Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Da ble det nye 0,75 opp i følge NRK.

Får se hva som skjer når løken skal snakke om en halvtime, da - første reaksjon er opp :man_shrugging:

Antakelig fordi @Fornybar kjøpte bear.

4 Likes

Gøy å se på kursene både her og der nå :slight_smile:

Takk til @Snabbacash

4 Likes

Det ser pent ut :grin:

Enig i det. Hehe. (Første reaksjonen har som oftest tidligere vært feil). Skikkelig opp/ned som jojo, føler meg trygg på at det blir rødt på close.

3 Likes

Heheh. Morsomt å fye med på uansett utfall ja.

VIX-en ser ut til å gå motsatt vei. Det er kanskje for bråe bevegelser til at den rekker å henge med i svingene. Føler meg dog ikke klok på VIX-en nå. Burde vært grønn. Hmm. (Edit: Ser ut som den er på vei til å bli grønn nå, så da er allting på stell.) (Edit2: VIX-en går feil vei igjen, jeg forstår det ikke. Gir opp å kommentere den noe videre. Middagshvil nå.)

2 Likes

Ser ut som det var tilfellet i dag også

7 Likes

I år har topp og bunnpunkt i VIX’n tendert til å samanfalle med annakvar VIX-OpEx. ( +/- noken dagar ) Neste VIX-OpEx er 16.Nov, viss det er noke til den obersvasjonen skal det samanfalle med neste bunnpunkt, eg har notert meg 10-11.Nov.
Berre ein artig observasjon.

1 Like

Oppgangen i oktober var basert på spekulasjoner om at renteoppgangen ville flate ut og nærme seg toppen. Det var feil.
Tror vi skal ned til ny bunn.

7 Likes

Krypto ble jo nesten kjedelig idag, sammenlignet med aksjer :thinking:

And it’s gone.

2 Likes

Meldt varmt vær i høst/vinter over Europa, spesielt Norge :stuck_out_tongue:
https://effis.jrc.ec.europa.eu/apps/effis.longterm.forecasts/

3 Likes

Uh, stygg daily candle. Er det et bearflag vi har laget, og er i ferd med å bryte, eller får vi en higher low? Blir spennende å se hvor landet ligger mot slutten av uken :slightly_smiling_face:

Spratt US 02y yield opp til 4.9% ell bug i tradingviewer?:thinking: ser ut som d var en bug.

1 Like

5.13 står det her :man_shrugging:t2:

5.1337 :sweat_smile: jaja, sikkert bare en i IT avdelingen som lekte seg før han fikk fyken :slight_smile:

1 Like

SPXS sparket godt fra seg i går. Opp nesten 8%.
Ser bra ut i dag også.

I dag er det ROKU sin tur til å få juling

1 Like