Du fyrer deg opp pga nedgang på 0,5% intradag ?
Opsjonene er opp +30% så at du måler obx sier vel sitt tenker jeg.
Endelig snur suckers rally nedover jule rally er over og nå kommer årets fattigste måned
Hva hadde du sagt hvis indeksen var opp 0,40% i stedet for ned 0,40%?
Min erfaring er at porteføljen stort sett topper seg opp mellom januar og april. Etter det så går det som regel nedover.
Da hadde jeg ikke sagt noe fordi opsjonene mine fortsatt øker. Krypto er ned -10%, dax -1%, omx -2%. Igjen, at du måler i obx får stå på din regning. Jeg har kun anbefalt å gå long ut året, og nå har jeg anbefalt puts pga lav implisitt vol + posisjonering og yields får reversal.
Det er jo basically en dobbel topp her. Teknisk, så er det jo grei motstand.
Minner utrolig mye om en tidligere hendelse med dobbel topp.
Ser at vekstaksjer får hammeren i dag. Har det skjedd noe drastisk med rentene?
Opp 4% i USA i dag
Vekstaksjer får virkelig svi på starten av nyåret nå
Aha blingsa litt
Men leter etter forklaring på hvorfor det er krakk i vekstaksjer nå plutselig igjen
Forskjell på krakk og korreksjon…
Ok korreksjon videre ned fra krakk nivåer
Man kan binde renta i 10 år til 1,5 % lavere nivå enn den flytende.
Burde være noe for de som ønsker forutsigbarhet og som i stedet ble “ledet” inn i 3-års renter som for ikke så lenge siden lå på 5,5 %…
Hmm, har 5,41% flytende rente og billigste fastrente jeg finner på 10 år er på 4,38%.
Er den justert for oppgangen som kommer i mars? Det er riktignok en del banker som har sagt de ikke setter opp rentene, men de fleste store skvetter opp til 5,8 %-nivået i mars hvis man er innenfor 60 % belåning.
Nei, det er det jo ikke. Btw, hvorfor skriver du mars? Hvis du tenker på rentehevingen til 4,5%, så antar jeg de fleste har hevet der og da kommer rentehevingen i februar?