Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Eksempler på disse er?

Tenker aksjer i DowJones, OBX etc

Men ikke Apple. Apple har nesten ikke falt i år, og er veldig overpriset i dagens marked. Når Apple krakker skikkelig, så krakker alt. De er dominerende i indeksen.

2 Likes

Kan jo allikevel stige mye før den store smellen kommer :wink: det for jo være opp til enhver om enn ønsker å jakte de siste kronene av et langt bullmarked eller ikke :relaxed:

Selv er jeg tilhenger av David Hunter sine antagelser om at det først blir et heftig bullrally før den virkelig store nedturen kommer. Men han har konskvent bommet på bunnen i hele år, og jeg har vanskelig for å se for meg et siste kraftig bullrun før indeksene har krasjet litt mer skikkelig.

Ingen som vet. Men se føre deg FED stramme til mindre enn ventet idag :rocket:

Det klarer jeg ikke å se for meg. Dersom FED skal gjøre som de har guidet, blir det ingen duete prating i dag. Minner også om utrykket, don’t fight the FED. :slight_smile:

Oppdatering: Sitter nå og ser på min sedvanlige underholdning fra The Maverick of Wall Street, publisert for seks timer siden. Kan ikke gå god for alt, da jeg ikke har sett hele enda, men tittelen på videoen passet godt for dagen i dag synes jeg: “FOMC Preview: The Pivot Fantasy”

3 Likes

Ja, det er vanskelig å se for seg et bullrun når FED tar penger av bordet

3 Likes

Ja når noe er helt åpenlyst så skjer alltid det alle tror skal skje i finansverden.

1 Like

Det er uklart for meg hva du mener alle tror skal skje? Duete eller haukete FED? For meg så ser markedet ganske todelt ut i dag. Kanskje litt over halvparten er bull, og endel av den andre halvdelen sitter på gjerdet. Det er ikke lett å vurdere skikkelig. Men at vi nettopp har hatt endel fomo noen dager i forkant, er i hvert fall åpenbart for meg.

2 Likes

13:02:25

Kimmo Risbakken

– Glem ryktet om gjenåpning i Kina

Etter å ha studert dagens nyhetsbilde i Kina onsdag, skriver makroanalytiker Kelly Chen i en markedskommentar at ryktet om gjenåpning i Kina ikke holder vann.

DNB Markets-analytikeren viser til rykter som har svirret ut av sosiale medier, som WeChat-plattformen, og som førte til en rask børsoppgang i de kinesiske markedene onsdag.

Disse omtalte en omfattende gjenåpning i Kina frem til mars neste år. Som Chen skriver, de er ikke bekreftet av kinesiske myndigheter.

Enda billigere pris på denne kvalitetsaksjen i dag :see_no_evil:

Ja, men den var på 11 nylig. Det er store problemer for tiden pga verdenssituasjon, men med de markedsandelene de har på kjøling tror jeg den er trygg å holde på. Hvis det kommer EU krav om bruk av overskuddsvarme fra datasentere blir det kanon

13:21:05

TDN Direkt

Flere sysselsatte enn ventet i USA i oktober

Antallet sysselsatte i den private sektoren i USA steg med 239.000 personer i oktober, ifølge en undersøkelse foretatt av HR-programvareselskapet ADP Employer Services.

På forhånd var det ventet en oppgang i sysselsettingen på 195.000 personer, ifølge Trading Economics.

Tallet kan ses på som et oppspark mot «nonfarm payrolls» fra det amerikanske arbeidsdepartementet som kommer senere i måneden. Det omtales som månedens viktigste tall, og er særlig interessant når Fed nå forsøker å bremse økonomien for å få ned inflasjonen.

3 Likes

Russell faller ca dobbelt så mye som de andre indeksene i USA så langt i dag. Small-caps mest nervøse? Noen mener Russell er leading, andre mener den er lagging. Hmm.

Denne er fin når man har fått juling: I’m Still Standing

1 Like

Hva sier du @holmes - kjøper vi xact bear ??

3 Likes

Er katter søte? Er vann vått?

3 Likes

Interessant at gull ikke klarte å vente med å gå i rødt til dollaren eventuelt ble grønn.

Er enig i alt han sier, men legger merke til at han sier Hvis det blir resesjon. Er det noen tvil? Spørsmålet er vel mer, hvor langvarig?

1 Like