Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Du fyrer deg opp pga nedgang på 0,5% intradag ?

Opsjonene er opp +30% så at du måler obx sier vel sitt tenker jeg.

5 Likes

Endelig snur suckers rally nedover :money_mouth_face: jule rally er over og nå kommer årets fattigste måned

1 Like

Hva hadde du sagt hvis indeksen var opp 0,40% i stedet for ned 0,40%?

Min erfaring er at porteføljen stort sett topper seg opp mellom januar og april. Etter det så går det som regel nedover. :stuck_out_tongue:

1 Like

Da hadde jeg ikke sagt noe fordi opsjonene mine fortsatt øker. Krypto er ned -10%, dax -1%, omx -2%. Igjen, at du måler i obx får stå på din regning. Jeg har kun anbefalt å gå long ut året, og nå har jeg anbefalt puts pga lav implisitt vol + posisjonering og yields får reversal.

6 Likes

Det er jo basically en dobbel topp her. Teknisk, så er det jo grei motstand. :stuck_out_tongue:

Minner utrolig mye om en tidligere hendelse med dobbel topp. :smiley:

4 Likes

Ser at vekstaksjer får hammeren i dag. Har det skjedd noe drastisk med rentene?

Lange renter faller

Opp 4% i USA i dag

Ganske stort fall der gitt, fra 4,18% til 3,18%

1 Like

Vekstaksjer får virkelig svi på starten av nyåret nå

1 Like

3 Likes

Aha blingsa litt
Men leter etter forklaring på hvorfor det er krakk i vekstaksjer nå plutselig igjen

Forskjell på krakk og korreksjon…

Ok korreksjon videre ned fra krakk nivåer

Man kan binde renta i 10 år til 1,5 % lavere nivå enn den flytende.
Burde være noe for de som ønsker forutsigbarhet og som i stedet ble “ledet” inn i 3-års renter som for ikke så lenge siden lå på 5,5 %…

1 Like

Hmm, har 5,41% flytende rente og billigste fastrente jeg finner på 10 år er på 4,38%.

1 Like

Er den justert for oppgangen som kommer i mars? Det er riktignok en del banker som har sagt de ikke setter opp rentene, men de fleste store skvetter opp til 5,8 %-nivået i mars hvis man er innenfor 60 % belåning.

Nei, det er det jo ikke. Btw, hvorfor skriver du mars? Hvis du tenker på rentehevingen til 4,5%, så antar jeg de fleste har hevet der og da kommer rentehevingen i februar?