Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Med 30 års rente p 4,3% er det vel i de traktene markedet priser inn at den nye normalen skal være

1 Like

Den har vel vært på vei nedover i lange tider? :thinking:

1 Like

Olje ned fra $95 til 74$, -22%

Nå er det på tide å snu.

For de som trader krypto ville jeg tatt fortjeneste/short.

10 Likes

2 Likes

-7%.

10 Likes

Bottom CPI print uten resesjon

Både gap up europe og gap down treasuries forteller noe.

Jeg forstår ikke hva du prøver å si meg :slight_smile:

2 Likes

Treasuries bekrefter ved snu. 10 basispunkter pullback

That’s his schtick :man_shrugging:

Prøver vel å si at det må en resesjon til for å få CPI ytterligere ned? Og det er vel det kanskje mange glemmer. Enten vedvarende og oppadgående CPI eller resesjon.

1 Like

Hvis du bare hadde bitcoin er du kanskje ned 7%.
Mye alt coins som er opp mye i samme periode🤝

2 Likes

Oljeprisen har falt som følge av rekordhøy oljeproduksjon i USA, svak økonomisk utvikling i Kina og bekymringer knyttet til om Opec klarer å stabilisere oljeprisen, skriver CNBC.

Det siste tenker jeg først er et problem hvis etterspørselen faller…

2 Likes

Etterspørselen faller jo klart, og Opec har mistet mye makt siden USA ble nettoeksportør av olje og gass. Det går mot valg i USA, og der stemmer veldig mange ut fra prisene på bensinpumpene. At Biden vil gjøre det han kan for å holde prisene lave er mitt bett.

4 Likes

Fed har talt!
Rentene skal ned, dollar tryner og børsene……?

7 Likes

70s :repeat:

Plutselig var Fed sin spådom riktig? Like riktig som 2019 «null rente» «not thinking about thinking about hiking» «transitory» «meeting by meeting» og for 2 måneder siden «higher for longer»

Igjen og igjen går folk på den samme feilen. Nå skal Fed spå 3 rentekurt neste år? Aha. Ikke meeting by meeting fordi det går nedover? Hvorfor klarer de ikke å estimere renteøkninger frem i tid, men kan forecaste kutt?

Fed tar en megarisk på denne beskjeden. Dersom det ikke stemmer er markedet priset til det.

12 Likes

Full fres bullmarked, og det har det vært en stund! Denne var det mange proffe som gikk glipp av. (Internal rotations highlows osv). Har markedet priset inn nok nå?

1 Like

Vært artig å følge med på, negative headlinere, men tekniske bildet på indekser forteller det motsatte :man_shrugging:

Ganske friske sprang i Russel om dagen. +5,47% 14. nov, +2,95% 01. des og +4,63% i går. Ligger å tester toppene fra August 2022, Februar 2023 og Juli 2023.

Alle brudd skal testes, så forventer nye negative headlinere i media når test kommer.
Men veldig mangen spennende oppsett i diverse aksjer om dagene.

1 Like

Markedet(aksjemarkedet) ligger 6-18 mnd foran økonomien. Sekundærsykluser på feks 2 måneder vil påvirkes av momentum, yields, valuta, fiscal spenning, likviditet osv så du kan fint shorte i oppgang, men da skal du vite hva du shorter.

Det er det folk sliter aller mest med å akseptere-at det skal fortsatt skal være sur stemning når markedene går full fres…

Hevingen: Jeg mener Norges bank har gjort feil hele veien. De var for trege, og nå gjør de en heving som er ekstremt unødvendig. Kan fint la det være på dagens nivå, økonomien korrigerer seg selv med dagens nivå. Valuta liker ikke hevingen. Bevegelsene er bittesmå.

Nok en gang- fed melding påvirker USDNOK 3x i går enn det USDNOK gjør på Bache. Go figure strategien…

Edit; first reaction var «mindre», nå kommer tradere og derivater inn i spill, relativt stor bevegelse. To-dager bevegelsen er veldig stor. Bull import-drevne selskaper

7 Likes

Fascinerende hvordan “ekspertene” bommer så sinnsykt. Men ser jo at rentene har effekt per dags dato. Konsekvensene på renteøkningene trenger tid til å materialisere seg. Det dem risikerer nå er at momentet på de negative konsekvensene av rentehevingene blir for stor, og man får en kraftig “overshoot” i økonomien feil vei, og dem drar spaken altfor hardt i motsatt retning igjen… Blir matt.

9 Likes