Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Jeg vet ikke om jeg stoler på noen av talla, verken de fra myndighetene eller andre.

1 Like

https://twitter.com/andreassteno/status/1656286161768181760?s=46&t=YCfFeTyZI1RaLjTXPybxww

Without the price of used cars (which is old and partly fake news), we would have had a HUGE dovish surprise.

Dette vektes med 2.7% … ?

Det ville vært en HUGE … ingenting ?

2 Likes

Jeg har prøvd å forstå meg på flashcrashet forrige uke i olje en stund. 80-71$ på 2 dager er helt ekstremt på “så lave” nivåer. “Alle” i markedet sier det er så tight.

Analytikere til høsten 2023: “Fallet i olje til 60$ var en naturlig reaksjon som følge av den aggressive renteøkningen fra sentralbanker verden over”. Syntes jeg hører den allerede.

Alle produserende land har hatt ekstremt lønnsomt 2021 + 2022 +2023.

De mest lønnsomme årene siden 2014. Opec sier mye, men hvert land har en ganske vill interesse av å holde produksjon høy. Spesielt når det går dårlig i den globale økonomien, har de produserende landene insentiv for å holde inntekten oppe for å dekke underskudd.

Det skal faktisk ikke så mye til før olje faller til 60$–> F.eks hvis man har en global tightening syklus, hvis ecb+ fed kjører QT, konsumentene struper en del konsum, eller kina sliter med å få opp tampen i økonomien. Åja sant, det skjer jo nå det.

Ergo; jeg har ikke bestemt meg om bouncen fra 71-76 er en gavepakke etter å ha avslørt enorm svakhet. Ergo putte på ny kraftig short på olje.

6 Likes

Krypto knekker

2 Likes

Venter bare på at Nasdaq skal bli rød også, så er det rødt over hele fjøla. Viktig at alt går i dass, da blir humøret på topp.

4 Likes

Vi er godt innenfor normale svingninger som er av helt teknisk karakter…

Var et lite flashcrash. Så på Twitter at «US government» solgte BTC :man_shrugging:

2 Likes

Dette er klassisk feil read av hvordan priser beveger seg.

Gi meg sist sekvensen hvor: 10y er -7 basispunkter, olje ned -1%, VVIX er opp +10%, Nasdaq går for årets high - for så krypto å falle -5%.

Sekvensen og sammensetningen som avgjør viktigheten av bevegelsen, ikke bevegelsen i seg selv.

Kommer det nyheter som forklarer senere? Mulig. Men denne var ikke normal.

6 Likes

Hehe, dette er krypto. Og jeg har sett på Bitcoin kursen round the clock siden 2015. Her tror jeg det er du som har en klassisk feil read.

1 Like

Nettopp

1 Like

Som du ser er dette godt innenfor i mine charts. Du kan også se at svingningen er veldig godt innenfor normalen. Sett mye større enn dette også helt på jevnlig basis.

Bare for å hamre det inn, dette er samme chart. Bare med lengre tidshorisont…

Krypto er frakoblet nasdag, olje og 10y, det bare virker ikke slik på kort sikt av og til.

Jeg skjønner ikke om du tuller eller ikke, dette er bare:nettopp.

3 Likes

Jeg har fikset chartet for deg. Brukte windows paint, ikke lett å tegne. Går i dass. Ser for meg ut som en descending triangle, det er bearish: Descending Triangle - Overview, Features, How To Identify

6 Likes

Jeg tuller ikke nei. Den følger Nasdaq mye i rolige perioder innimellom og når det passer inn i syklusen rundt halveringene. Men når det ikke passer inn i syklusen så gjør Bitcoin det det alltid gjør totalt frakoblet alt det nevnte. Slik har det vært siden dag 1 når Bitcoin kom.

En dag i fremtiden vil dette endre seg, men frem til det gjør det så har jeg 100% rett. Zoom ut 4 år, 8 år og 12 år så ser du akkurat hva jeg snakker om. Med eller uten dine teorier.

Du må sjekke opp litt mer, og lese det jeg skrev en gang til. Sett det opp i datapunkter så får du det opp.
Og sjekk corr en gang til. Ekke vits å diskutere, får ta det i et kryptorom eller noe

1 Like

Jeg tror opp fra 27000 her hvor dere kommer med salgsanbefalinger. :wink: Snakkes neste uke da.

Bare nevner at vi akkurat har hatt første monthly cross MACD siden juni 2020 da vi kom ut av Covid krasjet og gikk til himmelen. 9000 gikk til 65000 etter macd krysset. Samme skjedde i november 2015 da den gikk fra 350 til 19000. Og også rundt desember 2018 da den gikk fra 3100 til 14000.

Hadde jeg vært deg @havana12 så hadde jeg utelatt krypto fra alle dine modeller og holdt deg til det du kan og er god på. Da får du sikkert veldig god avkastning og slipper å drite deg ut pga en x-faktor du ikke skjønner.

Sikkert helt uavhengig av av rentene gikk i minus.

6 Likes

Debt ceiling negotiations could potentially cause elevated market volatility. In 2011, the U.S. lost its AAA S&P rating, partly as a result of the political brinkmanship. The S&P 500 sank nearly 20% between 4/29 and 10/3, which included the X-date of 8/2. Other asset classes also experienced more volatility around the X-date in 2011. Gold prices rose 10.2%, while the broad dollar index fell 1.4% between 5/16/2011 (when the Treasury initiated “extraordinary measures”) and 8/2/2011 (the X-date).

https://twitter.com/markminervini/status/1656314008629305345

2 Likes

Og der var Bitcoin allerede tilbake på samme nivå som i dag morges. Sånn går no dagan. Havana er den smarteste personen som har skreket krakk på bunn til nå. Enn så lenge.

Godt illustrert her