Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

NOK / USD er i en lovende trend nå.

1 Like

Dette er hvorfor jeg rullerte Apple. Værsågod.

15 Likes

Synes det er morsomt når folk er skråsikre og har rett :sweat_smile:

10 Likes

Ingen som har denne infoen her inne? Eller et svar på innlegget forøvrig?

Hvilken plattform bruker du for opsjoner? DnB virker til å ta helt absurde fees. Vurderer om jeg bør bruke IBKR

1 Like

Ser ikke ut som inkasso er gullgruve lengre. Jaja, de blir uansett ikke arbeidsledige i månedene som kommer.

1 Like

Wall Street Forecasts Project Profit Recession Ends Next Quarter https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-08-05/wall-street-forecasts-signal-profit-recession-ends-next-quarter

“The bad news: S&P 500 Index (SPX) companies are on track to notch a third straight quarter of profit declines, with per-share earnings down 7% after more than 80% of the guage’s members have reported. The good: the earnings outlook is getting better. Profit growth, excluding the energy sector, is forecast to return in the current quarter, Bloomberg Intelligence data show.
Optimism is returning to corporate boardrooms as data continue to show a resilient economy that can support further growth. The Federal Reserveis no longer forecasting that its aggressive tightening will tip the economy into recession. And prognosticators at Wall Street’s biggest firms, from JPMorgan Chase & Co. to Bank of America Corp., have dialed back their dire warnings of a downturn.”

Yields blower ut ganske markant. Ganske voldomst, ingen årsak. I det minste bidder USD.

Spansk 10y bryter ut av range!

Jeg mener han kommer til å tape på denne. Litt merkelig å gjøre denne nå.
Jeg kjøper argumentet om trangt marked, og lav geopolitisk uro. Men det er ikke noe du vil eie inn i en resesjon. Langsiktig investering- ja. Jeg ville ventet på den ultimate oljetraden- og den kommer før eller siden, og når den kommer ønsker du ikke å kjøpe den(mao da du skal kjøpe den). Spent på engineeringa fremover på den.

Stagflasjonsargumentet kan gi mening, men jeg har større conviction mot svakere USD som momentum isåfall.

1 Like

Han han har nok mest sannsynlig solgt lenge før den tid. Går sikkert maks 2 uker før han er ute tipper jeg.

1 Like

nvidia puts

Apple ned -9% på 4 dager.

Putter på apple call nvidia put straddle

2 Likes

Har du noe perspektiv på SNAP @havana12 ?

Fundamentalt? Nei. Overall; dersom du ser noe oppdatering som endrer stilen så kan caset endres dramatisk med stor oppside- men frem til det er det tapsprosjekt, selv med 400m addicted brukere.

1 Like

Av store tech selskaper er de eneste jeg kunne tatt i nå Alphabet og Microsoft. Apple og Meta har kanskje størst nedside på kort sikt under 1 år. Nvidia størst sjans for 20-30% korreksjon/krakk, men en bedre langsiktig profil på 1-3 år.

Liker best olje/energi og noen få store banker som Goldman Sachs. Kortsiktg neste 4-6 mnd er også norske lakseselskaper noe jeg kunne vurdert å kjøpe.

2 Likes

Med P/E på 204 tror jeg heller vi snakker minimum 50% korreksjon fra dagens kurs.

2 Likes

Ikke uenig, men tenkte bare jeg ikke skulle ta så hardt i :grinning:

2 Likes

Standard meglerhus. Kursmålene er stort sett litt over eller under kursen. Ikke for mye. Det er jo urealistisk.

4 Likes

Godt du viser måtehold :grinning_face_with_smiling_eyes:

Sidenote:

Tysk PMI rapportert ned igår. Om det er mye eller lite med 1,9% vet ikke jeg, men leste at det er en nokså viktig indikator for Europa. Kinesisk eksport går også ned.

Noe å bry seg om?

Du kjører straddle på nvidia eller kun puts? Ofte vanskelig å lese hva du skriver/mener, da kvaliteten på innleggene dine ofte ligger på nivå med en random fintwit trader.

1 Like

dax omx nærmer seg videre take nedover

Store bevegelser overalt

3 Likes

Novo Nordisk lager “litt” bevegelser på børsen i DK også :sweat_smile:

2 Likes