Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Selv tror jeg at Apple skal falle skikkelig tungt på kvartalsrapporten i kveld (hvis ikke blir det rally). Jeg tror ikke man skal undervurdere en slik effekt i så fall. Apple er den største av alle, og den eneste av de store som enda ikke har falt skikkelig kraftig. Det kan bli en skikkelig dominoeffekt.

3 Likes

Tror også på lave salgstall for iPhone 14.

Dattera til Steve Jobs mener også det er unødvendig å oppgradere fra 13

1 Like

Amazon ned over 18 prosent i etterhandelen. Venter fortsatt på en reaksjon i Apple, foreløpig kun ned underkant av et par prosent. Vet ikke hvor langt de har kommet i presentasjonen da.

5 Likes

Tallene kommer hvert øyeblikk.

3 Likes

Er talla ute? Begynner å gå nedover nå. Ned ca. 5 prosent så langt …

2 Likes

Ute nå ja. Ved første øyekast overraskende bra, men er kanskje guiding som tynger?

2 Likes

Virker ikke som om tallene er spesielt dårlige for Apple. Så er kanskje spørsmålet om de skal bære hele markedet når så mange andre av de store skuffer.

3 Likes

Hmm. Kjedelige greier. Men mulig markdet trenger litt tid på å gjøre seg opp en mening. Uansett, får trøste meg med nedgangen i Amazon.

MarketWatch:

Bulletin: Apple earnings top estimates, but stock falls as iPhone revenue misses.

1 Like

Jeg tror det var veldig liten miss på iPhone også og jeg hadde trodd det ville være større.

Men amazon som guider mindre aktivitet fram mot jul kan ikke være bull for realøkonomien ?

De er vel utsatt for at Kina skaper trøbbel mot USA framover.

5 Likes

Sitter du fortsatt lastet i xact bear, eller tenker du at markedet nå kan gå begge veier og dermed er ute?

Lastet til ripa

2 Likes

China har ting på stell hvorfor vente til 2027… ingen fordeler med å vente…?
Putin er strategisk på lag med sine olje påfyll…

Kikket på den hos Pareto nå, ble litt svimmel da den viste større kurs på “kjøp” enn “selg”. Ringte dem og de fikset:

Jeg spurte samtidig om xact bear kunne handles på aksjesparekonto, og de sa nei. Men jeg la nettopp inn en ordre via min aksjesparekonto, og den ble lagt inn korrekt. Har ikke lyst til å mase mer på dem da jeg nettopp ringte dem. Er det noen her som kan bekrefte at xact bear skal gå greit på aksjesparekonto?

Får ikke handlet xact bear på aksjesparekonto hos DnB heller

Takk for info. Merkelig. Jeg har en aktiv ordre inne via min aksjesparekonto hos Pareto, så det ser ut som det fungerer:

1 Like

Aksjeandel på fond skal være minst 80% så det skal egentlig ikke gå.

2 Likes

Takk for konkret info. Jeg fikk ikke fill i dag, men tenker jeg forsøker på nytt med aksjesparekontoen neste gang også, det er forhåpentligvis Pareto sitt problem og ikke mitt problem dersom dette lar seg gjøre selv om det ikke burde vært mulig. Så langt det lar seg gjøre vil jeg alltid bruke aksjesparekontoen av hensyn til skattefordelene.

Opp 8% nå. Vel vel :joy:

Helt utrolig at Apple fremdeles går såpass godt.

The Maverick of Wall Street har noen interessante betraktninger til Apple-talla som ble presentert i går. Fra tidsstempel 13:55 i videoen, og lenken går direkte til 13:55:

3 Likes

213 milliarder kroner i overskudd på ett kvartal er jo ikke sånn helt krisedårlig da :sweat_smile:

1 Like