Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

4 Likes
8 Likes

Hva vil dette egentlig si Holmes? :see_no_evil:

1 Like

At når rentene snur nedover igjen er det fordi økonomien går skikkelig dårlig og dermed fortsetter aksjekursene nedover (eller fallet tiltar)

9 Likes

Ser vel egentlig ut som det er først da den ordentlige nedturen starter.

2 Likes

At ting skal kræsje -50% mener jeg at enhver må være forberedt på i aksjemarkedet. Plutselig er middag til under femhundrelappen det nye slagordet til Rema 1000. Men, de som vet hvor de skal plassere pengene i slike tider, kommer som regel godt ut av det uansett.

5 Likes

Holder du enda bjørnene dine @holmes?

1 Like

Siste bull run nå før den lange syklusen er over? Ender det med en blow off top?

1 Like

Håper det, spent på morgendagen.

Yes - skriver her om jeg selger

Nedsablingen av en mengde kvalitativt svært sterke vekstaksjer over lengre tid nå viser seg å være en fantastisk kjøpsanledning

Ikke; “viser seg å være en fantastisk kjøpsanledning”, men heller; " kan vise seg å være en fantastisk kjøpsanledning". Med mindre du har en tidsmaskin … :slight_smile:

Selv er jeg mest spent på om FED vil tillate at dollaren fortsetter å være sterk eller styrker seg ytterlig. Det er tross alt endel land som begynner å få problemer på grunn av sterk dollar, og på litt sikt vil vel det kunne slå negativt tilbake på USA. Det mest spennende på onsdag for meg, blir ikke så mye renta, men hvorvidt Powell er duete eller haukete i talen sin.

2 Likes

Nedsablingen av den spennende kvalitetsaksjen xact bear kan være en god kjøpsmulighet tror jeg

9 Likes

Det var ikke noen overraskelse at du tror det. Jeg tror mer på å komme seg inn i lavt en god del aksjer nå og bare bli sittende. Det går opp og ned på børs

2 Likes

Kvalitet og vekst henger sjelden sammen😉

Hvilke aksjer har du i tankene egentlig?

Tre eksempler er Scana, Hex og Asetek

Tipper det blir en bred nedgang i morgen etter rentemøtet. Dette blir nok det siste suckers rallyet vi får i 2022.

OB går litt på oljen i dag, men i Sverige får en del vekstaksjer jeg følger tyn etter en liten periode med oppgang

1 Like

Tja. Alt annet enn trippel renteheving kommer vel overaskende på markedet. Tviler på de øker mer enn det.

1 Like

Joda, men det er guidingen som betyr noe.

For hver renteheving som kommer så nærmer vi oss stupet.

Og inflasjonen er på ingen måte under kontroll, ei heller arbeidsmarket i US.

Store intradag-bevegelser på 10-åringen og dollaren i dag, så tydelig at markedet ikke er helt enige med seg selv før FED-møtet. Blir det duete eller haukete tale? US10Y er 4% fra bunn til topp intradag, og DXY er 1% fra bunn til topp intradag. Virker som dagen i USA startet med FOMO, mens det nå på kort tid har snudd skikkelig bearish.

1 Like