumer sentiment på fredag.

Neste onsdag er det Fed Møte.

Neste torsdag er det ECB møte.

12 Likes

Tror forward guiding for resten av året kan bli veldig viktig.

3 Likes

Helt enig, og derfor så tror jeg de dropper guiding for å unngå kraftige reaksjoner…

Blir vel å telle antall ganger man nevner “AI”, “uncertainty” osv.
Klassiske zerohedge gjennomgangen.

3 Likes

Nå er det alvor!

Edit; 8,10 nå. Det er fritt fall

Edit, stuper! -50%

Det spørsmålet man må stille seg er; Hvem i alle dager ønsker å kjøpe det her? Det ender i bailout?

5 Likes

Jeg tror det blir bailout. Men hva som må skje først?

Heftige bevegelser oppover i etterhandelen på Nasdaq nå.

Hva tenker du på?

Ikke noe annet å si enn solid! Bare å vente til etter pressekonferansen. Inntektsveksten er fortsatt skyhøy. Som @anon80503862 påpeker, kun guidance som betyr noe.

2 Likes

Microsoft - annualisert p/e nå på =28 med kvartalets inntjening. Inntjening opp.

Så er spørsmålet - er dette peak microsoft high growth? Ergo gå fra high growth til growth?

Se spesielt på split mellom device og service revenue. Hvor sensitiv er denne fremover?

Alphabet - Inntjening ned, med en annualisert p/e på 23.

Videre kom Pacwest Bancorp med earnings som ikke viser samme problemer som FRC. Isolert?

Problemet med earnings er at banken kan forsatt kollapse å skape kaos, selv om microsoft tjener penger på LinkedIn.

3 Likes

Min forståelse er at en del av disse regionale bankene er relativt isolert - men de er fortsatt store nok til at det er problematisk for gjeldsmarkedet og eiendomsmarkedet der de har sine hovedinvesteringer hvis de kollapser. Samt at det er mange rike og velstående i blå demokratiske byer som har innskudd i dem. Dette er vel en bank med hovedfokus på blå demokratiske byer?

Man trenger ikke redde aksjonærene nødvendigvis, men å la donorklassen gå på store tap virker tvilsomt politisk. Så en eller annen form for redning som gjør at problemene ikke sprer seg vil virke logisk.

3 Likes

Synes jeg ser en hode og skulder-formasjon på s&p. Føler det smeller hardt snart. Må nok sette en short idag.

3 Likes

Yes, men det mest spennende er at i mitt scenario er dette bare en første etasje på vei ned. Men sommer bounce mellom først og andre leg down kan vi jo få.

Sell in may!

Selg alt

2 Likes

Ja enig. Belånte shortere vil også gå på saftige smeller de neste månedene. Gjelder å ikke bli for grådig begge veier nå :relaxed:

4 Likes

Før krakket i 2008/9, så var det en saftig dipp før børsene gikk tilbake til sin gamle topp og så krakket det.

(US500)

(SPX)

3 Likes

Banksektoren i seg selv er ikke isolert, men det er riktig at asset risikoen er isolert. Mange av bankene hadde risiko med ytm treasury porteføljer, noe som er super spesielt er at markedets pivot på yields er samtidig redningen.

Ingen bryr seg om aksjonærene, derfor er det heller ingen premie i å fange kniven på -90%.
Når aksjer faller slik som nå blir det bare å se på

2 Likes

Nå har vi hode skulder kne og tå, heiser, leg down og melt-ups.

Noen andre med gode analyser?

5 Likes

Det er jo en analyse som går på repeat: Børsen stiger 10% årlig og jeg er bare her fordi jeg ikke liker bjørner og kjøper indeksfond med månedlig spareavtale.

Men disse har så dårlige avkastning og så opptatt på jobben at de ikke har tid til å poste akkurat nå.

3 Likes

Yeah yeah, enig i at innlegget mitt nok ikke hadde så mye verdi for tradere. :slight_smile:

Jeg synes det var interessant, selv om jeg ikke tror på det scenarioet. Alltid bra med flere perspektiv.

1 Like

Ja må slippe til flere. “Verdensmestere” har også en bemerkelseverdig tendens til å bli straffet hardt i dette gamet…

4 Likes