De har 14% markedsandel, så for høy i California? Business as usual?
De har 18% nasjonalt, 14% i California som markedsandel? Så lenge markedsandelen i California er lavere enn nasjonalt så forstår jeg ikke helt argumentet.
Kan godt hende det er business as usual, for all del. Jeg tror bare ikke markedsandel i delstaten er årsaken i så fall.
Motsatt?
Edit. Denne sier du har rett i retningen, dvs at de har en mindre prosent i California enn nasjonalt.
Hang seng er ned -10% på en måned, og -20% fra topp.
De som bruker generiske termer, så er det et “nytt bearmarked”.
Global slowdown ødeleggende for Kina after all?..
Hang seng p/e 8,9 spx 24,3
Jeg ser på det som ett uttrykk for reell sjanse for at Russland-type sanksjoner kan treffe Kina de neste årene.
Også er det vel endel som er veldig skeptiske til hvordan kinesiske selskaper fører regnskapet sitt…
100%. Det er det største bullcaset for europeiske aksjer og japanske. Jeg brukte for lang tid på å legge sammen at bear kina er bull andre produksjonsland, gitt at høyere renter ikke dreper all økonomisk vekst. Ref all time high eurosonen og breakout 50 år high i Japan. Gir høyere strukturell inflasjon. Dersom markedet ikke klarer å ta i mot inflasjonen og påfølgende rentehevinger så er situasjonen annen, men enn så lenge gir det mening.
Det er vel ganske bull India også?
Et par andre som er enig…
Ida Bache sier at modellene deres ikke fanger opp svekkelsen i krona mot absolutt alle andre valutaer. Trenger å være alt annet enn politiker, woke eller offentlig sektor for å skjønne hva som skjer med Norge akkurat nå.
Dette er politikken folket ønsker seg. Forskjellene må bekjempes, og næringslivsbaronene tas.
Eneste som har lov til å være rike er fotballspillere, skiløpere og artister.
Studielån skal ikke lenger pauses i usa
Olje stuper -4%. Jeg lytter 10 av 10 ganger på olje fremfor AI madness- regner med dere så flytrafikktallene som slo 2019 rekord i US. Oljen skulle vært opp i dag, ikke ned.
Nasdaq gapper opp, short it. Dette er maniac tendenser. 1999 all over again.
+35% YTD , +7% på en uke.
Equinor(nyse/usd) falt gjennom støttenivå. Nå ned -37% fra peak.
Edit; Nvidia +7%, alphabet-1,7%. Første tegn på peak madness.
USB ned -1,2%, regional banking ETF ned -1%.
Edit; nasdaq ble dunk-slammed 100 poeng rett ned.
Nvidia ned til dagens laveste, omsatt for 250 milliarder kroner i dag. La oss finne ut hvordan de som har biddet +10% fre+tirs opp fra gap up torsdag, på toppen av de første +30%, takler en reversal.
Edit; Ned -4% fra peak intradag. Minne om at alle kjøp i dag er i tap.
Olje -4,85%. Fra 78-73 intradag. Enorme bevegelser.
Nå er både gassinntektene og oljeinntektene til Norge drastisk redusert. Høy risk å holde krona.
2s10s -80 bps. 10 bps unna year low.
Begynner å sprekke over dammen
These cut-rate sales are one of the worst downturns since World War II
Du traff godt i dag, takk for dine innlegg!
Nvidia kommer til å falle mye. Tror de fleste er klar over hvor over-valued den aksjen er.
Er litt Gamestop tendenser over dette. Ned til $270 som første target?
Både Sør-Korea og Japan med mulig evakueringer fra nord-korea trusler. Kan ikke huske at de har advart på denne måten tidligere.